Gå til innhold

Test: Nokia Lumia 920


Anbefalte innlegg

Kanskje? Den ble testet i en uke frem til i går. Nå begynner jeg å bli litt usikker på om det er et eller annet som fungerer dårlig med Wi-Fien på testeksemplarene, dog. Begge to fremprovoserer meldinger om at de ikke er koblet til Wi-Fi i DLNA-apper - til tross for at Wi-Fi fungerer helt fint i nettleseren, og at flymodus står på for å utelukke 3G-tilkobling helt (prøvde først uten flymodus).

 

Lurer litt på om noe er muffens. Fugler i mosen, osv.

 

Prøver litt til for å se hva vi kan finne ut. Er ikke sikkert det er så mye å finne ut, siden vi ikke er teknikere - men begynte iallfall å lure på hva disse feilmeldingene som kommer nå skyldes. Det kan også være bare at appene trenger oppdatering for å støtte Windows Phone 8 skikkelig.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@leirdueredet

Nå var mitt svar til noen som spurte om WP hadde en AirPlay lignende funksjon. ;)

Jeg hadde ikke sagt nei takk til en HDMI utgang, men det er ikke noe jeg har savnet.

Jeg leste at det kanskje er mulig med en HDMI overgang fra USB, da det var snakk om at det er en MHL USB port.

Men det har vært stille på den fronten i dat siste, så det var kanskje bare løse rykter.

Lenke til kommentar

TheMoose: Jeg har lett litt etter omtaler av MHL når det gjelder Lumia 920. Det er ingen referanser til det på Nokias egen produktside, og de fleste nettsteder jeg kommer til i søkeresultatene klør seg litt i hodet over at det ikke er inkludert.

 

Hvis det ble oppgitt av nettsteder tidlig etter lanseringen kan det hende at de bare antok den ville være der, av gammel vane. Nesten alt har jo MHL-tilkobling i dag, så Lumia 920 er nesten litt alene om å hverken ha DLNA, MHL eller HDMI. Når den mangler fysiske måter å få innholdet ut på storskjerm virker det nesten påfallende at den ikke allerede har DLNA-støtte. Det kan jo hende de gambler på å gi funksjonen et push når den kommer, ved at "nå kan du endelig ... " osv, men det er vanskelig å gjette.

 

gammalerik: Den føles vel ikke noe mer uferdig nå enn den har gjort hele veien. Det er småplukk å melde mange steder. Den var litt på vippen terningmessig, men så har Nokia gjort såpass mye bra - for ikke å si helt nytt - her at en firer ville vært feil. Det er en svært god telefon, men den har et stykke igjen å gå før alt er på stell, og det stykket er det hovedsaklig Microsoft som må stå for :) (hvis vi ikke finner ut at noe faktisk er på systematisk bærtur med Wi-Fi-tilkoblingen, da, men det krever litt mer pusling)

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Om 920 har hverken DLNA, MHL eller HDMI er det jo helt spesiellt, Nokia har jo altid hatt med dette på sine siste toppmodeller....

Sånn som det er nå så har man altså ingen måte å dele media på, tragikomisk.

 

Jeg må si jeg var litt overrasket over att den fikk 5 i karakter, utifra testen er det jo mangler her og der.. En 4èr høres mer riktig ut, men det er min mening da.

 

Testet dere om det var mulig å zoome med videokamera mens man filmet ? Ryktene skal ha det til att det ikke er mulig, isåfall blir det ikke så spennende videoer...

Jeg snakker ikke om ekte pureview-zoom som 808 har men vanlig digital, om den ikke har det engang så begynner jeg å lure...

Må bare si att bildekvaliteten på kamera virker å være milevis fra flaggskipet 808, hadde faktisk ikke trodd det skulle være så stor forskjell på de....

 

Og hvordan er lyden i video-opptak ? Har også lest att den kun tar opp lyd i mono, dog med rich-recording, men det vil jo aldri bli det samme som stereo (som 808 har)...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

@leirdueredet

 

Det kommer an på hvem du spør.

Den har Xbox Music og Xbok Spill så for meg høres en 6er mer riktig ut. ;)

Men det kommer jo helt ann på hva man vektlegger og skal bruke.

 

Windows Phone er DLNA sertifisert, men det ser ut til at de er litt sen med å få ut programmvaren som støtter dette, da SDK fra Microsoft kom sent ut.

Så har den SmartGlass som ser meget lovende ut for de som har en Xbox.

Lenke til kommentar

@leirdueredetDet kommer an på hvem du spør.Den har Xbox Music og Xbok Spill så for meg høres en 6er mer riktig ut. ;)Men det kommer jo helt ann på hva man vektlegger og skal bruke.Windows Phone er DLNA sertifisert, men det ser ut til at de er litt sen med å få ut programmvaren som støtter dette, da SDK fra Microsoft kom sent ut.Så har den SmartGlass som ser meget lovende ut for de som har en Xbox.

 

Har selv Lumia 800 med WinPhone 7.5. Jeg deler smertefritt bilder og film fra mobilen via DLNA med min Samsung TV over det samme WiFi-nettverket. Bruker Nokias app; Play To (Overfør til på norsk). Ekstremt enkelt å få til, og fungerte fra første stund.

 

Har ikke prøvd med Xbox riktignok.

Lenke til kommentar

Takk for god test. Ser ut til at det kan bli min nye telefon. Litt før skjema, siden min SII funker bra ennå, men jeg har lyst til å teste Windows 8, siden jeg planlegger å utvikle for det. (Desktop app med mobile klienter.) Og ja, jeg kan leve med at alt ikke er perfekt i OS ennå, så lenge telefonen er det. (Tilnærmet, for mitt bruk.)

 

Vekten skremmer meg ikke. 32 gig er tilstrekkelig for meg, så minnekort er ikke noe must. Og så synes jeg den er pen, det slår meg når jeg ser den på bildet sammen med SIII at 920/Win 8 er utrolig stilrent!

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Flac-støtte ligger vell på Microsoft og Windows Phone og ikke Nokia? At FLAC som en åpen standard ikke er mer utbredt er for meg en gåte, er det bare for at Microsoft skal promotere WMA Lossless, Apple skal promotere ALAC (Apple Lossless, som nå er åpen standard det også forøvrig) osv..?

 

Selv Android mangler jo native støtte for FLAC... Du må inn med custom rom eller tredjeparts avspiller.

Lenke til kommentar

Her er det snakk om integrasjon igjen, finnes tredjeparts programmer som støtter FLAC på iOS men jeg syntes ingen av dem fungerer like godt som å bruke den innebygde spilleren i iOS og da blir det jo en temmelig stor bismak over det hele, spesielt når jeg må hoppe mellom tredjepart spiller og den integrerte hver gang jeg skal høre på FLAC og ikke FLAC musikk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...