Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gamestop mener rundt 60% av spillerne vil unngå de nye konsollene om dette skjer. Personlig kjøper jeg alt nytt, men det er de andre problemene en bruktspillsperre drar med seg som ødelegger. På IGN og Youtube kan jeg ihvertfall skimte flere tusen spillere som sier de blir å droppe konsollen om dette skjer.

At de sier det blir jo så feil som overhodet mulig. 60% av konsollspillere som er kunde hos dem kanskje. STOR forskjell. Veldig logisk med tanke på at det bruktspill er et tungt satningsområde hos dem.

 

Personlig vil jeg selvfølgelig heller ikke godta at bruktspill ikke vil fungere, men frykter det er veien spillindustrien tar når folk virker å godta alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alltid gøy når en ny konsoll blir annonsert. :) Jeg håper at de avslører spesifikasjonene til maskinvaren slik at vi kan avkrefte eller bekrefte ryktene som har svirret rundt Orbis og Durango den siste tiden. Dersom ryktene er noe å gå etter, så virker det iallefall som om Sony har lært av PS3s horrible start.

 

Uansett så blir det spennende å følge med på hva de har å annonsere. Gleder meg!

 

Om noen vet hvem som viser pressekonferansen, så skrik ut.

Det virker som om de fleste store nettsidene kommer til å vise den. Selv gamereactor planlegger å streame den.
Lenke til kommentar

En gang for alle: Eventen vil bli streamet på alle de store nettstedene, selv vil jeg følge med på IGN. Klokken 23.00 den 20 februar.

 

Kom nettopp over dette bildet, det er nok photoshop med i bildet, men jeg tipper det blir noe lignende som dette.

 

 

 

I0Q3KPD.gif

 

 

og et mindre legitimt alternativ:

 

 

PS4_Controller.jpg

 

Endret av fredum
Lenke til kommentar

En gang for alle: Eventen vil bli streamet på alle de store nettstedene, selv vil jeg følge med på IGN. Klokken 23.00 den 20 februar.

 

Kom nettopp over dette bildet, det er nok photoshop med i bildet, men jeg tipper det blir noe lignende som dette.

 

 

I0Q3KPD.gif

 

og et mindre legitimt alternativ:

 

Hvis kontrollerne blir så avanserte (dyre) vil det bli uaktuelt å spille Fifa da jeg mer enn 1 gang har ødelagt min kontroller pga voldsomt sinne mot Fifas urettferdige oppbygning.

Lenke til kommentar

Litt mer infodrops fra WSJ:

- de har fått høre fra flere hold nå at etter innkjøpet av Gaikai så har Sony fokusert på streaming av PS3-spill hvorpå flere PS3-spill skal være tilgjengelig fra launch

Since the acquisition [of Gaikai in July of 2012 for $380 million], Sony has been investing heavily to prepare Gaikai’s technology to enhance its new console, the people familiar with Sony’s plans said. Sony has been preparing the technology to be used to allow users to play current PlayStation 3 games on the device, making a broader array of titles available at the outset, these people said. The new device is also expected to play new games stored on optical discs.

 

- de bekrefter at det er hold i ryktene om at PS4 kommer til å binde spillopplevelsen tettere mot sosiale medier, og ikke minst youtube, hvorpå du laster opplevelsen direkte opp til youtube fra konsollen

The new PlayStation also will allow players to share achievements on social networks through smoother links to Facebook or Twitter, while also enabling aspects such as sharing footage of game play online through YouTube, people familiar with Sony’s plans said. Sony’s new console may also allow users to compete against others using different hardware, such as smartphones and other portable devices, those people said.

 

 

Opplevelsen begynner klokka 23.00 norsk tid, og flere hjemmesider tilbyr live streaming av eventen. Jeg kommer til å være trøtt på jobb på torsdag for å si det sånn..

Lenke til kommentar

PS3-spill-streaming høres litt suspekt ut spør du meg, det er snakk om ganske så store datamengder her. Se for deg du skal streame Metal Gear eller noe lignende med voldsomme mengder cutscenes, eller enda verre, online multiplayerspill.. De aller fleste sitter med en telefonlinje som gir 1-2 mbps, noe som vil gjøre situasjonen vanskelig med såpass store mengder data. Og heller ikke alle som har mulighet til å koble seg på nett. Hva med de som kun har mulighet til mobilt bredbånd som er ofte begrenset til 6 GB i mnd før hastigheten reduseres? Selv har jeg en ustabil tilkobling som plutselig kan kvelde, hadde vært kjedelig om det skulle skje midt i et spill..

 

Er kanskje negativt innstilt jeg, og Sony har muligens pønsket ut en lur løsning på dette, men å gjøre det obligatorisk med nettilkobling høres ut som en lett måte å miste kunder på. Selv om det kanskje er "bare" PS3-spill.

 

 

Å spille mot folk på tvers av konsoller er noe jeg har ventet på, og håper vil bli med. Det vil vel aller helst gjelde PSP/Android, men hadde vært tøft å kunne spille samme spill mot PC/XBOX-brukere (krever vel et visst samarbeid mellom sony og microsoft, noe som er ganske utenkelig..).

Ser for meg det kunne blitt veldig interessant å gruse en PC-bruker i et FPS på PS4 :D

Endret av fredum
Lenke til kommentar

Noe estimat på hvor lang streaminginfogreia på torsdag blir?

 

Hvis det er kun PS4-sentrert så tror jeg det varer max et par timer. Hvis de tar helt av med info, videoer og lager et show max fire.

 

Og siden tallet fire er litt uheldig i Asia så tviler jeg sterkt på at navnet blir Playstation 4, forresten. Akkurat som i Kina så kan tallet fire på japansk høres ut som ordet "død" og brukes antageligvis ikke. Har vært i flere bygg i Japan/Kina hvor knappene i heisen mangler 4 og 13.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...