Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så nå har sikkert endel av dere fått Paystation 4, er dere fornøyde sålangt? Eller har den ikke levd opp til forventningene sålangt? Har jo bare kommet to eksklusive ved Knack og Killzone.

 

Har dere fått next-gen følelsen av PS4, eller føles den bare som en oppgradert PS3 hardwaremessig?

 

Bedre en Xbox One som tross alt bare er en PC med nedstrippa, elendig Windows 8 Metro UI. Har heldigvis flere, bedre og penere spill en på One også. Herlig :) Endret av Selvin
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det kommer til å komme PS4-spill som er langt penere en Titanfall. Når det er sagt så betyr det svært lite, bare se på Ryse, utrolig pent, men forferdelig dårlig.

Det vil det jo gjøre på xbox one også :-P men legger denne død her. Vil alltid komme nye spill som er bedre og ser penere ut. Både på xbox one og ps4.

Lenke til kommentar

Han over deg sier noe helt annet. Men liksom om jeg spiller 3 spill dagen, og så plutselig spiller jeg 1 spill en dag, vil der ene spiller være kjappere og loade? Hvis jeg spiller flere spill per dag, er fortsatt SSHD kjappere enn HDD?

Jeg tenker jo å ha denne SSHD-en i noen år, så om jeg har, la oss si 30 spill på en SSHD mot 30 spill på en HDD og jeg liker å spille kanskje 5 forskjellige daglig, er SSHD da kjappere? Er det verd de ekstra pengene? Hvorfor er SSHD bare kjappere via cache?

Lenke til kommentar

Bedre en Xbox One som tross alt bare er en PC med nedstrippa, elendig Windows 8 Metro UI. Har heldigvis flere, bedre og penere spill en på One også. Herlig :)

 

PlayStation 4 har så definitivt et edge når det kommer til maskinvare som vil det fordeler i spill, det ser vi jo allerede. Som en ren spillmaskin/boks så er det PlayStation 4 fremfor Xbox One det er det liten tvil om.

 

Men må helt ærlig si at du gjør fullstendig skivebom når det kommer til programvaren her, for per dags dato så er Microsoft flere hestehoder foran Sony når det gjelder programvaren på sin konsoll. Ytelsen, navigeringen, mulighetene, ja kort sagt alt med programvaren til Xbox One per dags dato ser ut til å forbi gå det Sony har å tilby med PlayStation 4 og det sjokkerer vell ingen da Sony aldri har hatt programvaren som sin sterkeste side akkurat, samtidig som Microsoft er og blir et programvareselskap som kan programvare veldig godt og har kommet med et langt mer avansert og dyptgående system med Xbox One enn hva Sony har gjort med PlayStation 4.

 

 

Når det er sagt så har jo Sony alle muligheter til å forandre på dette over tid ettersom maskinvaren som ligger til bunn er mer enn kapabel nok, men jeg tviler på att det vil skje med det aller første. Se på hva Xbox One kan allerede med tanke på multitasking, integrere alle TV-vanene dine igjennom en og samme enhet med ett og samme interface, hvordan de åpner opp for et appbibliotek hvor vi om kort tid vil få se kraftige applikasjoner i form av PLEX og det hele så har det liten tvil om at Microsoft har et edge her, noe de fleste allerede har begynt å anerkjenne. Som John Bain aka "TotalBiscuit" så fint har uttalt og mener så er PlayStation 4 konsollen for de som utelukkende skal spille, som ikke ønsker eller forventer noe som helst annet fra sin konsoll, mens Xbox One ser ut til å bli det riktige valget for de som ønsker seg et kraftig mediasenter som kan foreta seg det meste og integrere og samkjøre din TV-underholdning itillegg til å kunne spille spill.

 

 

 

Har overhode ikke noe problem med å forstå hvorfor mange, ja kanskje til og med folk flest så langt velger PlayStation 4, hvertfall ikke her i Norge vi som er å betegne som et "Sony land" men det å komme med sånne spisse, og ja kort sagt uvitende kommentarer rundt Xbox One og hva den programvaren har å by på syntes jeg egentlig ikke hører noe sted hjemme. Bare fordi man har valgt en konsoll og foretrekker den så trenger man ikke å være totalt blind for alt annet som er der ute og verdsette og aksepterer de styrker og de mulighetene de tilrettelegger for.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bedre en Xbox One som tross alt bare er en PC med nedstrippa, elendig Windows 8 Metro UI. Har heldigvis flere, bedre og penere spill en på One også. Herlig :)

 

Hvorfor blander du inn XO? Dette er en PS4-tråd der jeg lurer på om folket er fornøyd med innkjøpet av PS4. Utifra din kommentar virker du ikke fornøyd når du må dreie fokuset over på noe annet.

Lenke til kommentar

En meter er det vel ikke, men søndagen var ille nok. For opptatt/senere full på lørdag til å måke noe, angra en smule på søndag:

Haha, stakkars bil. :p Du er nordboer du også altså. :) Overdrev nok litt, men falt30cm her natt til i dag. :/

 

Han over deg sier noe helt annet. Men liksom om jeg spiller 3 spill dagen, og så plutselig spiller jeg 1 spill en dag, vil der ene spiller være kjappere og loade? Hvis jeg spiller flere spill per dag, er fortsatt SSHD kjappere enn HDD?

Jeg tenker jo å ha denne SSHD-en i noen år, så om jeg har, la oss si 30 spill på en SSHD mot 30 spill på en HDD og jeg liker å spille kanskje 5 forskjellige daglig, er SSHD da kjappere? Er det verd de ekstra pengene? Hvorfor er SSHD bare kjappere via cache?

Er altså langt fra noen ekspert på dette altså, men mener å ha forstått at det er nogenlunde slik at SSHD har mye raskere hurtigminne, altså at den lagrer programmer og funksjoner som kjøres ofte i hurtigminne, slik at det kan leses mye raskere, mye på samme måte som nettlesere lagrer informasjon om nettsider du bruker ofte slik at disse åpnes raskere.

 

Dette hurtigminnet har derimot ikke så stor kapasitet, så hvis du bytter veldig mye mellom programmer du bruker vil ikke info fra alle disse kunne lagres i hurtigminnet, og SSHD vil da ikke være så mye bedre enn en vanlig HDD, muligens også dårligere, avhengig av type.

 

Angående hardisk kontroller, så tror jeg det er slik at at SATA 2 og SATA 3 har forskjellig hastighet, så uansett om du kjøper en superrask hardisk, så vil du ikke få utnyttet kapasiteten hvis det f.eks er en SATA 2 kontroller i PS4, da informasjonen uansett ikke kan leses av hardisken raskere enn SATA 2 kontrolleren kan takle.

 

Håper det hjalp. Er som sagt ingen ekspert på dette. :p

Lenke til kommentar

På tradisjonelle spinnedisker, og "hybrid" SSHD disker så har SATA2 vs SATA3 null og niks å si, de har ingen sekvensiell ytelse som overgår hva SATA2 med sitt tak på 300mbps tilbyr uansett. Eneste som overgår denne grensen per dags dato er de raskeste SSD-ene på markedet, og de overgår kun denne grensen ved sekvensiell ytelse som uansett ikke er så alt for relevant når disken skal brukes som "systemdisk" uansett for da er det alltid noe som ligger å leser og skriver mer eller mindre kontinuerlige så den sekvensielle ytelsen ikke er spesielt reell lenger og alt av tilfeldig lese og skrive ytelse, selv på de bedre SSD-ene på markedet for forbrukermarkedet kan ikke skimte med noe som overgår SATA2 sin øvre grense på 300mbps så forskjellene i praksis er minimale, om noen i det hele tatt.

 

SATA2 vs SATA3 i seg selv har jo ingenting for seg, det er jo bare den maksimale båndbredden som koblingen i seg selv klarer å levere. Så det blir jo litt som å levere en motorvei som legger til rette for 300 km/t også kommer du drassende med et par Lada'er som kjører i toppen 120 km/t. Som det også nevnes så er forskjellen på hybrid "SSHD" kontra tradisjonelle spinnedisker (HDD) minimal på systemer som PlayStation 4 ettersom den lille biten for hurtigminne er så liten at du får jo ikke et helt spill på den engang så den vil neppe klare å cache ting på en så effektiv måte at det blir noen reell og merkbar forskjell i praksis så SSD er veien å gå om du ønsker noe som er mer driftsikkert, mer stillegående og ikke minst raskere men det vil jo koste skjorta om du skal ha noen fornuftig størrelse på det og siden spillene nå må installeres og tar såpass gigantisk med plass så er jo alt under 500GB temmelig idiotisk til å begynne med.

 

Men skal du først bytte disk, gjerne for å øke fra la oss si 500GB til 1TB så skader det jo ikke å gå for en hybrid "SSHD" da den ikke vil være noe tregere enn en tradisjonell HDD og de koster jo ikke noe særlig mer heller. Eneste er vell at de ikke har de beste ryktene når det kommer til driftsikkerhet og Seagate spesielt har jo slitt mye med firmware på diverse disker, inkludert disse hybridløsningene sine.

Lenke til kommentar

Så nå har sikkert endel av dere fått Paystation 4, er dere fornøyde sålangt? Eller har den ikke levd opp til forventningene sålangt? Har jo bare kommet to eksklusive ved Knack og Killzone.

 

Har dere fått next-gen følelsen av PS4, eller føles den bare som en oppgradert PS3 hardwaremessig?

Har du pre ordret ps4 da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...