Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En SSHD er vel en kjappere versjon av HDD?

 

Ja kjappere til cache men anbefaler heller å gå for en SSD.

MEN ville avventet litt til man vet hvilken harddisk kontroller som faktisk er på PS4. Jeg har lest at det kun står i en SATA 2 kontroller i PS4 og da er det ikke noe vits å gå for noe ekstreme greier ihvertfall.

Lenke til kommentar

Seriøst, jeg er trøtt. Vært våken i to og et halvt døgn i strekk, kan du svare enkelt og greit hva forskjellene er i noen fine setninger? Tro det eller ei, hater å lese engelsk når jeg er trøtt, eller andre språk enn norsk. Skal legge meg nå, så svar meg PLZZZZZZ LIZZOM. :o

 

Edit: Fikk kind of svar fra den unge mannen over meg, men vil gjerne ha enda mer informasjon. (Eller vil jeg det?)

Endret av H4rd
Lenke til kommentar

Jeg og, men er ikke split screen dessverre:(. Blir så og si kun bf spilling framover men må ha et spill å spille med kompis. Synd chost ikke har 4 player lengre

Nba 2k14, Knack, Fifa14, Lego marvel, resogun er jo lokal Mp uten split screen ;)

 

Gleder meg og til BF4 siden det spillet ser helt fantastisk ut på next gen...

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Seriøst, jeg er trøtt. Vært våken i to og et halvt døgn i strekk, kan du svare enkelt og greit hva forskjellene er i noen fine setninger? Tro det eller ei, hater å lese engelsk når jeg er trøtt, eller andre språk enn norsk. Skal legge meg nå, så svar meg PLZZZZZZ LIZZOM. :o

en ssd er ca 2-3 sekunder raskere enn en sshd på ps4, mens begger er opptil 20sek raskere enn en vanlig hdd, men som nevnt tidligere så vil en sshd ikke laste noe kjappere viss man spiller 3+ spill daglig, men spiller du ett og ett spill så vil sshd være beste løsninga på ps4 kontra å betale 4500+ for en ssd

 

+ innen få år så vil nykommende ssd`er være mye billigere siden de holder på med ny teknologi for å kunne produsere dem til en billigere pris

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Kjøper ikke SSD før prisen er sunket til i allefall 1500 eller noe slikt for 1 TB/500 GB. Orker ikke betale 2500/4000 for noen sekunder kjappere loading. Spørsmålet er jo HDD vs. SSHD? Hva bør jeg velge? Hva mener du med harddisk kontroller, og SATA II/2 kontroller? Me gusta no no understando.

Lenke til kommentar

Kjøper ikke SSD før prisen er sunket til i allefall 1500 eller noe slikt for 1 TB/500 GB. Orker ikke betale 2500/4000 for noen sekunder kjappere loading. Spørsmålet er jo HDD vs. SSHD? Hva bør jeg velge? Hva mener du med harddisk kontroller, og SATA II/2 kontroller? Me gusta no no understando.

SSHD er i noen tilfeller raskere. Det vil si at du sparer noen få sekunder loading. I mine øyne ikke verdt det.

Lenke til kommentar

Han over deg sier noe helt annet. Men liksom om jeg spiller 3 spill dagen, og så plutselig spiller jeg 1 spill en dag, vil der ene spiller være kjappere og loade? Hvis jeg spiller flere spill per dag, er fortsatt SSHD kjappere enn HDD?

Jeg tenker jo å ha denne SSHD-en i noen år, så om jeg har, la oss si 30 spill på en SSHD mot 30 spill på en HDD og jeg liker å spille kanskje 5 forskjellige daglig, er SSHD da kjappere? Er det verd de ekstra pengene? Hvorfor er SSHD bare kjappere via cache?

Endret av H4rd
Lenke til kommentar

Jeg og, men er ikke split screen dessverre:(. Blir så og si kun bf spilling framover men må ha et spill å spille med kompis. Synd chost ikke har 4 player lengre

 

Ah, beklager! Jeg tolket det som online :p Har COD eliminert split-screen sier du? Husker vi hadde det helt fantastisk morro med MW i splitscreen ihvertfall.

Lenke til kommentar

Ingen som vet om man kan dele PS4 spillene digitalt? :mellow:

du må sjekke hva som står i avtalen når du kjøper spillet digitalt, vet noen blir knytta til en konsoll og andre kan deles med en venn, så tørr ikke svare på dette, men før du kjøper spillet les hele nfoen inne på psn så får du svaret du leter etter....

 

Psn har og forskjellige regler fra region til region så viss det er snakk om spilldeling så bør du lese på hver spill du kjøper

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...