Gå til innhold

Anmeldelse: Hitman: Absolution (PC, X360)


Anbefalte innlegg

min karrakter er 5/10, hitman har utspilt sin rolle... første spillet som kom til pc var gøy. resten etter på, ble bare det samma oppigjenn og oppigjenn... er ikke så mange måter å spille hitman på i et spill egentlig..
Har du spilt spillet?Hitman-spillene er en type spill det egentlig aldri kan lages nok av, bare det blir gjort bra nok. Nye byer, nye settinger og nye og spennende steder snikingen foregår i gjør at serien kan bringe med seg masse moro, iallefall om du liker sjangern. Jeg vil ha mer av det samme gode - og grunnen til at de lager oppfølgere er nok at veldig mange er enig med meg i det.

 

å ja har spillt flere hitman spill opp gjennom åra, men det var kun det første hitman spillet som kom i 2000, jeg synest var bra... resten er det samme oppigjenn... ny plass, du er hitman og dreper folk.. er en formula du ikke kan forandre på, da blir det ikke hitman, skjønner?... men for all del vil du ha mer så er det bare å kjøre på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stoler mer på Gamereactor når det gjelder Absolution. Er jo en del som har gitt det 9/10, og jeg har en følelse av at jeg vil mene det samme basert på forhåndstitter og videoer. Det skal mye til at det ikke er mer interessant enn f.eks. et generisk og platt spill som Halo 4 som får knallkarakterer overalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hitman er den type spill som jeg alltid kjøper. Det er ikke noe annet spill I nærheten. Jeg har også gått gjennom Sniper Missionet I Absolution ca 200 ganger så frykter ikke at spillet er dårlig. Brukere har generelt scoret det 9.5 av 10 og fått knell kritikker flere plasser. Men virker som mange henger seg opp I hjelpemidlene mens jeg kommer til å spille uten noe som helst hjelpemidler.

Lenke til kommentar

min karrakter er 5/10, hitman har utspilt sin rolle... første spillet som kom til pc var gøy. resten etter på, ble bare det samma oppigjenn og oppigjenn... er ikke så mange måter å spille hitman på i et spill egentlig..

 

Jeg synes det er ironisk at du kan si dette om et Hitman du ikke har prøvd engang mens du i en annen tråd synes det er latterlig at CoD:BO2 "bare" får 7/10 og burdte ha 9/10. CoD serien er jo definisjon på "oppigjen og oppigjen". Jeg liker begge disse spillseriene, men klarer iallefall å se hvilken som kommer med et snev at originalitet til bordet.

 

Ser ut til at spillet holder seg nok til orginalserien til at jeg kommer til å like det, jeg håper dette er en serie som holder seg lenge.

Endret av GlennLemus
Lenke til kommentar
min karrakter er 5/10, hitman har utspilt sin rolle... første spillet som kom til pc var gøy. resten etter på, ble bare det samma oppigjenn og oppigjenn... er ikke så mange måter å spille hitman på i et spill egentlig..
Har du spilt spillet?Hitman-spillene er en type spill det egentlig aldri kan lages nok av, bare det blir gjort bra nok. Nye byer, nye settinger og nye og spennende steder snikingen foregår i gjør at serien kan bringe med seg masse moro, iallefall om du liker sjangern. Jeg vil ha mer av det samme gode - og grunnen til at de lager oppfølgere er nok at veldig mange er enig med meg i det.
å ja har spillt flere hitman spill opp gjennom åra, men det var kun det første hitman spillet som kom i 2000, jeg synest var bra... resten er det samme oppigjenn... ny plass, du er hitman og dreper folk.. er en formula du ikke kan forandre på, da blir det ikke hitman, skjønner?... men for all del vil du ha mer så er det bare å kjøre på :)

 

Tror nesten han mente "Har du spilt Hitman: Absolution" siden du gir spillet 5/10. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At IGN ga GTA 10/10 på stort sett samtlige punkt sier litt om at de ikke er til å stole på.

 

Spillet ligger med en snitt på 10/9 hos alle anmeldere, og er metacritics øverste ranka spill, og du sier IGN ikke er til å stole på, når resten av bransjen er enig i karakteren? Isåfall er ikke hele bransjen til å stole på.. eller kan det bare rett og slett være et faktum at noen må alltid syte for å syte, siden folk ikke lager spill etter akkurat deres ønsker? :roll:

 

 

Etter all den forskjellige mottakelsen av dette spillet blir det spennende å se hva det er godt for :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg har spilt i rundt 5 timer, elsket de fire første spillene, og Absolution er absolutt seriens svakeste tittel. De har fjernet mye av det som gjorde Hitman så utrolig morro, studere og planlegge hvordan man skal komme seg frem til målet, for så å forlate åstedet uoppdaget. Absolution består mest av trange korridorer der du skal komme deg fra A til B uten store valgmuligheter for hvordan du vil løse problemene. Du kan som oftest bare velge mellom å skyte deg gjennom fiendene, eller gå en alternativ rute der du kan snike deg forbi fiendene en etter en. Greit stealth gameplay, men Dishonored gjorde dette bedre.

 

Oppdragene der du faktisk har et mål å drepe er mye bedre, selv om de ikke kan måle seg med oppdragene fra tidligere spill. Frem til nå har de vært altfor trange og dermed ganske korte oppdrag. Oppdragene blir omtrent mini-versjoner av hva vi husker fra tidligere. Men fram til nå har det vært for få av dem, og jeg må si jeg smått kjeder meg mesteparten med spillet.

Lenke til kommentar

Til de av dere som mener spillet er blitt for enkelt, så kan samtlige av de nye funksjonene deaktiveres og en kan spille Hitman som tidligere uten de nye funksjonene.

 

Jeg synes spillet ser mega tøft ut og gleder meg til å spille.

Kanskje ikke for enkelt, men forenklet. ;) I forhold til hvilke muligheter man hadde i tidligere spill. Sier noen.

 

 

I TBs førsteinntrykk virker spillet rett og slett ganske kjipt:

http://www.youtube.com/watch?v=dluMZCa5wIk&feature=g-u-u

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Veldig dumt at IO å forandre så mye, jeg kommer nok til å kjøpe det i framtiden, men da til en sterk redusert pris, jeg betaler ikke 500 kr for et spill som ikke er verd pengene... Er selv en stor fan av Hitman-serien, men dette tok kaka..

Lenke til kommentar

Hmmm, merker jeg blir litt skuffet over begrensningene i områdene man får lov til å leke i. Har spilt etpar av de gamle spillene, og må si jeg fortsatt husker noen av de gamle oppdragene. Der fikk man ingen hjelpemidler, ingen hint, kun et mål. Et av de bedre oppdragene jeg husker var da jeg skulle knerte en japansk mafia-kar. Han døde av en "feil-skjært" Fugo-fisk som jeg klarte å snike meg bort til etter å ha byttet mellom sikkerhetsvakt-kostyme, servitør-kostyme og kokke-antrekk :)

En av de største styrkene til spillet (og litt av vanskeligheten/frustrasjonen) var alle de utallige omstartene. Begynne oppdrag - snike seg den veien - bli oppdaget - begynne på nytt - prøve en annen vei - knerte en kar - snike seg videre - skjønne konsept av oppdraget - lik oppdaget - restart. Og sånn pågikk det i evigheter. Kongekult. Krever tolmodighet, men gud så gøy når man klarte det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...