Gå til innhold

Test: Nokia Lumia 920


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte på brikkesettet jeg-men klart det er forskjeller ellers. Hadde en Lumia 800-grei-men batterispiser-litt disig skjerm-gav den bort pga dette. Har tilbake Omnia W-meget bra batteritid og lyssterk og flott skjerm, Sønnen bruker en Radar-bra den og-dog noe tregere pga svakere brikkesett-, Ser at mine preferanser er noe enkle,batteri og lyssterk skjerm viktig. Sitter nå her og klår på ny Htc one x plus-den har også denne litt smågrå skjermen dessverre-juniors One s sin skjerm er markant lysere. Snakker meg nå bort fra 920-testen-men eksemplifiserer hva som også kan spille inn. Vil sjekke 920 når den kommer til nærmeste butikk-er da skjermen lyssterk og god for en gammel mann-kanskje kjøp?
Lenke til kommentar

Sjekket så vidt innom testen av den Galaxy S III telefonen og kom over følgende:

"

Den eneste ulempen for deg som mottar mye e-post er at du ikke kan redigere vedlegg på telefonen rett ut av esken. Du får bare visningsprogramvare med i telefonen. Dette bøter du kjapt på med en tur innom Googles app-butikk Play, og det trenger ikke koste mer enn rundt 100 kroner.

"

 

Her er det plutserlig ikke så farlig om man må laste ned noe ekstra programvare (og at det koster penger), mens når det gjelder WP, så blir det litt trekk.

 

Disse testene får aldri blitt 100% siden man ikke har en mal man følger for alle telefonene, og mye er også smak og behag. F.eks er epost klienten I Windows Phone det beste på markedet, men det sier jeg som bruker den til vanlig og kun har testet de andre.

 

Ellers må jeg si at dette var en veldig bra gjennomgang av telefonen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fin test, MEN.

Det burde være dag 1 av kurset "hvordan teste elektronisk utstyr" at man tørker over skjermer og blanke flater før man tar bilder. Det er virkelig ikke bra ut med en masse fettmerker og kebabsaus på skjermene når man skal vise frem telefoner feks.

 

En annen ting jeg lurer på. I USA får kundene med gratis ladeplate med orderen sin, noen som tror det kan skje i Norge også ?

Spent på å se forskjellen mellom OLED skjermen til 820 og LCD skjermen på 920. Morsomt at OLED er på vei inn

Lenke til kommentar

En annen ting jeg lurer på. I USA får kundene med gratis ladeplate med orderen sin, noen som tror det kan skje i Norge også ?

 

Spent på å se forskjellen mellom OLED skjermen til 820 og LCD skjermen på 920. Morsomt at OLED er på vei inn

 

Om de skulle levere en gratis induksjonspute så ville det vært et veldig stort pluss i margen for Nokia hvertfall.

 

Hva OLED vs LCD gjelder så vil jeg tippe at OLED skjermen på Lumia 820 vil ha høyere kontrast og bedre sortnivå mens IPS panelet på LCD skjermen til Lumia 920 vil ha mer korrekte farger og sikkert generelt bedre kalibrering. Det er stort sett det som er trenden.

Lenke til kommentar

Ikke helt enig med en ting. Mulig dere hadde dårlig linje, men hos meg funker musik store pass helt 100..

Man trykker på musikc store og er rett inne i "spotify" det som jeg liker med Xbox music pass i forhold til Spotify er at de har alt av mine favoritter som Pink Floyd og Beatels :-)

Opplevde den like rask som spotify...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...