Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Vet dette her sikkert er spurt 1000 ganger, har lett litt, orker ikke lete. Er konsollen backward compitable med ps1,ps2 eller ps3?

 

Og er det samme psnetwork accound på 4ern som 3ern? tar man med seg alt fra psstore, sin egen account (brukernavnet, vennelista, trophies etc) og savefiles fra ps+ cloud greia?

 

PS4 er ikke bakoverkompatibel i det hele tatt. Det snakkes om at det etter hvert skal tilbys streaming av spill til tidligere konsoller, men vi her i Norden ser sikkert ikke slik funksjonalitet før i 2016.

 

PSN kontoen din er den samme, så vidt jeg vet, og vennelista følger med. Savegames ville vært ubrukelige, siden du ikke får spilt noen gamle spill på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet dette her sikkert er spurt 1000 ganger, har lett litt, orker ikke lete. Er konsollen backward compitable med ps1,ps2 eller ps3?

 

Og er det samme psnetwork accound på 4ern som 3ern? tar man med seg alt fra psstore, sin egen account (brukernavnet, vennelista, trophies etc) og savefiles fra ps+ cloud greia?

 

Ikke i utgangspunktet nei. Du får krysse fingrene for at Gaikai sørger for tilgang til bibliotek fra tidligere konsoller. Men da må du sikkert kjøpe spillene på nytt for å få tilgang til de.

 

 

EDIT: Jeg er for treg og det er alt svar på ett par ganger :p

Endret av johnviggo
Lenke til kommentar

Hei. Xbox One er absolutt ingen dårlig konsoll, men den er heller ikke en 'next gen'-spillkonsoll. Jeg kommer til å kjøpe begge to etterhvert, men grunnen til at jeg irriterer meg kraftig over Xbox One er at de vil forsinke spillindustrien. Om 2-3 år må utviklere lage spill i 3 ulike versjoner (PC, PS4, X1), og det er ikke morsomt. Spesielt blir det irriterende hvis de velger å lage samme versjon for X1 og PS4, hvis PS4 takler mye mer.

 

Og en ser ganske, ganske grei forskjell på 720p og 1080p, og når PS4 klarer seg bedre på fps også (stabil 60), så blir forskjellen nesten enorm. Jeg beklager å si det.

 

Når alt er sagt, så gleder jeg meg bare til å game. Gleder meg til å prøve ut begge, og kommer sikkert til å ha det moro på begge to.

Av AAA diskbaserte eksklusiver til PS4/Xbox One så er det så langt Forza 5 som har fått best reviews og det får mye skryt for lekker grafikk, og viktigere: Det flyter fint i 1080p/60fps. Kan det hende at det er manglende optimalisering som er problemet på de andre titlene? ;)

Mye vil skje i årene framover, så ytelsen er det for tidlig å konkludere med. Men det var ganske lik ytelse på konsollene forrige generasjon og denne generasjonen er konsollene så like at det nesten er komisk så de store forskjellene vil nok utebli. Og hvem vinner da? Alle gamere! :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vet dette her sikkert er spurt 1000 ganger, har lett litt, orker ikke lete. Er konsollen backward compitable med ps1,ps2 eller ps3?

 

Nei, men det er snakk om at en del PS3 spill skal bli tilgjengelig over Gaikai en gang i fremtiden.

 

 

Og er det samme psnetwork accound på 4ern som 3ern? tar man med seg alt fra psstore, sin egen account (brukernavnet, vennelista, trophies etc) og savefiles fra ps+ cloud greia?

 

Du kan bruke samme psn account på ps4 som du brukte på ps3. Du skal så vidt jeg vet ha tilgang på alt, men ps3 savefiles må du fortsatt bruke ps3 til.

Lenke til kommentar

Av AAA diskbaserte eksklusiver til PS4/Xbox One så er det så langt Forza 5 som har fått best reviews og det får mye skryt for lekker grafikk, og viktigere: Det flyter fint i 1080p/60fps. Kan det hende at det er manglende optimalisering som er problemet på de andre titlene? ;)

 

Nei, det kan hende at Forza tar mange snarveier for å få ting til å se pent ut og samtidig kjøre i 60FPS 1080p.

Lenke til kommentar

 

Nei, det kan hende at Forza tar mange snarveier for å få ting til å se pent ut og samtidig kjøre i 60FPS 1080p.

 

Klart det gjør, Forza er mye enklere grafisk enn mange andre titler. Wipeout på PS3 og Mario Kart på Wii er likedann, men er det noe galt i dette? Når jeg skrur på PC-spillene mine prioriterer jeg alltid 1080p @ 60 FPS, på bekostning av generelt bling.

Lenke til kommentar

Av AAA diskbaserte eksklusiver til PS4/Xbox One så er det så langt Forza 5 som har fått best reviews og det får mye skryt for lekker grafikk, og viktigere: Det flyter fint i 1080p/60fps. Kan det hende at det er manglende optimalisering som er problemet på de andre titlene? ;)

Mye vil skje i årene framover, så ytelsen er det for tidlig å konkludere med. Men det var ganske lik ytelse på konsollene forrige generasjon og denne generasjonen er konsollene så like at det nesten er komisk så de store forskjellene vil nok utebli. Og hvem vinner da? Alle gamere! :D

Forza har vel fått dårligere reviews enn forventet. Uansett, som jeg skrev tidligere.. Ekslusive titler betyr null, spesielt for meg som liker Elder Scrolls, Battlefield og andre store titler (er de jeg kjøper konsollen for).

 

Og Forza er vel et halvferdig spill, hvor du må betale penger for å få det 100% gjennom mikrobetalinger som DLC'er osv. Er jo faen meg latterlig. Samme var vel med Ryse. Så du betaler for en dyrere konsoll, og må betale enda mer for å få spillene 100%. Samme gjelder appene i X1. Gjør meg så forbanna.

Lenke til kommentar

Eksklusiver er jo mye av identiteten til konsollen, og fordi om det ikke bryr deg midt i ræva, betyr jo ikke det at ikke har noe å si for andre. Mye av grunnen, stort sett hele egentlig, til at jeg hade PS3 var eksklusivene egentlig. Noen multiplatform spill var det jo, men disse var stort sett hakket bedre på 360 i tillegg til en mye bedre kontrolle, for min egen del.

 

Denne gangen ser det ut til at bordet er snudd, og PS4 blir maskinen for multiplatformspill + eksklusivene til Sony.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Nei, det kan hende at Forza tar mange snarveier for å få ting til å se pent ut og samtidig kjøre i 60FPS 1080p.

 

"tar mange snarveier"? Hva mener du med det? Så lenge spillet ser fantastisk ut og kjører i 60 FPS?

 

Snarveier er noe negativt i denne sammenhengen. Om de har tatt snarveier ville det ha gått utover noe annet.

 

F.eks. gå ned på FPS for å kunne kjøre i 1080P eller gå ned i oppløsning for å kunne kjøre i 60 FPS. Så hvordan du klare å få noe negativt ut av at de får til begge deler skjønner jeg ikke.

 

Mulig jeg er dum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forza har vel fått dårligere reviews enn forventet. Uansett, som jeg skrev tidligere.. Ekslusive titler betyr null, spesielt for meg som liker Elder Scrolls, Battlefield og andre store titler (er de jeg kjøper konsollen for).

 

Og Forza er vel et halvferdig spill, hvor du må betale penger for å få det 100% gjennom mikrobetalinger som DLC'er osv. Er jo faen meg latterlig. Samme var vel med Ryse. Så du betaler for en dyrere konsoll, og må betale enda mer for å få spillene 100%. Samme gjelder appene i X1. Gjør meg så forbanna.

Hvor mange ganger må du betale ekstra penger for å få alle maps på BF4 innen BF5 kommer tror du? Vil tippe at du må ut med ca like mye som du gir for spillet. Slik har det blitt dessverre, det har ingenting med xbox å gjøre.

 

Å diskuterer med trangsynte fanboys som deg er uansett meningsløst, så har ikke tenkt til å hive meg ut i det :)

 

Dette er forsåvidt ikke PS4 vs Xbone tråden heller.

Endret av Sending!
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Problemet er jo at konsollen ikke støtter eksterne harddisker. Hvordan overfører jeg egentlig via PS4, da? Klarer det på PC, men vet ikke hvordan på PlayStation.

du kan fortsatt bruke ekstern hdd til å ta backup av konsoll, men du kan ikke lagre filmer, spill, musikk og bruke disse på konsollen direkte fra en ekstern hdd, husker 350gb backup på ps3 tok ca 1 uke så vet ikke hvor lenge slike ting vil ta på ps4, men har man ps+ så blir alle gamesaves lagret i nettskya så man vil ikke trenge å ta backup, bare logge seg inn på ny konsoll/samme konsoll med ny hdd så vil alle gamesaves ligge klar der til nedlasting når man logger seg på sin konto, samme vil alle spill du har kjøpt digitalt...

Lenke til kommentar

Hvor mange ganger må du betale ekstra penger for å få alle maps på BF4 innen BF5 kommer tror du? Vil tippe at du må ut med ca like mye som du gir for spillet. Slik har det blitt dessverre, det har ingenting med xbox å gjøre.

 

Å diskuterer med trangsynte fanboys som deg er uansett meningsløst, så har ikke tenkt til å hive meg ut i det :)

 

Dette er forsåvidt ikke no PS4 vs Xbone tråd heller.

Battlefield 4 betaler man ett gangsbeløp for Battlefield Premium.. Da stiller man først i kø foran alle som vil inn og spille + man får alle tilleggspakker som kommer frem til neste spill + flere bonuser man ikke får andre steder, blir som et seasonpass med extra fordeler....

Lenke til kommentar

Battlefield 4 betaler man ett gangsbeløp for Battlefield Premium.. Da stiller man først i kø foran alle som vil inn og spille + man får alle tilleggspakker som kommer frem til neste spill + flere bonuser man ikke får andre steder, blir som et seasonpass med extra fordeler....

Premium må du kjøpe i tillegg til spillet. Havner altså på nesten 1000kr tilsammen.

 

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å svare på det her engang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Premium må du kjøpe i tillegg til spillet. Havner altså på nesten 1000kr tilsammen.

 

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å svare på det her engang.

jeg betalte 650kr totalt for spillet på ps3 + fikk spillet oppgradert til ps4 og premium :rofl:

 

Man sparer mye penger på digitale spill på amerikansk psn....

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Av AAA diskbaserte eksklusiver til PS4/Xbox One så er det så langt Forza 5 som har fått best reviews og det får mye skryt for lekker grafikk, og viktigere: Det flyter fint i 1080p/60fps. Kan det hende at det er manglende optimalisering som er problemet på de andre titlene? ;)

Mye vil skje i årene framover, så ytelsen er det for tidlig å konkludere med. Men det var ganske lik ytelse på konsollene forrige generasjon og denne generasjonen er konsollene så like at det nesten er komisk så de store forskjellene vil nok utebli. Og hvem vinner da? Alle gamere! :D

 

 

Jeg syntes Killzone ShadowFall er mest imponerende av launchtitler jeg har testet på PS4 og Xbox One når jeg var på SpillExpo. Karakterer har nada å si. Dette jeg skriver her har jeg lov til siden du gjør det samme.

 

I bilspill er det er lettere å få 1080p og 60 FPS, mens skytespill har en tendens å ende opp på 30 FPS og 1080p til kommende generasjon, pga mye mer action på skjermen m.m.

 

Jeg vinner fordi PS4 kommer på fredagen og Xbox One kommer kansje til meg før jul om jeg er heldig! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jada, jeg kjøpte premium til PC for 650 sammenlagt på PC selv, hos gamesrocket.com.

 

Men regner med at du forstår selv at poenget mitt står.

jeg vet selvfølgelig att mikrotransaksjoner har komt for å bli på alle konsoller/platformer, det eneste jeg ville frem til var att det blir feil å sammenligne spill som kun har mikrotransaksjoner kontra season pass siden førstnevnte blir dyrere, men jeg forstår hva du sier, er ikke helt blåst i hue enda men det kommer etter hvert :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...