Gå til innhold

Religion, på vei ut?


HylendeUlf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kristentroen angripes og bukker under fordi den ikke stemmer overens med virkeligheten. Det blir bare tydeligere jo mer den utfordres.

 

Det virkelig store angrepet (på kristentroens integritet) ute i Europa er pedofile prester (gudløse globalister som har infiltrert katolisismen)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Det virkelig store angrepene ute i Europa er pedofile prester (gudløse globalister som har infiltrert katolisismen)

 

Barnevoldektene gjør det langt mindre interessant å la de få kalle seg hellige og ha troen sin i fred, ja. Men om du kan kalle Paven og kommandanten som gjør alt han kan for å hindre etterforskning av de som begår voldtekt, for gudløs, hvor er da Gud i den katolske kirken?

Endret av KarlRoger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kristentro og kristne verdier angripes

 

1. av konsumerisme :(

2. av verdifrie skoler (mer som gnostiske skoler :( )

3. av aggressive ateister :(

4. av innvandring :(

 

Man erstatter "fred" og "likeverd" med "sexisme", "materialisme" og "realpolitisk" orientering" :(

 

Nei, den angripes ikke, det krevessvar og bevis for påstander som i ALT for lang tid har fått stå fredet.

 

Og er virkelig kristendom ensbetydende med fred og likeverd? Virkelig? Tror du må se litt til på hvakristendom er jeg, for selv om SAMTELIGE mennesker på denne jorden trodde på jødeliket fra ørkenen så ville det ikke vært fred i verden! De kristne har en lei tendens til å glemme over hundre år med krig mellom protestanter og katilikker, for ikke å snakke om alle feidene i de andre 35 000 sektene som har poppet ut av kristendommen..

 

Og likeverd? Når en av lovene sier rett ut av kvinner er mindre verdt enn menn, er det da likeverd?

 

Og hvorfor er det slik at så fort man ikke følger kristendommens forvridde "dyder" så blir man løgnaktige, djevel dyrkende, matrialistiske sexister? Er det fordi det står i bibelen at alle som ikke tror på jødeliket og den gamle krigsguden til jødene automatisk er slik at såkalte kristne tror dette? For jeg kan nemlig ikke kjenne meg igjen i det hele tatt i den kategoriseringen, da jeg gjør mitt ytterste for å være både ærlig og et godt menneske for de rundt meg og verden forøvrig, dette er dyder som har vært hellige for meg i snart førti år og som jeg har klart å holde meg til. Jeg har, som ateist, kun meg selv å skylde på for både det jeg gjør godt og det jeg gjør galt og kan ikke søke automatisk tilgivelse bare ved å folde hender og mumle litt med angrende ansikt, så er det noen som ER løgnaktige her så må det være kristne...

 

Europa sekulariseres og selv i Italia er kristendom på vei ut. Det samme skjer i USA, men med langt mer motstand. Mister du troen der så er sjansen stor for at du også mister familien, venner, ja sugar jobben kan det hende at presten krever at du mister om du skulle stille deg tvilende til disse påstandene... Deretter følgerforfølgelser, utfrysninger, nedrakkinger og gjerne vold mot den som ikke lenger tror fra"gode" gudsfryktige kristne som syntes det er HELT ok å forfølge noen som ikke innehar deres tro...

 

Men selv i muslimske land er folk på gli. Det kommer til å ta tid, men en eller annen dag finner de ut det samme som franskmennene i sin tid fant ut, nemlig at tro KUN er løse påstander som prester/imamer tviholder på og da skal du ikke se helt bort i fraat noen geistelige hoder vil rulle der heller, slik andre undertrykkende løgnhalser har måtte bøte med livet for undertrykkelsen sin....

 

Summa sumarum er det virkelig ikke mye god å få fra noen av disse religionene, så hvorfor følge dem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For jeg kan nemlig ikke kjenne meg igjen i det hele tatt i den kategoriseringen, .... Jeg har, som ateist, kun meg selv å skylde på for både det jeg gjør godt og det jeg gjør galt ...

 

De kristne har en lei tendens til å glemme over hundre år med krig mellom protestanter og katilikker,

 

"som ateist"

 

Det er få som er så naiv som ateister. Eks

http://no.wikipedia....zheimers_sykdom

Ateister tror på dette :(

 

"hundre år med krig"

 

Du mener at paven er "kristen" ?? Du fikk svar rett overfor, med dokumentasjon

 

Se også emne http://www.diskusjon...

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis religionene er på vei ut av bevisstheten til folk - hva skal erstatte det "hullet"? Har vi noen bedre alternativer, og da er jeg ikke interessert i å få vite at: jada, vi har jo vanlig vett og forstand osv ....

 

Vanlig vett og forstand, er noe som endres kontinuerlig, og ofte etter eget forgodtbefinnende, eller en stats eller organisasjons velbehag, og er dermed ikke egnet som en helhetlig erstatning for religioner.

 

Hva kan alle mennesker klare å enes om, om ikke en religion som lover deg at årsak og konsekvenser henger sammen med de etiske valgene du foretar deg i gjennom hele livsløpet, og har ingenting med den verdslige suksessen som du har oppnådd.

 

:)

Lenke til kommentar

"som ateist"

 

Det er få som er så naiv som ateister. Eks

http://no.wikipedia....zheimers_sykdom

Ateister tror på dette :(

 

Her må du utbrodere hva du mener tror jeg.... Hva nøyaktig i den artikkelen er det ateister tror på? Hva er altzheimer for deg egentlig?

 

 

"hundre år med krig"

 

Du mener at paven er "kristen" ?? Du fikk svar rett overfor, med dokumentasjon

 

Se også emne http://www.diskusjon...

Heller ikke her ser jeg helt hvor du vil hen, så en utdypning hadde vært fint :)

 

Selvfølgelig er paven kristen, katolisme er jo den orginale kristendom, så i så fall er det vel alle de andre sektene som har oppstått i etterkant som ikke er kristne.... Som protestantene, som ble funnet på av en mann med en moral som fremdeles er under enhver tvil...

Lenke til kommentar

Hvis religionene er på vei ut av bevisstheten til folk - hva skal erstatte det "hullet"?

 

Kan bare snakke for meg selv, men jeg mangler dette "hullet" jeg da... Og undres på hva dette "hullet" blir brukt til av religiøse? Er det undring av livets realiteter, skjønnhet, stygghet og sammenskruing du mener her? Hvis så er, hvorfor mener du så at man ikke kan haden undringen uten religion også?

Lenke til kommentar

Hvis religionene er på vei ut av bevisstheten til folk - hva skal erstatte det "hullet"? Har vi noen bedre alternativer, og da er jeg ikke interessert i å få vite at: jada, vi har jo vanlig vett og forstand osv ....

 

Vanlig vett og forstand, er noe som endres kontinuerlig, og ofte etter eget forgodtbefinnende, eller en stats eller organisasjons velbehag, og er dermed ikke egnet som en helhetlig erstatning for religioner.

 

Religion endres også kontinuerlig etter eget forgodtbefinnende. Sammenlign kristne i dag med kristne for 100 år siden så ser du at religion ikke står for evige sannheter.

 

Jeg tror at religion er på vei ut, men tipper det vil ta tid.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kan bare snakke for meg selv, men jeg mangler dette "hullet" jeg da... Og undres på hva dette "hullet" blir brukt til av religiøse? Er det undring av livets realiteter, skjønnhet, stygghet og sammenskruing du mener her? Hvis så er, hvorfor mener du så at man ikke kan haden undringen uten religion også?

 

Jeg sier det først og fremst fordi jeg selv ikke hadde slått meg til ro, med bare den "verdslige formen for godhet" som vi blir utsatt for, for tiden ... Den typen "religion" gjør meg både forbannet og frustrert og oppgitt. Og jeg tror det finnes mange av mitt slag, der ute.

 

Når livets skjønnhet og stygghet er bestemt av hvor du bor og hvilken stat du bor i, gir ikke det meg særlig glede over den fordelen jeg har fått - jeg vil nemlig at alle skal få det godt nok, i forhold til det som er felles verdien for oss alle, nemlig; menneskeverdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...