Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er spillet nå? Virker det som en blanding av dying light og farcry 5?

Ja, og legg til litt Mad Max og. Flere, og meg inkludert syns spillet åpner opp og blir langt bedre etter 10-15 timer. Krever litt av deg i starten. Men det er som med dette spillet som mange andre. Delte meninger. Ingen hemmelighet at jeg liker det svært godt. 

 

Anbefaler å se litt forskjellige anmeldelser for å få et best mulig inntrykk. Anmeldere er subjektive så det å forholde seg til bare en kan kanskje gi et snevert inntrykk av noe. 

Endret av firberblad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen dele sine meninger angående days gone? Er 50-50 om jeg skal kjøpe den eller vente? Har lest et par anmeldelser. Eksempel gamespot sin review av spillet. Høres ut som en sjw review. Klagde på at hvorfor er det bare hvite folk som er "freakers" blir bare for dumt å skrive noe sånt.

Lenke til kommentar

Kan noen dele sine meninger angående days gone? Er 50-50 om jeg skal kjøpe den eller vente? Har lest et par anmeldelser. Eksempel gamespot sin review av spillet. Høres ut som en sjw review. Klagde på at hvorfor er det bare hvite folk som er "freakers" blir bare for dumt å skrive noe sånt.

 

For meg er det miksen av alle elementene i spillet samt en overraskende god historie som gjør at jeg liker spillet. Det finner ikke opp hjulet på nytt, men det spillet gjør, blir til gjengjelde gjort bra. Syns jeg. Jeg liker generelt oppgradering og ressurssanking, men har også blitt sjarmert av hvor godt jeg liker motorsykkelen. Tenkte at den kanskje var en teit gimmick i starten, men den har blitt en viktig del av opplevelsen. Syns også at vær effektene jevnt over er gode og de bidrar til å skape stemning. Har i motsetning til hva andre opplever ikke kommet over noen bugs enda, og spillet er patchet til versjon 1.07, så de jobber med det. 

 

 

I tillegg har Digital foundry flere filmer hvor de diskuterer den tekniske siden av spillet. 

 

Endret av firberblad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er det miksen av alle elementene i spillet samt en overraskende god historie som gjør at jeg liker spillet. Det finner ikke opp hjulet på nytt, men det spillet gjør, blir til gjengjelde gjort bra. Syns jeg. Jeg liker generelt oppgradering og ressurssanking, men har også blitt sjarmert av hvor godt jeg liker motorsykkelen. Tenkte at den kanskje var en teit gimmick i starten, men den har blitt en viktig del av opplevelsen. Syns også at vær effektene jevnt over er gode og de bidrar til å skape stemning. Har i motsetning til hva andre opplever ikke kommet over noen bugs enda, og spillet er patchet til versjon 1.07, så de jobber med det.

 

https://youtu.be/xxtiiN9yjFU

https://youtu.be/4-_bE6pu0c4

 

I tillegg har Digital foundry flere filmer hvor de diskuterer den tekniske siden av spillet.

 

https://youtu.be/BngnD3h5ZkU

https://youtu.be/xHx-PfBsYtA

Tusen takk

Lenke til kommentar

Hvordan hindrer jeg konsollen i å oppdatere spill? Tenker en ny runde med RDR2 men vil ikke ha den nye patchen der grafikken er styggere. Er det bare å slå av automatisk oppdateringer eller må jeg slå av WiFi helt? Vil trophies likevel være tilgjengelig? Ikke at jeg bryr meg så mye om det, men er nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Hvordan hindrer jeg konsollen i å oppdatere spill? Tenker en ny runde med RDR2 men vil ikke ha den nye patchen der grafikken er styggere. Er det bare å slå av automatisk oppdateringer eller må jeg slå av WiFi helt? Vil trophies likevel være tilgjengelig? Ikke at jeg bryr meg så mye om det, men er nysgjerrig.

 

Det skjer automagisk. Vil du unngå å oppdatere må du ta den helt offline.

 

Hvordan blir grafikken styggere?

Lenke til kommentar

1. Nå som Sony går hardt ut med "PS5 med 8K!" vil de da inkludere et drev som kan avspille 8K?

 

2. Det er også stadfestet at TLOU2 vil være en PS5 tittel. Betyr det at vi får en repeat av TLOU på 360 og PS4? Eller worst case må kjøpe PS5 for å spille det? Dette må de jo ha visst at var planen fra start av, hvorfor får vi vite det først nå som PS5 begynner å markedsføres?

 

3. CP2077 er også nå sagt å være en PS5 tittel, men heldigvis blir det også en PC tittel så man slipper å kjøpe en konsoll for spillets skyld.

 

4. Det samme gjelder Skyrim 6 og GTA 6, PS5/XB2 titler. Men her er ikke overaskelsen stor da vi ikke har blitt utsatt for markedsføringsmateriale og teasere i mange år som får oss til å tro at vi kan spille det på konsollene vi eier nå.

 

 

PS5 / XB2 blir min desidert siste konsoll slik som de holder på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

1. Nå som Sony går hardt ut med "PS5 med 8K!" vil de da inkludere et drev som kan avspille 8K?

 

2. Det er også stadfestet at TLOU2 vil være en PS5 tittel. Betyr det at vi får en repeat av TLOU på 360 og PS4? Eller worst case må kjøpe PS5 for å spille det? Dette må de jo ha visst at var planen fra start av, hvorfor får vi vite det først nå som PS5 begynner å markedsføres?

 

3. CP2077 er også nå sagt å være en PS5 tittel, men heldigvis blir det også en PC tittel så man slipper å kjøpe en konsoll for spillets skyld.

 

4. Det samme gjelder Skyrim 6 og GTA 6, PS5/XB2 titler. Men her er ikke overaskelsen stor da vi ikke har blitt utsatt for markedsføringsmateriale og teasere i mange år som får oss til å tro at vi kan spille det på konsollene vi eier nå.

 

 

PS5 / XB2 blir min desidert siste konsoll slik som de holder på.

For å svare på 2,3,4 , så har Sony bekreftet at PS5 blir på samme arkitektur som PS4, og vil derfor være bakover-kompatibel med PS4. 

Ref. https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/

Lenke til kommentar

For å svare på 2,3,4 , så har Sony bekreftet at PS5 blir på samme arkitektur som PS4, og vil derfor være bakover-kompatibel med PS4. 

Ref. https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/

 

Savnet et direkte sitat der. Det var vært en del konsoller med samme arkitektur uten bakoverkompatibilitet (Switch), samt konsoller med en helt annen arkitektur, men bakoverkompatibilitet likevel (PS3).

 

Ofte er det ikke det tekniske det står på, men viljen. Både ports og emulering er ofte relativt grei skuring, men blir valgt bort av økonomiske hensyn.

Lenke til kommentar

For å svare på 2,3,4 , så har Sony bekreftet at PS5 blir på samme arkitektur som PS4, og vil derfor være bakover-kompatibel med PS4. 

Ref. https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/

Bakover-kompatibel betyr jo ikke at titlene som blir PS5 titler vil fungere godt på PS4. Det betyr først og fremst at PS4 titler vil fungere godt på PS5.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...