Gå til innhold

HBO Nordic er lansert i Norge


Anbefalte innlegg

Du kan fortsatt få ein mnd gratis uten å knytte deg i 12 mnd, men da er prisen høgare. 79 kr per mnd dersom du binder deg, 129 kr om ikkje. Uansett får du 1 mnd gratis.

 

Sjølv var det uaktuelt for meg å binde meg i 12 mnder i det som virkelig følest som ein beta.

 

Fant ingen aktive abbo når eg logger på kontoen min (noko som eg finner litt rart), men forventer at kontoen stopper av seg sjølv når gratis tida går ut.

Endret av Theoneask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Latterlig opplegg fra ende til annen. Finnes ingen grunn til at man skal måtte binde seg i 3 måneder for en slik tjeneste. Dette lukter gammel "monkey business" fra kabel TV bransjen. Mao. betyr dette at man minst må betale 387kr. dersom man sier opp abonnementet samme dag som man oppretter det. :thumbdown: (Men man kan heldigvis komme seg unna HBOs' bondefangeri via angrefristloven de første 14 dagene)

Lenke til kommentar

Du kan fortsatt få ein mnd gratis uten å knytte deg i 12 mnd, men da er prisen høgare. 79 kr per mnd dersom du binder deg, 129 kr om ikkje. Uansett får du 1 mnd gratis.

 

Sjølv var det uaktuelt for meg å binde meg i 12 mnder i det som virkelig følest som ein beta.

 

Fant ingen aktive abbo når eg logger på kontoen min (noko som eg finner litt rart), men forventer at kontoen stopper av seg sjølv når gratis tida går ut.

Så er det gratis i en måned, eller må man binde seg? (1mnd eller 12mnd) Det står jo at man får 1mnd gratis OM man binder seg, noe som betyr at man ihvertfall må ut med 129kr for en måned. Men siden det er 3mnd oppsigelsesfrist, blir det jo egentlig 129 x 3 = 387kr. Er det bare meg, eller virker det ut som det ikke er noe gratis i det heletatt her, men bare en illusjon?

 

Vi har jo angrerettloven, men da må man vel igjennom en ekstrem papirmølle først, ettersom HBO sikkert ikke har hørt om angrerettloven enda.

Lenke til kommentar

Fikk såkalt invitasjon også men dette kommer jeg ikke til å hoppe på. Stemmer det at det ikke kommer konsoll applikasjoner for dette, kun PC og Samsung tv'er?

 

Ganske ironisk at Netflix kanskje ser ut til å bli det beste alternativet med tanke på hvor skuffende det også var for mange.

 

Det kommer til 360 (og dermed ganske sikkert PS3 også) innen våren, ettersom Microsoft har bekrefta at en HBO Nordic-app er på vei til Xbox Live.

 

Selv synes jeg ikke Netflix eller HBO Nordic er noe verdt å betale for akkurat nå. Kanskje Netflix til våren (da har deres originaler o.s.v. begynt å komme ut, og har noe annet enn utvalget til Kiwi), og HBO Nordic når tjenesten en gang begynner å få orden på ting + Mer av innholdet som kommer.

Lenke til kommentar

Utrolige greier. Nå har jeg fått en ny mail fra HBO hvor de forteller litt om tilbudet idag. (Hvor blant annet de jobber med HD kvalitet på PC/Mac osv). Men det som var oppsiktsvekkende for meg var følgende:

 

Noen av dere har vært bekymret over at dere ikke har muligheten til å prøve tjenesten før dere binder dere til et abonnement. Vi har hørt dere. Derfor gir vi deg nå muligheten til å avslutte ditt abonnement innen 31. januar 2013 uten kostnad eller videre binding.

 

Værre var det altså ikke HBO. Men istedet for å gjøre det så kronglete, kunne dere laget en prøveperiode på 30 dager, kostnadsfritt og uten forpliktelser, akkurat som deres konkurrent Netflix så flott har klart det - og med stor suksess. Nå får jeg litt mer lyst til å prøve HBO, siden jeg ikke må binde meg eller betale noe enda. Men av trassmessige årsaker skal jeg ikke betale ett eneste øre til HBO før alt er på stell, og de har ydmyket seg ved å si unnskyld til nordiske forbrukere over media.

Endret av AnaXyd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så er det gratis i en måned, eller må man binde seg? (1mnd eller 12mnd) Det står jo at man får 1mnd gratis OM man binder seg, noe som betyr at man ihvertfall må ut med 129kr for en måned. Men siden det er 3mnd oppsigelsesfrist, blir det jo egentlig 129 x 3 = 387kr. Er det bare meg, eller virker det ut som det ikke er noe gratis i det heletatt her, men bare en illusjon?

 

Vi har jo angrerettloven, men da må man vel igjennom en ekstrem papirmølle først, ettersom HBO sikkert ikke har hørt om angrerettloven enda.

 

Dei har visst endra på det. Fant dette i ein kommentar på facebook sida deira.

 

"

Noen av dere har vært bekymret over at dere ikke har muligheten til å prøve tjenesten før dere binder dere til et abonnement. Vi har hørt dere. Derfor gir vi deg nå muligheten til å avslutte ditt abonnement innen 31. januar 2013 uten kostnad eller videre binding.

Dette tilbudet er eksklusivt for de som har registrert deg på vårt nyhetsbrev på hbonordic.com før 31. desember 2012.

Igjen, takk for din interesse i vår tjeneste.

Vennlig hilsen,

HBO Nordic"

 

Ah. Litt sein ser eg :)

Endret av Theoneask
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare gjøre det riktig med en gang? Netflix klarte det suverent. Hva er feil med HBO? Er de idioter?

 

Det er jo ikke riktig enda. Hva med de som vil prøve HBO etter januar. De må altså fortsatt binde seg 12 måneder for å prøve, eller betale 129 kr i 3 måneder.

 

Eksklusivt tilbud om å få prøve en tjeneste i en måned, men med full betaling. har dere noengang hørt noe så idiotisk?

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Ehm, jeg kjøpte en ny smart-TV i august 2011 fra Samsung, en UE55D6750.... 55 tommer LED. Og nå ser det ikke ut som denne kommer til å få hverken Netflix eller HBO app....? Er Samsung helt ute og kjører eller er det jeg som har misforstått? Er jo faen bare desember 2012 nå, og TV'n klarer jo alt annet av apps og filmtjenester på smarthub'en.

Lenke til kommentar

Ehm, jeg kjøpte en ny smart-TV i august 2011 fra Samsung, en UE55D6750.... 55 tommer LED. Og nå ser det ikke ut som denne kommer til å få hverken Netflix eller HBO app....? Er Samsung helt ute og kjører eller er det jeg som har misforstått? Er jo faen bare desember 2012 nå, og TV'n klarer jo alt annet av apps og filmtjenester på smarthub'en.

Vil ikke forundre meg om du har blitt rævkjørt totalt av idiotene i HBO Nordic. Slik de har fremstått så langt så virker det som om deres "forretningstrategi" er å pule potensielle kunder rett opp i ræva mest mulig.
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare gjøre det riktig med en gang? Netflix klarte det suverent. Hva er feil med HBO? Er de idioter?

 

Helt suverent er det ikke akkurat. Var noe med forbrukerloven Netflix også måtte bøye seg for på et vis. Netflix har innhold noe likt den lokale Kiwi-sjappa (yeah, 8 sesonger av Kongen av Queens, wohoo). Ikke akkurat en Preminum-tjeneste, men det lover bra når Netflix begynner å komme med sine egen produksjoner neste år.

 

House of Cards og ny sesong av Arrested Development blir stas.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Vil ikke forundre meg om du har blitt rævkjørt totalt av idiotene i HBO Nordic. Slik de har fremstått så langt så virker det som om deres "forretningstrategi" er å pule potensielle kunder rett opp i ræva mest mulig.

Etter hva jeg har skjønt er det ikke Netflix eller HBO som er drittsekker, men Samsung. Etter hva jeg har lest meg til dropper de utvikling til gamle plattformer så fort en ny serie er sluppet. Hendte i 2009 og 2010, og det ser faktisk ut som historien gjentar seg. Endret av newman221
Lenke til kommentar

Samsung er vel ikke akkurat kjent for å være best i klassen når det gjelder oppdateringer til forrige generasjon hardware. Skjønner godt at de som kjøpte TV for noen måneder siden blir litt snurt av sånt, da TV ikke er noe man bytter ut hvert år.

 

Får håpe det kommer til flere modeller etter hvert.

 

Ser ikke helt poeng med å teste HBO Nordic før jeg kan få HD kvalitet på TV'en. Har PS3, Android TV og Windows PC koblet til, men så lenge ingen av disse støtter full kvalitet venter jeg med å teste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...