Gå til innhold

skjermkort for 2560x1440 skjerm til spilling.


Mayaman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hd 7970 3072mb Maximum: 270 watt. Hva snakker du om? Er det noe jeg leser feil når jeg leser på maximum? Eller har du ikke scrollet langt nok ned?

Sitert fra Techpowerup:

]Maximum:[/b] Furmark Stability Test at 1280x1024, 0xAA. This results in a very high non-game power-consumption that can typically be reached only with stress-testing applications. The Card was left running the stress test until power draw converged to a stable value. We disabled the power-limiting system on cards with power-limiting systems or configured it to the highest available setting - if possible.

 

Mens det er Peak du skal se på når det kommer til faktiske spilltester. Ettersom det varierer stort med hvor godt et spill utnytter og balanserer ballasten på et skjermkort, så vil peak endre seg en del fra spill til spill.

Maximum derimot, kan være greit å ta høyde om du skal overklokke og stabilitetsteste en del, for da kommer d til å bruke furmark og andre krevende programmer.

Personlig så sprang jeg nylig en kondensator i 1200W strømforsyningen min (som fortsatt funker, men glatter ikke så bra) :p, og det var nok litt fordi jeg ikke helt tok høyde for mer krevende ting enn vanlig spilling.

 

Er også litt interessert i akkurat hvordan Techpowerup måler strømbidraget fra PCI-e slotten, men de sier nå de tok høyde for det, så de har jo tydeligvis funnet en måte. Kanskje de bruker et riser-kort som de har koblet seg rett inn på. :)

 

600W går akkurat for et CF-oppsett, men jeg går ut fra at PSUen begynner å eldres, og etter et par år så vil den ha mistet en god del av juicen sin. Selvsagt, om PSUen opprinnelig var god for langt høyere enn 600W, eller at kondensatorene var GODT overspesifiserte, ja da er det nok ikke noe problem. Og så har du overklokking da.. Med et CF-oppsett så klarer du fint å blåse 600W strømforsyningen i fyr og flammer. (forhåpentligvis ikke bokstavelig talt da ;))

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Etter all frem og tilbake her i tråden er det helt klart, kjøp en ny strømfosyning. Selv har jeg vært veldig fornøyd med Corsair sine.

snip

 

Er klar over det, men nå er peak testet med et spill da, et eneste spill som skal si hvor mye kortet ditt bruker? Jeg vil ikke si det er en god referanse. Det man burde ta utgangspunkt i er max strøm kortet kan bruke i enhver situasjon? Ikke sant? Ja. Mitt tips står.

 

Jeg mener som deg; det er veldig lurt å ha en god psu. Og hvem vet hva fremtiden bringer. Og om du skal kjøpe en ny psu, gå for høyere enn 600w da dette vil være nok med et nødskrik om det holder i det hele tatt.

 

Edit: En liten skrivefeil

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

730 watt? Hvor mye bruker den 920 da?`(har ingen anelse om første gen I7 cpuer)

 

Hvor mye strøm 920 bruker har jeg ikke peiling på, men jeg fyrte med 1.45v og tror den trekker litt strøm også. 730w var med hele systemet, ikke kun gpu'ene. vddc på 1.3v og mddc på 1.7v, maks hva msi afterburner lot meg stille inn på.

Lenke til kommentar

Hvor mye strøm 920 bruker har jeg ikke peiling på, men jeg fyrte med 1.45v og tror den trekker litt strøm også. 730w var med hele systemet, ikke kun gpu'ene. vddc på 1.3v og mddc på 1.7v, maks hva msi afterburner lot meg stille inn på.

Jeg tipper Powertune begrenset deg her, med Furmark og Linpack kjørende samtidig som jeg kjørte en 1.55V 5.2GHz på en i7-2600k + 1,3V 1320MHz core / 1.65V 1850MHz memory på 2x 7970 klarte jeg å trekke 1001 Watt fra veggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...