Gå til innhold

HBO Nordic er lansert i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk 'endelig' invitasjonen min på e-post i dag. Sleit faktisk med installasjonen av Widevine eller hva det heter på begge PCene.

 

I tillegg er det jo ikke noen sport til iOS enda, selv om de er til godkjenning. Uansett venter jeg på Apple TV-appen, som forhåpentligvis burde være på plass utpå nyåret får jeg håpe.

 

Jeg bandt meg til tolv måneder, siden det er 50,- kr dyrere per mnd uten et årsabonnement.

 

Har ikke fått prøvd det mer enn for å bare teste kvaliteten, og bildet jeg fikk på laptopen var IKKE bra. Faktisk vil jeg påstå at det ikke var bedre kvalitet enn på DivX filene av DVD-rips man laster ned.

 

Jeg skal snart prøve det igjen, så får jeg forhåpentligvis bedre kvalitet enn ved første forsøk!

 

Innholdet var forsåvidt som forventet.

Lenke til kommentar

hahaha, uten å ha opplyst om det, sitter alle kunder bortsett fra Samsung eiere med SD-kvalitet på innholdet. For et drittselskap, for en idiotisk lansering av noe som burde vært bra...

 

http://www.dagbladet...ordic/24870693/

 

 

Sitat fra en oppgitt person på facebook-siden til HBO;

 

 

 

 

Grunnen til at jeg har laget listen er for å vise andre som vurderer å bli HBO kunde at om du binder deg til HBO nå så binder du deg som betalende betatester, ikke noe annet.

Det er mulig noe på listen ikke stemmer da den er skrevet hastig sammen.

APPER:iOS App: Netflix=Ja, HBO=Nei (kommer)

W8 App: Netflix=Ja, HBO=Nei

Android APP: Netflix=Ja, HBO=(kommer)

Xbox/PS3/Smart TV App: Netflix=Ja, HBO=Nei (bortsett fra samsung smart tv)

Funksjoner:

Søkefunksjoner: Netflix=Ja, HBO=Nei

Rating: Netflix=Ja, HBO=Nei

Anbefalinger basert på hva du tidligere har sett: Netflix=Ja, HBO=Nei

Filtere (Komedie, drama, osv): Netflix=Ja, HBO=Nei

Fortsette der man avsluttet sist: Netflix=Ja, HBO=Nei

Sosial deling: Netflix=Ja, HBO=Nei

Spille av innehold på flere enheter samtidig: Netflix=Ja, HBO=Nei

Innehold:

Netflix=Timesvis med både serier og filmer, HBO=47 Serier og noen veldig få filmer (foreløpig)

HBO har mye nytt innehold, men fryktelig lite utvalg

Lyd og Bilde:

5.1 Lyd: Netflix=Ja, HBO=Nei (Samsung TV)

HD opp til 1080p: Netflix=Ja, HBO=Nei (Samsung TV)

Binding:

Netflix har ikke binding og koster 79 kr i måneden.

HBO har minst 3 måneders binding, men da er månedprisen 129 kr i mnd

Om man binder seg i 12 måneder hos HBO blir månedprisen kr 79

Det kommer vel ganske greit frem hvem som har bredest tilbud

 

Endret av Kron
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg har laget listen er for å vise andre som vurderer å bli HBO kunde at om du binder deg til HBO nå så binder du deg som betalende betatester, ikke noe annet.

Det er mulig noe på listen ikke stemmer da den er skrevet hastig sammen.

APPER:iOS App: Netflix=Ja, HBO=Nei (kommer)

W8 App: Netflix=Ja, HBO=Nei

Android APP: Netflix=Ja, HBO=(kommer)

Xbox/PS3/Smart TV App: Netflix=Ja, HBO=Nei (bortsett fra samsung smart tv)

Funksjoner:

Søkefunksjoner: Netflix=Ja, HBO=Nei

Rating: Netflix=Ja, HBO=Nei

Anbefalinger basert på hva du tidligere har sett: Netflix=Ja, HBO=Nei

Filtere (Komedie, drama, osv): Netflix=Ja, HBO=Nei

Fortsette der man avsluttet sist: Netflix=Ja, HBO=Nei

Sosial deling: Netflix=Ja, HBO=Nei

Spille av innehold på flere enheter samtidig: Netflix=Ja, HBO=Nei

Innehold:

Netflix=Timesvis med både serier og filmer, HBO=47 Serier og noen veldig få filmer (foreløpig)

HBO har mye nytt innehold, men fryktelig lite utvalg

Lyd og Bilde:

5.1 Lyd: Netflix=Ja, HBO=Nei (Samsung TV)

HD opp til 1080p: Netflix=Ja, HBO=Nei (Samsung TV)

Binding:

Netflix har ikke binding og koster 79 kr i måneden.

HBO har minst 3 måneders binding, men da er månedprisen 129 kr i mnd

Om man binder seg i 12 måneder hos HBO blir månedprisen kr 79

Det kommer vel ganske greit frem hvem som har bredest tilbud

Holy crap, dette var jo helt forkastelig dårlig! HBO Nordic blir jo bare verre og verre desto mer man finner ut. Rådet er vel tydeligvis å holde seg langt unna denne dritten inntil de har klart å lansere en skikkelig tjeneste (Og skiftet ut Nordic ledelsen...)

Lenke til kommentar

Merker at jeg misliker de eksklusive avtalene som har begynt å komme... Først fikk Panasonic enerett på å distribuere Avatar i 3D i en evighet, nå får Samsung enerett på HD og surround??

Vil man ha TV2 sine minikanaler må man ha Get. Hvordan skal dette ende? Blir ganske håpløst hvis en kunde som ønsker seg fullt utvalg må kjøpe en dingsboms fra hver selskap, samt bytte hvert år for oppgradering til siste modell...Dette må da utvilsomt være meget kortsiktig tankegang...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung har ikke enerett på det på HBO Nordic. HD kommer for alle "snart". Nå vet ikke jeg hva som er snart, spesielt med disse folka. Med HD kommer til alle.

 

Dumt move er det uansett, ikke Samsung-kunder betaler jo dermed for å være med i en betalingsbeta som noen nevnte ovenfor.

 

Virket som de rusha ut å få ut HBO Nordic bare for å slukke brannen med alt masinga folk hadde med tjenesten.

 

Alt med lanseringene av Netflix, Viaplay og HBO Nordic har ikke vært bra i Norge, men søren som HBO Nordic screwer opp ting. Franskmenn som styrer ting, mindre handlingsfulle enn amerikanere eller briter.

Lenke til kommentar

Samsung har ikke enerett på det på HBO Nordic. HD kommer for alle "snart". Nå vet ikke jeg hva som er snart, spesielt med disse folka. Med HD kommer til alle.

 

Ja, med trykk på "snart". Alt det de skal lansere er det ikke sikkert "snart" kommer med det første. Dessuten, Samsung har monopol på 5.1 og 1080p. De andre kundene vil ikke få mer en 720p.

 

HBO ledelsen i USA kan vel ikke like dette, om de får vite hvordan avdeling HBO Nordic gir HBO et frynsete rykte. Noen burde skrive en god og formell mail til en i HBO sentralt.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Men hva bygger du det inntrykket på? En artikkel? Flere måneders oppførsel? Møter med kundeservice?

 

Jeg har nå fått snakket med alt fra sjefer i selskapet til innleide konsulenter - dette er ganske greie mennesker som i bunn og grunn nok har undervurdert hvor stor etterspørselen ville bli.

 

Men sammenlignet med samtlige norske aktører er HBO og Netflix mer imøtekommende, mindre arrogante og litt mer snakksalig. TVNorge, Viaplay og Fox Crime-folkene er også ganske imøtekommende, men de kan lære en ting eller to fra sine amerikanske konkurrenter. Jeg bygger ikke inntrykket fra en og annen tabloid artikkel eller en sinna kunde som skriker høyt på nett (og ikke misforstå - jeg er ikke fornøyd med HBOs kommunikasjon, som jeg har gjort klart her).

Det er de i toppen som tar avgjørelser, de som velger hvor tjenesten/selskapet tar veien. Disse bør ha god holdning. Hvor inntrykket mitt kommer fra er uttalelser, markedsføring, løfter, foretningsmodell, Facebook-kommunikasjon (og ikke-kommunikasjon). Det er ingen bra ting å ha dårlig inntrykk av de som sitter på toppen, fordi det er de som drar i strengene. En annen ting er også tjenesten som ble lansert, med ganske dårlig bildekvalitet (lyd vet jeg ikke noe om). Dette er spesielt ille med tanke på kommentaren "Vi er HBO" og "De vet hva de får"... Det er nettopp det vi ikke gjør, jeg hadde faktisk trodd vi fikk mye bedre videokvalitet enn som så, nå troner nemlig Netflix på det området. En annen ting er den eksklusive avtalen med Samsung, noe jeg ikke har sansen for, men kan sluke.

 

Toppen av kaka er bindingstiden, noe som ikke passer for meg og mitt bruk. Jeg vil heller ikke bli bundet i 12 måneder, noe jeg ikke ser på som praktisk eller fordelsaktig for kunden. Du kan jo betale for måneden, men der har de satt opp prisen et stykke. Den dårlige videokvaliteten er nok for å utelukke et HBO Nordic-abonnement for min del.

 

De virker heler ikke særlig pålitelige når de påstår ditt og påstår datt og ikke viser dette i praksis. Igjen, kan man dra inn kommentarene de gikk ut i offentligheten med.

 

 

Men altså, jeg har troen på VOD! Håper jeg i fremtiden kan bli en fast kunde. Jeg bestemte meg nylig for å ikke abonnere videre på Netflix, selv om det var veldig koselig å sette på PS3-en og se på hva du vil. Det er som Spotify, enkelt og tilgjengelig. Men kanskje litt for enkelt.

 

De kommer med en del oppgraderinger (blant annet stemmekontroll) til PS3-klienten, og kanskje skal videokvaliteten oppgraderes. I tillegg slipper de en del originale serier, så hvem vet hva jeg bestemmer meg for over nyttår. ;)

 

 

 

Samsung har ikke enerett på det på HBO Nordic. HD kommer for alle "snart". Nå vet ikke jeg hva som er snart, spesielt med disse folka. Med HD kommer til alle.
Tenkte jeg skulle prøve HBO Nordic snart jeg også.

 

Skal vise dem snart jeg...

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Fikk invitasjon selv nå, og når jeg leser hva det står i teksten er jeg rett og slett i tvil på om dette er lovlig.

 

Vi har æren av å invitere deg inn i HBO's verden. Akkurat nå tilbyr vi deg en måned uten kostnad om du tegner et abonnement. Bruk din personlige VIP-kode og kom i gang nå.

 

Er det ikke lovstridig å måtte binde seg for å få en måned gratis? Mener jeg husker noe om dette med Grandiosa for en tid siden, hvor alle som kjøpte en Grandiosa var med i trekningen om å vinne flybilletter. Men etter en stund ble pakningen endret, slik at det klart og tydelig stod at man også kunne delta gratis ved å gå inn på nettsidene deres. Det var da lovstridig av den grunn at kundene måtte gjøre en ytelse(kjøpe) for å delta. Mulig HBO sitt eksempel er lovlig av den grunn at det ikke er en konkurranse/utlodning etc.

 

Men selv om det eventuelt ikke er ulovlig, syntes jeg det er forkastelig med abonnementer. Spesielt når disse er på 12mnd om gangen. Jeg får mindre og mindre lyst til å i det heletatt tenke på HBO når jeg i tillegg leser hvordan kunder blir snytt av HBO i media om dagen.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...