Gå til innhold

Test: Nokia Lumia 920


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig må jeg si at jeg ikke kommer til å vurdere en Nokia igjenn før de har kommet med et nytt alternativ til 808, og fått orden på mp3 spilleren. Hvordan er det egenltig mulig at de har klart å fjerne ting som SØK ifra mp3 spilleren? Symbian s60 hadde denne funksjonen ffs.

 

anyways, mitt fokus på telefon er:

1. kamera

2. mp3 spiller

3. skjermoppløsning/kvalitet

4. minnekort

 

og det virker ikke som denne telefonen kan levere på annet enn skjermkriteriene, synes tilogmed den er nesten litt for stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener dette finnes. Har sett det nevnt flere steder

 

ok, jeg har ikke testet så grundig, men det står iallefall i artikkelen her at det ikke fantes. men håper at de har klart å få det med. da mangler jeg bare et heftig kamera og minnekort så snakker vi nokia igjenn. for jeg må innrømme at jeg sårt savner kamerakvaliteten.

 

Vurderer stadig vekk å ta i bruk min gamle N8.. helt til jeg ser skjermoppløsningen, og skjermkvaliteten (mtp belysning) og husker at det er UMULIG å få apps på den. og at man ikke kan søke i mp3 spilleren.. så ender jeg med å legge den ifra meg som et godt minne om kamerakvalitet og fortsetter å bruke Sony'en min..

Lenke til kommentar

ok, jeg har ikke testet så grundig, men det står iallefall i artikkelen her at det ikke fantes. men håper at de har klart å få det med. da mangler jeg bare et heftig kamera og minnekort så snakker vi nokia igjenn. for jeg må innrømme at jeg sårt savner kamerakvaliteten.

 

Vurderer stadig vekk å ta i bruk min gamle N8.. helt til jeg ser skjermoppløsningen, og skjermkvaliteten (mtp belysning) og husker at det er UMULIG å få apps på den. og at man ikke kan søke i mp3 spilleren.. så ender jeg med å legge den ifra meg som et godt minne om kamerakvalitet og fortsetter å bruke Sony'en min..

 

Hvorfor kjøper du ikke heller Nokia 808 ??

Der får du minnekortleser, supert kamera som spiser 920 til frokost, skjerm som er top-of-the-line mht kontrast/belysning, lavere vekt enn 920, NFC ++++

Jeg har den selv og er veldig fornøyd :)

Litt mindre utvalg i apps men det betyr ikke særlig mye for min del....

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Leirdue har rett, hvis ikke OSet, skjermen, osv i 920 er verdt en liten downgrade på kamerafronten og at du blir begrenset til 32gb internminne pluss skytjenester, så virker 808 som et veldig godt valg.

 

808 støtter også 64GB SDXC kort så der kan du ha totalt 80GB, som burde være akseptabelt for de fleste idag :)

HDMI, DLNA etc. får du også med :dribble:

Lenke til kommentar

ok, jeg har ikke testet så grundig, men det står iallefall i artikkelen her at det ikke fantes. men håper at de har klart å få det med. da mangler jeg bare et heftig kamera og minnekort så snakker vi nokia igjenn. for jeg må innrømme at jeg sårt savner kamerakvaliteten.

Jeg tror jeg tok feil. Har siden fått det "bekreftet" av en som har telefonen at han ikke får søkt i ren tekst i musikkspilleren

Lenke til kommentar

Jeg surfer mye på nettet med telefonen min.

Jeg bruker Samsung galaxy s2 med Dolphin som nettleser.

Hvordan er windows Phone i forhold?

Må man bruke Internet Explorer? Funker det bra?

AdBlock er innebygget i IE på PC. er det det på mobil også?

Hva med navigasjon med "gestures" i nettleseren?

 

Kan telefonen brukes som Wifi hotspot?

 

Kan fotolyset / blitzen brukes som lommelykt?

 

Funker skjermen bra i sterkt sollys?

Lenke til kommentar

 

Skjermen er eksepsjonelt bra i sollys. Bedre enn sgs2/3 by far.

 

Du kan bruke "blitsen" til lommelykt.

 

Kan brukes som WiFi hotspot.

 

Nettleseren er sykt rask. Den laster inn alt så langt.

Du må bruke IE10 for nå. Godt mulig andre nettlesere vil bli tilgjengelig, men ikke per i dag.

Navigerer ikke med gestures.

Selv kommer jeg fra chrome/dolphin på sgs3, og jeg syntes IE10 funker særdeles bra egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...