Gå til innhold

Test: Nokia Lumia 920


Anbefalte innlegg

Her er en fersk test av 920 vs 808 i nattmodus.

Det merkelige her er jo att 808 gir bedre bilder enn 920 som liksom skal være opptimalisert for nattmodus..., eh ??

Nattmodus var jo det ene området 920 skulle slå all mobilkamera liksom..

Bildene fra 920 er overeksponert og gjengir ikke riktige farger, de er mye mer riktig og naturlig fra 808 etter min mening :)

 

http://pureviewclub.com/2012/7483

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en fersk test av 920 vs 808 i nattmodus.

Det merkelige her er jo att 808 gir bedre bilder enn 920 som liksom skal være opptimalisert for nattmodus..., eh ??

Nattmodus var jo det ene området 920 skulle slå all mobilkamera liksom..

Bildene fra 920 er overeksponert og gjengir ikke riktige farger, de er mye mer riktig og naturlig fra 808 etter min mening :)

 

http://pureviewclub.com/2012/7483

 

For meg ser faktisk 920 ut som vinneren med den fantastiske lyssensitiviteten sin. At bilder er overeksponerte og gule kan endres med eksponering og fargebalanse. All nattfotografering krever litt skills og erfaring, autosetting er som regel å be om bråk.

 

Fantastisk lyssensitivitet er aldri en dårlig ting, men da må man ha muligheten til å justere manuelt. Det virker som 920 kan dette. Resultater fra Lumix'en min ser temmelig likt 920 ut hvis jeg bare peker og klikker

 

S3'en ble jo faktisk blåst på vannet i det aller første intro-bildet. Morsomt å se at lista kan legges så utrolig mye høyere i ett eneste jafs !

Lenke til kommentar

Her er en fersk test av 920 vs 808 i nattmodus.

Det merkelige her er jo att 808 gir bedre bilder enn 920 som liksom skal være opptimalisert for nattmodus..., eh ??

Nattmodus var jo det ene området 920 skulle slå all mobilkamera liksom..

Bildene fra 920 er overeksponert og gjengir ikke riktige farger, de er mye mer riktig og naturlig fra 808 etter min mening :)

 

http://pureviewclub.com/2012/7483

 

Ikke helt enig.

Joda, 808 ga mere realistiske bilder, så lenge alt var på Auto. Men justerte man ned eksponeringen på 920, så var det i en klasse for seg selv.

Og en annen ting, er lettere å justere programvaren for å få bukt med overeksponeringen, kontra å ta ett kamera som ikke makter å eksponere nok lys i utganspunktet.

Så kanskje vinner ikke 920 testen med alt på Auto, men det har så uendelig mange flere muligheter enn 808, når vi her ser hva det faktisk kan

 

Men må jo si meg overrasket over hvor elendig S3 var

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Ikke helt enig.

Joda, 808 ga mere realistiske bilder, så lenge alt var på Auto. Men justerte man ned eksponeringen på 920, så var det i en klasse for seg selv.

Og en annen ting, er lettere å justere programvaren for å få bukt med overeksponeringen, kontra å ta ett kamera som ikke makter å eksponere nok lys i utganspunktet.

Så kanskje vinner ikke 920 testen med alt på Auto, men det har så uendelig mange flere muligheter enn 808, når vi her ser hva det faktisk kan

 

Men må jo si meg overrasket over hvor elendig S3 var

 

Nettopp! Selv en speilrefleks greier å ødelegge motiver i ukyndige hender når man bruker den som P&S. Spesielt i mørke.

 

edit: ingen sammenligning forøvrig med en speilrefleks :)

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Ikke helt enig.

Joda, 808 ga mere realistiske bilder, så lenge alt var på Auto. Men justerte man ned eksponeringen på 920, så var det i en klasse for seg selv.

Og en annen ting, er lettere å justere programvaren for å få bukt med overeksponeringen, kontra å ta ett kamera som ikke makter å eksponere nok lys i utganspunktet.

Så kanskje vinner ikke 920 testen med alt på Auto, men det har så uendelig mange flere muligheter enn 808, når vi her ser hva det faktisk kan

 

Men må jo si meg overrasket over hvor elendig S3 var

 

Ja her er kun Auto som er testet.

Alle kamera vil kunne få frem bedre bilder om man tar i bruk manuelle innstillinger, helt klart. 808 er jo også ett typisk eksempel på en mobil som gir mye bedre bilder i manuell modus, nettopp pga den har så utrolig mange parametre å justere på. Er usikker på menyer etc. på 920, men vil tro den har mindre valgmuligheter i manuell modus enn 808.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Det er helt greit å tro. Ingen problem. Men når man slenger ut en påstand i offentlighet er det greit å fortelle hvorfor ellers blir det ord uten innhold og folk lukker ørene og går videre uten å bry seg.

 

Så ...hvorfor?

Det er helt greit å tro. Ingen problem. Men når man slenger ut en påstand i offentlighet er det greit å fortelle hvorfor ellers blir det ord uten innhold og folk lukker ørene og går videre uten å bry seg.

 

Så ...hvorfor?

 

Jeg tror heller ikke denne kan "redde Nokia" på noen måte, men jeg tror heller ikke 920 kommer til å selge dårlig, sånn middels vil jeg tro... Men tror den er langt fra noen storselger, men dette er ren gjetning fra min side da :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tror heller ikke denne kan "redde Nokia" på noen måte, men jeg tror heller ikke 920 kommer til å selge dårlig, sånn middels vil jeg tro... Men tror den er langt fra noen storselger, men dette er ren gjetning fra min side da :)

 

Som sagt tidligere : tro,kan du gjøre i kirka :)

Jeg er ganske sikker på at Nokia lumia 920, kommer til å selge både i bøtte å spann.

Men det er bare meg å min gjetning ....

Lenke til kommentar

 

 

Ja her er kun Auto som er testet.

Alle kamera vil kunne få frem bedre bilder om man tar i bruk manuelle innstillinger, helt klart. 808 er jo også ett typisk eksempel på en mobil som gir mye bedre bilder i manuell modus, nettopp pga den har så utrolig mange parametre å justere på. Er usikker på menyer etc. på 920, men vil tro den har mindre valgmuligheter i manuell modus enn 808.

 

Litt av poenget er jo at bilder i mørket sjelden blir bra på Auto, selv på SLR kamera. Og med 808 så må du til med stativ for å få klare bilder. 920 har stabilisering av linsen, noe som medfører at man i flere situasjoner slipper stativ.

Men her ser man i det minste hva som er mulig med 920 sin linse. 808 har vært på markedet i snart ett år?, og hat jo dermed en FW som er pusset på!

Lenke til kommentar

Litt av poenget er jo at bilder i mørket sjelden blir bra på Auto, selv på SLR kamera. Og med 808 så må du til med stativ for å få klare bilder. 920 har stabilisering av linsen, noe som medfører at man i flere situasjoner slipper stativ.

Men her ser man i det minste hva som er mulig med 920 sin linse. 808 har vært på markedet i snart ett år?, og hat jo dermed en FW som er pusset på!

 

såvidt jeg forstod var ingen av bildene i testen tatt med stativ så det skal ikke være nødvendig, selvom det selsagt er en fordel. Men joda, OIS skal ha en fordel mht stabilisering ja.

Tja, 808 har ikke vært på markedet mer enn 4-5 mnd så den er ganske fersk den også, jeg kjenner ikke til att kamera-FW er oppdatert på den.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Har 808 bakbelyst bildesensor slik som 920? Da skal 920 kunne ta mindre kornete bilder på samme manuelle settings (red: om 808 ikke har det). I praktisk bruk vil 920 kunne knipse på lavere ISO selv om bildebrikken på 808 er noe større-->mindre kornete bilder. (jeg synser hardt nå og tenker høyt)

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

 

 

såvidt jeg forstod var ingen av bildene i testen tatt med stativ så det skal ikke være nødvendig, selvom det selsagt er en fordel. Men joda, OIS skal ha en fordel mht stabilisering ja.

Tja, 808 har ikke vært på markedet mer enn 4-5 mnd så den er ganske fersk den også, jeg kjenner ikke til att kamera-FW er oppdatert på den.

 

http://conversations.nokia.com/2012/10/02/update-makes-the-nokia-808-pureview-even-better/

 

 

Lenke til kommentar

Jeg tror heller ikke denne kan "redde Nokia" på noen måte, men jeg tror heller ikke 920 kommer til å selge dårlig, sånn middels vil jeg tro... Men tror den er langt fra noen storselger, men dette er ren gjetning fra min side da :)

Det er ikke det jeg hører fra USA, Australia, Canada, Tyskland og England. Blir spennende å se Q4 rapporten.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...