Gå til innhold

- Derfor endret vi design


Anbefalte innlegg

At man kan gjøre det samme, er ingen god grunn til å oppgradere. Det er ikke slik at jeg trenger gode grunner for ikke å oppgradere, jeg trenger gode grunner for å gjøre det. Kjøper ikke ny bil fordi den nye bilen kan tilby det samme som den gamle. At Microsoft prøver å presse meg over ved å holde enkelte ting unna Windows 7, holder ikke for min del.

 

Wyldedime: Så man hater Microsoft hvis man liker Windows 7 men ikke Windows 8. Det må du gjerne utdype.

Endret av Aasgaard
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen forbedring når man kan gjøre de samme tingen i W8 som i W7

At maskinen teoretisk skal være raskere ved oppstart betyr lite

Når man itillegg får en del nye funksjoner svær få har bruk for kan da si at det er noen forbedring i det hele tatt

Det er ikke noen forbedring vis disse nye funksjonene er i veien

 

Det må man vel si er status for W8

 

i tillegg har man enkelt irritasjonsmomenter som skylte funksjoner

hvorfor skal det være nødvendig må dra musen til høyre , venstre opp elle ned og på skrå i 4 retninger ( så kalt flipp bevegelser ) for utføre kommandoer.

jeg har nemlig fått det inntrykket at det gjør man i metro

Hvem poker husker alle bevegelsene og hurtigtastene ?

 

Det har ved enkelt anledninger blir henvist til hurtigtaster hvis man fant kommandoen som menyvalg .

Å bruke tastaturet er ikke , og kommer aldri til å bli noen erstatter for skulte menyvalg

 

Jeg har en del ideer hvordan W8 kunne ha vært .

Da trenger ma heller ikke å endre så mye på selv designet , men heller gjør det ca 10 ganger mere fleksibelt

 

Det er en ting jeg har lurt litt på

Hvis det stemmer at W( er mindre resurskrevende kommer ikke mye av det et det er tilpasset mindre kraftig hardware som nettbrett o.l. ?

Da får man inntrykket av at MS hadde bestem seg for bare 2 versjoner og måttee da ta hensyn til kraftig nettbrett og mobile enheter , enheter som ikke er like kraftige som en pc men for gode til bruke W8 Rt

 

Hadde det da ikke vært bedre med 3 versjoner i stedet ?

for pc der metro er slått av som standard

for kraftig mobile enheter der metro er standard

RT for svakere hardware der metro er standard

 

Hadde de gjort det riktig så trengte ikke vi brukere en gang å forholde oss til de forskjellige utgavene , de kunne bli valt automatisk i forhold til hardware

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et siste innspill om noen fra MS ser dette.. Dere har tapt en god kunde som også kommer til å foreslå at firmaet skifter over til annet system ved neste oppgradering.. Håper dere ser idiotien Microdass

 

Nøyaktig hva er det som er endret I Windows 8 som gjør det umilig/annerledes for deg å bruke dine verktøy? Desktopen fungerer som den alltid har gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

epos85: Har du prøvd win8? Ingen negative påvirkninger for en som jobber med grafikk, nettsideutvikling eller lignende. Når jeg jobber med programmering sitter jeg med tonnevis av vinduer oppe i desktop-modus, akkurat som i Windows 7. De har ikke fjernet noe som helst.

 

Jo, startknappen. Du må bytte fra desktop-modus og ut i det teite flisvinduet for å finne noe dersom du ikke har lagt 100 ikoner på desktopen din

Lenke til kommentar

Begynner å lure om folk hater dette bare for å hate det. Jeg skjønner i alle fall ikke folks tvilsomme kjærlighetsforhold til en startmeny og en knapp. Så til de grader at de avinstallerer W8 til fordel for W7, eller til og med for å gå over til Mac? WTF!!!?

 

Jeg bruker W8 i full produksjon og har gjort dette siden midten av august. Jeg har også oppgradert alle maskiner minus gamermaskinen, hvilket beror på tid da jeg skal inn med en fetere SSD eller to.

 

W8 gjør ALT W7 kan, og det gjøres i stor grad bedre. Jobber du med desktop applikasjoner så fungerer dette AKKURAT SOM FØR.

 

Som en bonus har MS byttet ut en meny som i alle fall jeg ikke brukte mer enn til sammen 10 sekunder inne på i løpet av en dag, og erstattet den med en startside som om du ønsker det faktisk kan brukes til noe nyttig, også på en desktop.

 

Ja, metroapplikasjoner (jeg kommer til å kalle dem det til jeg ser et like bra navn) kjører på en annen måte en x86. De kjører kun i fullskjerm, evt. 70/30, de lukkes på en litt annen måte. Men du MÅ IKKE BRUKE DEM. Det er fritt fram å bare bruke x86 applikasjoner.

 

Å definere W8s kvalitet ut i fra en startskjerm er bare teit.

 

Så har vi kommende maskiner med touchskjermer og nettbrettformat der dette vil være en utmerket løsning. For svært mange brukere, både på hjemme og arbeidsmarkedet, er dette neste valg. Dermed er W8 midt i blinken i sin toenighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan man lukker "fliseappene" derimot... Det kunne godt vært annerledes.

Jeg trykker som regel bare alt+f4.

Uansett ikke noe vits i å lukke dem, de har begynt med slik som er vanlig på WP8 og Android: De kjøres ikke om de ligger i bakgrunnen, så de bruker lite ressurser. Etter en stund eller om RAMen trengs lukkes de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å lure om folk hater dette bare for å hate det. Jeg skjønner i alle fall ikke folks tvilsomme kjærlighetsforhold til en startmeny og en knapp. Så til de grader at de avinstallerer W8 til fordel for W7, eller til og med for å gå over til Mac? WTF!!!?

 

Jeg bruker W8 i full produksjon og har gjort dette siden midten av august. Jeg har også oppgradert alle maskiner minus gamermaskinen, hvilket beror på tid da jeg skal inn med en fetere SSD eller to.

 

W8 gjør ALT W7 kan, og det gjøres i stor grad bedre. Jobber du med desktop applikasjoner så fungerer dette AKKURAT SOM FØR.

 

Som en bonus har MS byttet ut en meny som i alle fall jeg ikke brukte mer enn til sammen 10 sekunder inne på i løpet av en dag, og erstattet den med en startside som om du ønsker det faktisk kan brukes til noe nyttig, også på en desktop.

 

Ja, metroapplikasjoner (jeg kommer til å kalle dem det til jeg ser et like bra navn) kjører på en annen måte en x86. De kjører kun i fullskjerm, evt. 70/30, de lukkes på en litt annen måte. Men du MÅ IKKE BRUKE DEM. Det er fritt fram å bare bruke x86 applikasjoner.

 

Å definere W8s kvalitet ut i fra en startskjerm er bare teit.

 

Så har vi kommende maskiner med touchskjermer og nettbrettformat der dette vil være en utmerket løsning. For svært mange brukere, både på hjemme og arbeidsmarkedet, er dette neste valg. Dermed er W8 midt i blinken i sin toenighet.

Problemet er nok at man tror ,ihvertfall de som ikke har hør om noe annet ( det har man al omtalen å takke for ) at metro er eneste måten å gjøre det på samme med flisene ( som jeg definer som en del av metro ) .

 

Hvordan kan man vite om desktopp modus når det ikke blir tatt seriøst i testene ?

jeg tror heller ikke Hardware.no har nevnt hvordan man slår på desktop modus

 

Problemet med alt som er skult til markøren er over det ( som f.eks å få frem startskjerme ) at det i seg selv kan virke irriterende.

hvis man tar utgangspunkt i at oppgavelinjen i win7 der startknappen er plassert , at startknappen kan være både øverst til høyre , nederst til høyre og øverst til venstre så vil det virke irriterende når menyen ikke er der man er van til finne den

 

Hvis jeg har forstått det riktig så har vær sitt hjørne av skjermen når man bruker Win8 hver sin funksjon , eller ar alt låst til nederst til høyre ?

 

Her det slik at magge vil ha en slags markering hvor startmeny valget er er plassert hen , det får man ikke automatisk i Win8

 

Til dere som ikke forstår problemet , det er kommet ganske mange klager på man ikke får ha desktoppmodus i fred. noen ganger tvinger metro seg på og overtar kontrollen.

På mange måter blir det som kjøre en bil med to forskjellige styresystemer .

I den ene øyeblikket virker ratet og i det neste må man bruke en styrespak .

 

Selv om jeg ikke har prøv windows8 så er det ganske tydelig hva som skaper trøbbel.

Merkelig nokk så virke det som ikke alle helt aksepterer at andre brukere har problemer

Da kommer det påstander om feil bruk eller uvante måter å gjør det på

 

En tilsynelatende god endring er ikke nødvendigvis en god endring for alle.

Det kan være det reneste helvete for mange av dem

( det tror jeg er nevnt tidligere uten at så mange har lagt merke til det )

 

Det ser man ikke bare i Windows8

 

Om man hadde tanker bak designet så har de glemt en god del nødvendig funksjonalitet.

jeg tror i stede at de hadde litt for travelt med å få alt ferdig tidsnok.

( derfor at metro kan dukke uventet opp eller at flere programmer bare kjører som metro utgave ).

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Bare sånn til info i den hete debatten om Win8's katastrofale brukervennlighet. :)

 

De aller fleste på min arbeidsplass kjører *alt* i fullskjermmodus.. inkludert terminal-emulatorer.

 

Jeg derimot *hater* fullskjermmodus. :)

 

Terminal-emulatorer har faktisk en bruk i fullskjerm, slik at lange kommandoer ikke linewrappes. Jeg er uenig i at en startmeny har bruk i fullskjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å lure om folk hater dette bare for å hate det. Jeg skjønner i alle fall ikke folks tvilsomme kjærlighetsforhold til en startmeny og en knapp. Så til de grader at de avinstallerer W8 til fordel for W7, eller til og med for å gå over til Mac? WTF!!!?

Man kan kanskje sette av et par minutter for å lese kvalifisert kritikk* av Win8 før en tyr til forenklinger. Det er en ganske viktig egenskap det å kunne sette seg inn i andres ståsted (empati).

 

* denne er en god sammenfatning: http://www.nngroup.com/articles/windows-8-disappointing-usability-both-novice-and-power-users/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier bare... Linux.

10x så komplisert.

100x så bra!

1000x mer fridom! :)

Vil akseptere å måtte bruke win8 i en tid fremover... spesielt hvis Microsoft låser Direct X på Win 7,

men når den tid kommer at Valve (Steam) klarer å få gjennomført full kompabilitet på spillene så de klarer å kjøre på Linux... er windows historie for min del! :)

(Mac er for skole/jobb... det OS-et er utelukket fra diskusjonen) XD

Lenke til kommentar

Når man snakker om hvor mange programmer man bruker ( har oppe) på en gang

jeg har 6 (7 hvis man regner med programmer genert av en kompilator )

i tillegg har jeg noen programmer for hurtig tilgang til en del muligheter ( som canon souliton meny) og noen for overvåking av pcen .Da blir det rund 20 programmer /applikasjoner som går samtidig

 

Selv om man selv vil mene at man har oversikt over dem så mener tydeligvis ikke Microsoft at det er så viktig.

en gang i tiden måtte man velge med omhu hvilke programmer man kunne bruke på samme tid.

Man måtte også trimme oppsettet for få unyttet minekapasiteten mest mulig

 

Etter at Windows kom på markedet er det tydeligvis ikke så nøye på hvordan man utnytter minet ,

Siden dagens Windows programmer tar større plass en datidens dos programmer så ser jeg ikke at man er kvitt problemet med for lite minekapasitet .

Riktignok brukes harddisken som virtuelt minne men pc blir da ganske mye tregere.

Da kan man spørre seg hva Microsoft har tenkt på når man ikke får den samme oversikten i Windows 8 som i Windows 7

( dette ble nevnt i en av trådene om Windows 8 )

 

Vanligvis likker ikke moderator på forumet at man har for mange like tråder eller tråder som omtaler det samme .

Derfor er det litt pussig at det er så mange tråder om Windows 8

Lenke til kommentar

Vi har et helt eget forum for Win8, og denne tråden her er en kommentatortråd til en artikkel. Rapportsystemet kan benyttes til tilbakemeldinger om man mener en tråd ikke har livets rett.

 

Fortsett on topic NUH.

Så vidt jeg vet så er det bare de som har moderator status om kan se "rapportene " der , i tillegg til innsenderen.

trenger man en utvidet tråd for diskusjonen om Windows tråder ?

Lenke til kommentar
[/i]Det er bare et faktum at en startskjerm i fullskjerm som så inderlig gjerne vil starte programmer i fullskjerm på en 27-tommers stasjonær maskin til jobbruk rett og slett er en komplett idiotisk ide. Ingenting skal noen sinne kjøre i fullskjerm på maskinen min.

 

Ehhh... du vet at det du sier der bare gjelder MetroUI apps? Starter du et vanlig program fra startskjermen, vises den på desktopen som du er vant med fra Win7.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...