Gå til innhold

HBO Nordic er lansert i Norge


Anbefalte innlegg

Er dere en familie ja så får dere samles foran TVen og slåss om fjernkontrollen, det er ikke en menneskerett at dere skal få fem ganger streaming til prisen jeg betaler for en gang.

Er vel ingen andre her enn deg som blander inn menneskerettigheter i denne suppa, men uansett trodde jeg liksom dealen var at man skulle kunne betale et fastbeløp i måneden og så kunne man streame så mye man ville. :thumbdown:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt før, folk har urealistiske forventinger. Hadde aldri trudd eller forventa at Netflix kunne bli brukt fra fleire plasser samtidig. Same gjelder jo Spotify / wimp, der går det jo ikke. Kvifor forventer dåke dette? Er vi virkelig blitt så kravstore?

 

Ang sorrund delen så seier dei jo at dei starter med Samsung tv, står ingen plasser at det ikkje skal komme på resten? At det er kjipt for oss, joda. Er det eit stort problem for folk flest? Nei. Vi klarer å vente litt til.

Endret av Theoneask
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt før, folk har urealistiske forventinger. Hadde aldri trudd eller forventa at Netflix kunne bli brukt fra fleire plasser samtidig. Same gjelder jo Spotify / wimp, der går det jo ikke. Kvifor forventer dåke dette? Er vi virkelig blitt så kravstore?

Så fordi Spotify/Wimp har ræva muligheter så skal man bare kapitulere og forvente like dårlig fra alle andre også?
Lenke til kommentar

Det finnes faktisk folk som bor sammen med andre, en kjæreste eller kone kan være eksempel.

AtW

Ser man ikke på tv-serier og filmer sammen, hvis man bor sammen? Jeg gjør alltid det med min kjæreste, og vi bor ikke en gang sammen.

 

Forøvrig, hvordan synes du det bør være? Bør det være mulig til å dele kontoen kun med én annen, eller er det diskriminerende mot de i trekantforhold? Eller kanskje burde søskenflokker på opp til fem få lov til å se på noe i hvert sitt rom, eller de 5 internettkompisene du har spredt rundt i verden. Greit nok, men burde det ikke da finnes alternativer for de som er færre, slik at det blir mer rettferdig? Kanskje hvis man er et par, så kan man ha en konto bare ment for to istedenfor fem, hvor man betaler 2/5 av den normale prisen.

 

Eller så kan man betale de 79 kronene for en ekstra konto de månedene man føler for å være asosial med kjæresten sin.

Endret av Gormers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser man ikke på tv-serier og filmer sammen, hvis man bor sammen? Jeg gjør alltid det med min kjæreste, og vi bor ikke en gang sammen.

 

Forøvrig, hvordan synes du det bør være? Bør det være mulig til å dele kontoen kun med én annen, eller er det diskriminerende mot de i trekantforhold? Eller kanskje burde søskenflokker på opp til fem få lov til å se på noe i hvert sitt rom, eller de 5 internettkompisene du har spredt rundt i verden. Greit nok, men burde det ikke da finnes alternativer for de som er færre, slik at det blir mer rettferdig? Kanskje hvis man er et par, så kan man ha en konto bare ment for to istedenfor fem, hvor man betaler 2/5 av den normale prisen.

 

Eller så kan man kjøpe betale 79 kronene for en ekstra konto de månedene man føler for å være asosial med kjæresten sin.

 

Nei, man gjør ofte ikke det, spørs jo helt hva man ser på, man da vet du det ihvertfall. Hvordan det bør være? Ubegrenset bak samme ruter, 3 iper føler jeg kan være en grei grense.

 

AtW

Lenke til kommentar

4 IP'er ser jeg egentlig som et greit utgangspunkt. Da dekker man "kjernefamilien". Men i utgangspunktet er jo egentlig opplegget at man skal kunne streame så mye man vil for et fast beløp i måneden. Når man skal begynne å legge til alle mulige begrensninger og sperrer her og der så er det plutselig ikke produktet man averterer lenger.

Lenke til kommentar

Ser man ikke på tv-serier og filmer sammen, hvis man bor sammen? Jeg gjør alltid det med min kjæreste, og vi bor ikke en gang sammen.

 

Det er ganske vanlig i en voksen familie med forskjellige interesser blant medlemmene. Barna vil gjerne se på tegnefilmer, kvinner såpedrama og menn har sine preferanser. Er det veldig vanskelig å forstå? Netflix lar min 4 år gamle datter se på barnefilmer mens jeg ser på noe voksent. Jeg og min kone deler mange interesser, men det er også serier jeg liker som hun ikke vil se, og da kan hun se noe ikke jeg liker. Dette en funksjon jeg er veldig glad Netflix har. HBO fail kommer jeg aldri til å abonnere på, de har bare vist at de gir fullstendig blaffen i potensielle kunder den siste tiden.

Endret av Kron
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At det er gratis er egentlig ikke så relevant, betaler gjerne for gode løsninger.. Men at denne bransjen gidder å stikke kjepper i hjulene for seg selv så til de grader er for meg en eneste stor gåte.

 

Hvor vanskelig kan det være å få på plass en løsning med streaming av god kvalitet (typ 1080P med 12-15mbps bitrate, og med minimum 5.1 DTS / Dolby Digital lydspor), med tilnærmet fritt utvalg hvor ting er tilgjengelig mer eller mindre rett etter det har blitt sendt på TV / kommer på DVD / Blu-Ray og alt dette til en overkommelig pris per mnd hvor du raskt, enkelt og effektivt kan kjøre det på de enhetene du måtte ha (TV, Apple TV, nettbrett, PC osv osv..)

 

Om de insisterer på å kvele kvaliteten med abnorm komprimering av både lyd og bilde, kan de ikke i det minste tilby egen distribusjon av MPEG-4 / MKV du kan laste ned for de som er ute etter topp kvalitet og gjerne har både båndbredden og tålmodigheten til å laste ned dette? De kan jo bruke torrent for distribusjon som vil passe perfekt til dette formålet og vips så betaler jeg gjerne et par hundrelapper for en slik løsning og skaffer alt på en lovlig måte hvor produsentene faktisk får penger.

 

 

De vinkler det jo alltid dithen at folk piratkopierer fordi det er gratis og at folk er så bortskjemt at de forventer å få alt gratis.. Det er jo bare vås, noe som Spotify og musikkstreaming så til de grader har bevist.. Når tjeneste blir gode nok, og enkelt tilgjengelig for alle på så godt som alle enheter, hvor utvalget ikke er strupet til tusen og de klarer å legge seg på såpass god kvaliteten at det er tilnærmet like godt som det du oppnår ved å laste ned eller eventuell kjøpe CD-plata i butikken og alt dette til en mer enn overkommelig pris så hopper folk på løsningen som bare det.

 

Problemet med filmer er at Blu-Ray, til tross for toppkvalitet på både lyd og bilde fremdeles er latterlig overpriset sammenlignet med prisnivået på multimedia anno 2012 også har du det faktum at fysisk media er utrolig tungvindt og lite praktisk i dagens digitale verden. Når det er hundreganger enklere, raskere og mer effektiv å laste det ned fra nettet og du attpåtil får det i bedre kvalitet uten kunstige begrensninger og kan spille det av på hva du vil kontra det å betale 129-199kr per film eller 499-699kr per sesong for TV-serier på Blu-Ray som de fleste kun kan få spilt av i stua, og ikke på telefon, nettbrett eller PC så sier det seg selv at denne løsningen ikke henger med i tiden og så lenge bransjen med viten og ville stikker kjepper i hjulene for alle som ønsker å kjøre "lovlig" og attpåtil struper seg selv ved å ikke stå bak en løsning som vil by på tilgang på et stort og godt bibliotek i en og samme tjeneste så fortjener de rett og slett ikke bedre..

 

 

De kunne i den minste startet med å faktisk få en åpen standard rundt avspilling av m2ts og HD-lydspor, sånn at de kunne startet å selge rene Blu-Ray ISO filer og liggende rett fra egne nettsider til fornuftige priser. Men ikke engang de har de fått på plass, det burde jo være en temmelig smal sak å få til med dagens teknologi, servere og båndbredde og da slipper de en haug med distribusjonskostnader kan få lagt ut filmene mye raskere, enklere og effektiv og burde da fint hatt muligheten til å selge filmer til ganske så hyggelige priser og antagelig tjent mer penger da DVD / Blu-Ray er såpass upraktisk og en såpass utdatert løsning at salget har stupt i grava uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Med den holdningen vi har sett fra HBO får jeg heller inntrykk av at de ser på seg selv som "guder" og egentlig ikke føler behov for å høre etter på hva kundene synes eller føler.

 

Men hva bygger du det inntrykket på? En artikkel? Flere måneders oppførsel? Møter med kundeservice?

 

Jeg har nå fått snakket med alt fra sjefer i selskapet til innleide konsulenter - dette er ganske greie mennesker som i bunn og grunn nok har undervurdert hvor stor etterspørselen ville bli.

 

Men sammenlignet med samtlige norske aktører er HBO og Netflix mer imøtekommende, mindre arrogante og litt mer snakksalig. TVNorge, Viaplay og Fox Crime-folkene er også ganske imøtekommende, men de kan lære en ting eller to fra sine amerikanske konkurrenter. Jeg bygger ikke inntrykket fra en og annen tabloid artikkel eller en sinna kunde som skriker høyt på nett (og ikke misforstå - jeg er ikke fornøyd med HBOs kommunikasjon, som jeg har gjort klart her).

 

 

Men jeg vil nå oppfordre til å sette dette i perspektiv. HBO Nordic og Netflix forsøker å bygge ut en tjeneste hvor de kan gi deg serien nesten identisk med USA-lansering. Sammenlign dette med NRK - som vi betaler hundrevis av kroner for hver måned. De kan ruge på en serie måneder og bruke pengene til å stikke kjepper i hjulene for de som vil vise deg det umiddelbart - og jeg skal garantere deg at kringkastingssjefen der har utvist mer arroganse enn HBO og Netflix til sammen - du skulle sett karen på Nordiske mediedager i år. Det var småflaut.

 

Men vi raser mot de som forsøker å presse frem innovative løsninger. Dette er jomfruterritorium, det er ikke slik at de fleste klarer å servere en heftig og perfekt orgamse til mottageren første gangen ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men vi raser mot de som forsøker å presse frem innovative løsninger. Dette er jomfruterritorium, det er ikke slik at de fleste klarer å servere en heftig og perfekt orgamse til mottageren første gangen ;)

Hvis "innovative løsninger" er dusteutsagn fra ledelsen, elendige betingelser, rotete lansering, forsøk på å bryte norsk lov etc., ja da vil jeg helst være foruten "innovative løsninger" :(

Edit: Snakker da om HBO og ikke Netflix. Netflix har gjort en svært god lansering, og sammenlignet med HBO sitt tøys så fremstår Netflix bare enda bedre.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Vel, det er vel egentlig sant. De som vil ha HBO vet jo hva de har å tilby av egenprodusert innhold. I tillegg har de noe annet såklart, men det er ikke det folk er ute etter - da er vel Netflix vel så greit.

 

Spiller ingen rolle om det er sant eller ikke, det er frustrerende arrogant. Et selskap skal være ydmyke ovenfor kundene sine, ikke gi uttalelser som om de adresserer en flokk med sauer.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Vel, det er vel egentlig sant. De som vil ha HBO vet jo hva de har å tilby av egenprodusert innhold. I tillegg har de noe annet såklart, men det er ikke det folk er ute etter - da er vel Netflix vel så greit.

Tja, jeg trodde i utgangspunktet at de skulle ha en god del filmer og varierte serier. Når det så viste seg at det kun var deres egne hjemmelagde serier som var tilbudet kunne jeg raskt blitt lurt dersom jeg ikke undersøkte godt nok på forhånd. HBO var jo en av de absolutt beste filmkanalene i USA for endel år tilbake, men den æraen er nok slutt. Endret av Vice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...