Gå til innhold

110 KG - 15 ÅR - Ned i vekt


Anbefalte innlegg

Eller så kan du kjøpe medl.skap i styrkeløftklubb å få trent skikkelig styrke + løpe intervaller + 4-500kcal mindre i mat per dag.

 

Jeg vet det høres idiotisk ut, men jeg vil ikke trene offentlig så lenge jeg ser ut som jeg gjør.

 

Hva tror du metter mest? 1000kcal fra brokkoli eller 1000kcal fra poteter og stekt laks? Å spise seg veldig mett på salat istedenfor mer mat utover det du strengt talt trenger er ikke så dumt.

 

Hva mener du? At jeg skal leve på brokkoli?

Endret av WHVK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt ok, men jeg vil likevel nevne at folk synes det er bedre med overvektige folk som tar tak i livet sitt og gjør noe med utseendet sitt enn overvektige som trykker innpå med chips og brus og klager over at trappemaskinen ikke fjerner 50 kilo.

 

Nei, jeg mener at hvis du føler at du ikke blir mett fordi du skal kutte 500kcal i mat, så er det lett å bli mett på grønnsaker. Dvs, når du har spist en porsjon med mat (forhåpentligvis med masse protein - gjør deg mettere) men fortsatt er sulten, så er det bedre å ta en porsjon med salat og bli mett på det enn en ny porsjon med middag.

 

Ikke lev på brokkoli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du vurdet å skrive treningslogg her på forumet? Har vært slapt med nye logger for tiden.

 

Også en annen ting, hvis du sliter med å få i deg nok næring om dagen, så er det her protein tilskudd kommer inn. Det fungerer som en Meal Replacer. Det er både billig og smaker ikke så værst(jordbær, banan, sjokolade)... Har hjulpet meg mye på videregående hvor tid til å lage mat er utilstrekkelig.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alt av svar!

 

Nei, jeg mener at hvis du føler at du ikke blir mett fordi du skal kutte 500kcal i mat, så er det lett å bli mett på grønnsaker. Dvs, når du har spist en porsjon med mat (forhåpentligvis med masse protein - gjør deg mettere) men fortsatt er sulten, så er det bedre å ta en porsjon med salat og bli mett på det enn en ny porsjon med middag.

 

 

Takk for tipset! Det har vært til stor hjelp de siste dagene!

 

Jeg får i meg ca 1000 kcal per dag - er det for lite?

Lenke til kommentar

1500-2000 gjør det nok lettere, men klarer du å ligge på 1000 er det ingenting galt i det. Har enkelte dager der jeg sikkert er nede i 800, mens andre 2500. Varierer litt utifra aktivitetsnivå, dagsform og hvor sulten man faktisk er.

 

Får du i deg nok av næringsstoffer (Protein, vitaminer ++) så går det fint å ligge på 800-1200. Tar vitaminbjørner og omega-3 tabletter for å være sikker jeg, at jeg får det jeg trenger for å være oppegående.

Lenke til kommentar

Sier ikke at han skal det, men at det er fullt mulig. Finnes flere som legger seg på slike nivåer, i korte perioder, for litt raskere nedgang, men så øker til 2000 for å jevne det ut og holde en stabil vekt. Jo raskere man går ned, jo viktigere er det å passe på at man ikke går kjapt opp igjen. Og det er forskjell å ha 5 av 7 dager i uken på 800 kcal, enn 1-2 dager i uken.

 

Har man en dag der man nesten ikke gjør noe som helst, en dag uten noen særlig form for aktivitet, så er det ingenting galt i å legge seg på 800-1000 om man ønsker det. Det med sparebluss er oppskrytt, og man går raskere ned i vekt om man ligger på 800 kontra 1600. Problemet er at det er vanskeligere å holde seg til dietten, men har man viljen og helsen til det, så er det ingenting i veien for at man gjør det enkelte dager.

 

Finnes folk som lever på det i flere måneder, på pulverkurer velg og merke.

Lenke til kommentar

Ja, nevnte det vel også tidligere. Så vi er i grunn enig. Om TS ligger på 1000 kcal som han sa, og han synes det går fint, burde han få fortsette. Så får han heller øke til 1500-2000 om han kjenner at han ikke klarer det.

 

Jeg klarer ikke ligge på 1000 kcal i lengden, så all creds til de som klarer det. Men om man gjør det iblant er det fortsatt litt å hente. Mange bekker små gjør en stor Å, for å bruke et kjedelig ordtak man lærte på skolen.

 

Ellers, så er det som holder meg gående èn ting: Proteinrik mat. 90% av det jeg spiser er kjøtt, fisk, eller fugl. Har prøvd pulverdietter og mye annet, proteinpulver, måltidserstatter, men ingenting fungerer som ordentlig kjøtt! Føler jeg at jeg er lei dietten, så spanderer jeg på meg en stor, dyr, biff. Så er alt i orden og jeg skjønner at det er den beste dietten man kan leve på :D.

 

Håper TS fortsatt står på. Begynner man med trening og får sunt kosthold i den alderen er det ingen grenser for hva man kan utrette med mindre du får ryggplager (eller lignende). Vil du bli fighter? Go for it. Bodybuilder? Bare å kjøre på. Hadde jeg vært forelder til meg selv, hadde jeg tvingt meg til å kjøre go-kart 5 timer om dagen fra jeg var 5 år, og blitt Formel-1 sjåfør! :p

Lenke til kommentar

Syns det er helt SPRØTT å i det hele tatt nevnte for en straks 15-åring at han "kan" ligge på 800-1000 kcal om dagen om han vil det.

 

Trådstarter: kjempefint at du har begynt å jobbe med saken og jeg er sikker på at du kommer til å få det til!

DEt finnes mange videoer på Youtube som likner "30 days shred", altså hvor du får en treningsøkt du kan gjøre mens du ser på videoen.

 

At noen mener man trenger masse vekter for å gjøre knebøy og markløft for å få "komplett" trening og gå ned i vekt er bare bullshit. Beklager! Du kan komme veldig veldig langt med kroppsvekt, fantasi og litt søking på internett ;)

Jeg har en dame på den ene bootcampen min (utendørs i en park, så vi bruker kun kroppsvekt) som har gått ned over 6kg bare med bootcamp og jogging en eller to dager i uka. Da snakker vi ikke en stor mann på 100kg - men en dame som ikke hadde såå mye å miste.

 

Ikke detaljfokuser for mye på "10 gram av dette, og 43 gram av det andre", men tenk heller "hva er sunt, hva kan jeg bytte ekte majones med" og slike ting. Det går fint an å gå ned i vekt uten å regne på antall gram av næringsstoffer i absolutt alt man spiser (og før noen sier det - nei, jeg mener ikke at han ikke må passe på, men at han ikke trenger å bli hysterisk for å klare det han vil).

 

Blir spennende å følge med, bare fortsett å trene hjemme til du føler deg komfortabel med å f. eks gå ut for en powerwalk eller to minutters jogg her og der :) .

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at han aldri skal begynne på gym eller at han skal holde seg unna vekter, jeg er enig i at allsidig trening er det beste. :) Så naiv er jeg ikke at jeg ville sagt til noen at markløft og knebøy bør man holde seg unna, jeg liker øvelsene godt selv.

 

Men.

Jeg syns det blir feil når det nesten gis et inntrykk av at man MÅ ha en stang for å trene knebøy og markløft for å få noe ut av treningen. Spesielt når man er ganske overvektig og bare vil komme i gang og klare å få til en start/opprettholde treningsfrekvens.

Hvis han trener hjemme, går ned i vekt og finner progresjon i øvelser når han trenger det (gjør det vanskeligere for seg selv når han blir sterkere osv), så vil han enkelt kunne klare å gå ned i vekt og få et veldig godt grunnlag for når tiden kommer da han føler seg klar for å melde seg inn på et gym.

 

Beklager verdens lengste setning!

Lenke til kommentar

Også en annen ting, hvis du sliter med å få i deg nok næring om dagen, så er det her protein tilskudd kommer inn. Det fungerer som en Meal Replacer. Det er både billig og smaker ikke så værst(jordbær, banan, sjokolade)... Har hjulpet meg mye på videregående hvor tid til å lage mat er utilstrekkelig.

 

Bare for å korrigere litt. Det er stor forskjell på proteinpulver og måltidserstattere. Begge inneholder de nødvendige proteinene, men måltidserstatteren inneholder i tillegg alle vitaminer og mineraler samt essensielle fettsyrer som er kjempeviktige for oss.

Lenke til kommentar

I dag tidlig veide jeg ca det samme som sist, rundt 103 kg. Dog har jeg trenet hver dag, utenom lørdag, siden jeg hadde vondt på baksiden av leggen/ hælen.

 

Jeg har ikke elektronisk vekt, så det er litt vanskelig å se nøyaktig hvor mye jeg veier.

 

Jeg føler at jeg "sklir litt ut" når det kommer til kostholdet i helgene. Der må jeg bli flinkere.

 

Takk for alt som blir skrevet i tråden her. Jeg leser alt som blir skrevet, og tar det til meg, selv om jeg ikke alltid svarer.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...