Gå til innhold

Anmeldelse: Hitman: Absolution (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha lagt inn noen timer i det så må jeg si jeg liker det, selv om det er noe redusert i forhold til tidligere Hitman spill. Jeg liker ikke at spillet konsentrerer seg veldig mye på det å holde seg skjult og anonym og det generelle leveldesignet (jeg har sett til nå) er store åpne områder med masse folk og små forgreininger her og der, jeg likte mer leveldesign og gameplay i tidligere Hitmanspill, men dette spillet er iallefall ikke en total slakt av Hitman serien.

Lenke til kommentar

Etter å ha lagt inn noen timer i det så må jeg si jeg liker det, selv om det er noe redusert i forhold til tidligere Hitman spill. Jeg liker ikke at spillet konsentrerer seg veldig mye på det å holde seg skjult og anonym og det generelle leveldesignet (jeg har sett til nå) er store åpne områder med masse folk og små forgreininger her og der, jeg likte mer leveldesign og gameplay i tidligere Hitmanspill, men dette spillet er iallefall ikke en total slakt av Hitman serien.

 

Enig med du! Det er jo fortsatt Hitman :D Gå sakte og kaldt rundt, dra opp silverballsa og break havoc.

Lenke til kommentar

Hvor tok forresten de veien? Jeg hadde de på mitt første oppdrag, men så var de borte.

 

Han betaler "Birdie" med bla. Silver Ballersene, han gir jo kofferten til han i bussen etter et av de tidligere oppdragene.

 

Ellers et par irritasjonspunkt til:

 

- Forkledningssystemet likte jeg ikke, det er ikke skikkelige forkledninger, mer en forsinkelse før de oppdager deg. Flere folk legger merke til deg ved større avstander, blir litt for dumt. Jeg vet instinct funker, men jeg en hadde større frihet å utforske i de tidligere spillene om en ikke oppførte seg helt idiot.

 

- Områder der du "reiser" til oppdraget ditt. Likte det bedre i de tidligere Hitman-spillene der du starta ved inngangen til området du skulle utføre oppdraget i.

 

Skal sies at jeg liker spillet mer enn jeg gjorde i starten til tross for irritasjonsmomentene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil tro at 47 ikke hadde hatt noen problemer med å skaffe seg nye. Silent assassin uten lyddemper i 9 av 10 tilfeller. Jeg bruker oftere kniv enn pistol.Og hvorfor i alle dager eksisterer bare safehouse i menyene og ikke i spillet?!

 

Jeg syns dog at forkledningssystemer fungerte bra på barnehjemmet, for der fant jeg en bekledning med en maske som gjorde at jeg kunne gå ganske fritt uten at vaktene ble for mistenksomme. Hadde det vært mulig i logiske deler i resten av spillet hadde alt vært supert!

Lenke til kommentar

Elsker spillet så langt jeg. Vet ikke hvordan det er på lavere vanskelighetsgrad men jeg spiller på hard og det føles veldig riktig.

 

Eg spelar på patriot, så skulle eg teste forskjellen mellom det og Normal, forskjellen er at på Normal så har du checkpoints og hints, og du kan ikkje døy av eit slag.

Endret av WhatWorld
Lenke til kommentar

- Forkledningssystemet likte jeg ikke, det er ikke skikkelige forkledninger, mer en forsinkelse før de oppdager deg. Flere folk legger merke til deg ved større avstander, blir litt for dumt. Jeg vet instinct funker, men jeg en hadde større frihet å utforske i de tidligere spillene om en ikke oppførte seg helt idiot.

 

Etter å ha spilt det en stund nå må jeg si meg enig. Problemet er at mange av banene, slik de har satt det opp, ville vært relativt enkle om man var sikret i forkledningen sin. Så det hele blir en mellomløsning som abselutt ikke fungerer veldig bra..

Lenke til kommentar

Jeg har spilt i rundt 5 timer, elsket de fire første spillene, og Absolution er absolutt seriens svakeste tittel. De har fjernet mye av det som gjorde Hitman så utrolig morro, studere og planlegge hvordan man skal komme seg frem til målet, for så å forlate åstedet uoppdaget. Absolution består mest av trange korridorer der du skal komme deg fra A til B uten store valgmuligheter for hvordan du vil løse problemene. Du kan som oftest bare velge mellom å skyte deg gjennom fiendene, eller gå en alternativ rute der du kan snike deg forbi fiendene en etter en. Greit stealth gameplay, men Dishonored gjorde dette bedre.Oppdragene der du faktisk har et mål å drepe er mye bedre, selv om de ikke kan måle seg med oppdragene fra tidligere spill. Frem til nå har de vært altfor trange og dermed ganske korte oppdrag. Oppdragene blir omtrent mini-versjoner av hva vi husker fra tidligere. Men fram til nå har det vært for få av dem, og jeg må si jeg smått kjeder meg mesteparten med spillet.

 

Så sant så sant.. Jeg synes IO har ødelagt serien. Absolution er ikke en etterfølger av de forrige spillene. Det er et nytt spill, som er fordumma ned for allmennheten.

Lenke til kommentar

Har ikke spilt andre Hitmann spill enn det første og det er kanskje like greit. Må innrømme at jeg liker Absolution svært godt og koser meg med spillet. Spiller det på PC og lar meg sjarmere av grafikken og den generelle stemningen. Har bare gjort et par brett så lang så det kan jo hende at jeg endrer inntrykk underveis. Hvem vet.

Lenke til kommentar

Så sant så sant.. Jeg synes IO har ødelagt serien. Absolution er ikke en etterfølger av de forrige spillene. Det er et nytt spill, som er fordumma ned for allmennheten.

 

Til tider så følger det den gode gammle oppskriften, men stort sett så er spillet blitt dummet ned, men igjen det har solgt bra og jeg føler mesteparten av kritikken går mye ut på akkurat det som er "feil" med spillet i forhold til de tidligere spillene. Så jeg håper de ser over kritikken som kommer.

Lenke til kommentar

Har akkurat kommet meg forbi The King of Chinatown (eller noe sånt), og når det spratt opp "Silent Assassin" ble jeg ganske gla :)

For øyeblikket fornøyd. Men det er litt merkelig med forklednings-systemet, for syns det litt for ofte dukker opp en gul indikator på det. Er aldri helt sikker på om kostymen virker før man tester, og da må man restarte checkpoint.

Lenke til kommentar

Likte campaign'en bedre på blood money. når man gjør oppdrag,og starten rettutenfor. Men likte såklart grafikk , og hva man kunne gjøre, Man er jo tross alt uten arbeidsgivere og skal finne jenten. men slutten digga jeg og vet at etter dette spillet blir det vanlig ting jeg forbinder med hitman! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...