Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Det er ingen tvil hos meg lengre, jeg kjøper PS4 på dag èn. Det var helt fantastisk når Jack Tretton sa at konsollen ikke trenger å være online og brukte spill kan brukes uten problemer. Det var virkelig et herlig stikk til Microsoft og jeg fikk faktisk litt gåsehud når man hørte reaksjonen fra publikum. Prisen er også veldig veldig bra og det gjør at jeg tror at PS4 får en god lansering.

 

Utenom det så var høydepunktet for meg helt klart Kingdom Hearts 3 og Final Fantasy XV, og etter det jeg forstod så er disse kun til PS4... Dette er spill som er verdt en konsoll alene og forsterker derfor mitt positive inntrykk av PS4.

 

Vi fikk kanskje ikke se nye spill fra studioer som Naughty Dog, Quantic Dream, Sony Santa Monica eller Media Molecule, men vi vet jo at de lager noe... Jeg tør ikke tenke på hvor bra disse spillene kommer til å bli. Det er fremdeles nok av eksklusive spill som kommer til lansering eller nærme lansering: Knack, Infamous: Second Son, DriveClub og Killzone: Shadow Fall.

 

Indiestøtten er også en finger til Microsoft og veldig gledelig.

 

Jeg sier bare "hade bra" Microsoft, dere klarte ikke overbevise meg om at Xbox One er verdt å kjøpe på lansering. Kommer til å kose meg med Playstation 4, PC og Wii U i årene som kommer :-)

 

Gledelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting oppi alt dette er at Sony har vært utrolig smarte med tanke på PR osv. De fikk all spalteplass helt for seg selv i februar, deretter har alt bygd seg opp til i dag. I melllomtiden har Xbox fått masse (negativ) spalteplass i mai, men hva skjer nå? Jo, Sony opptar omtrent ALL spalteplassen og forsidene der ute. Microsoft havner i skyggen og er igjen den stygge ulven.

 

Brilliant PR!

Endret av Selvin
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Quantic Dream's tech demo var nerdgasmic. :p Og FF XV og Kingdom Hearts blew me away. Resten av spillene de annonserte var mer ok, og ikke noe bedre enn MS. Men det at jeg fikk "blow me away"-følelsen gjorde at denne konferansen ble best for meg. :)

 

Ble ikke å se PS4 igår natt, sovnet da det begynte >< men ser ikke ut som noen prater om de eksklusive spill til PS4, var det ikke mange nok?

Eksklusivene er der, det er bare at de fleste var annonsert på forhånd, så det ble ikke så mye buzz av det. De viste ca like mange spill, MS litt mer kanskje, men det føltes bare som MS viste så utrolig mye er fordi de ikke hadde vist noen ting fra før.

 

Det ville uansett trengtes en helt ekstrem eksklusiv for at den nyheten skulle overgå det at Sony annonserte NO DRM eller Online demand.

 

Da har du også multiplattform, hvor du kan velge å spille dem på en maskin som har en fiendtlig holdning til deg, eller en maskin som er vennligsinnet mot deg som forbruker.

Endret av Rider of Reason
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det meste Square Enix publiserer for tiden synes jeg er uinteressant. Stort bare de amerikanske/Edidos-franchisene som er verdt noe av hva de publiserer for tida.

 

Forventet egentlig at Just Cause 3 ville blitt bekrefta til PS4 og One i natt, men det skjedde ikke. Skjer noe etterhvert, kanskje på Gamescon.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Synes det er litt spesielt at så mange er overlykkelige for det Sony sa i natt. De sa stort sett "dere får det dere har nå, bare at dere må betale for flerspilleren".

 

Det var gambling av Sony, men med tanke på hvor ukritisk de hylles i denne tråden er det klart at de lykkes.

De fleste her som meg var forberett på det verste.

Pluss at fra hva jeg selv og andre Sony fanboys synes så har Pluss vert en stor gave i seg selv.

Har brukt det siden jeg kjøpte Vita.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes det er litt spesielt at så mange er overlykkelige for det Sony sa i natt. De sa stort sett "dere får det dere har nå, bare at dere må betale for flerspilleren".

 

Det var gambling av Sony, men med tanke på hvor ukritisk de hylles i denne tråden er det klart at de lykkes.

 

Det er ikke bare her. De hylles over hele internettet, i alle typer medier, overalt. Er det vi som har feil synspunkt?

 

Vi er i det minste glade for at vi ikke får noe VERRE (les: Microsoft).

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er litt spesielt at så mange er overlykkelige for det Sony sa i natt. De sa stort sett "dere får det dere har nå, bare at dere må betale for flerspilleren".

 

Det var gambling av Sony, men med tanke på hvor ukritisk de hylles i denne tråden er det klart at de lykkes.

Det er jo ikke spesielt i det hele tatt. Du må jo se det i lys av hva annet som har vært annonsert. Microsoft satte skrekken i forbrukerene med deres DRM-fokus, og folk var livredde for at dette skulle bli en standard i bransjen. Når Sony da sier de ikke kommer til å gjøre noe sånt, så er det klart at betalt Multiplayer er en liten pris å betale, og de blir naturligvis hyllet.

 

Hadde det ikke vært noe annet, bare annonseringen av at MP nå må betales for, så hadde det grantert blitt sure miner, men faktisk ikke så store heller, fordi konkurrenten også tar betalt for det, så da må man betale uansett, og PS+ har gitt et mye større incentive for å kjøpe det, med deres Instant Games Collection.

Endret av Rider of Reason
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er litt spesielt at så mange er overlykkelige for det Sony sa i natt. De sa stort sett "dere får det dere har nå, bare at dere må betale for flerspilleren".

 

Det var gambling av Sony, men med tanke på hvor ukritisk de hylles i denne tråden er det klart at de lykkes.

Det var det perfekte øyeblikket for Sony å annonsere at man må betale for nettspilling.

 

...men det er klart at de fortjener ros for å være mer forbrukervennlige enn MS.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke spesielt i det hele tatt. Du må jo se det i lys av hva annet som har vært annonsert. Microsoft satte skrekken i forbrukerene med deres DRM-fokus, og folk var livredde for at dette skulle bli en standard i bransjen. Når Sony da sier de ikke kommer til å gjøre noe sånt, så er det klart at betalt Multiplayer er en liten pris å betale, og de blir naturligvis hyllet.

 

Før var det ikke noen pris for å slippe DRM på spillene sine. Hvorfor er det greit nå? Sony har vært utrolig smarte, det skal de, for stort sett hele internett har gått på knepet deres. For min del er det ikke så nøye ettersom jeg allerede betaler for PS Plus. Husker dog en gang at Sony uttalte at PS Plus bare ville gi bonuser, og aldri fjerne noe du allerede har tilgang til. Ser ut som de glemte det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...