Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen av spillene på "søppellista" faller helt i min smak, men å si at disse er søppel er da i overkant subjektivt. Det er nok av søppelspill der ute, men det er forskjell på et dårlig spill og et godt spill som bare ikke er etter ens egen smak. Jeg har aldri klart å spille et CoD i mer enn noen timer, men jeg har øyne og ører og kan se at det er godt laget.

Lenke til kommentar

Okei - jeg liker Uncharted, og The Last of Us blir sikkert bra, men på hvilken måte imponerer disse i henhold til gameplay? Press A to win?

 

Det er ikke ille, men Uncharted er vel ganske formulaisk når det gjelder gameplay. Lettversjon av Gears of War. Spillene er absolutt underholdende, men på samme måte som Hennigs tidligere serie Legacy of Kain* er det først og fremst kvaliteten på manus, skuespill og generell presentasjon som driver det hele fremover. Det er liksom ikke så next gen når det kommer til selve spillingen.

 

*Soul Reaver er et unntak her

Lenke til kommentar

 

Det er ikke ille, men Uncharted er vel ganske formulaisk når det gjelder gameplay. Lettversjon av Gears of War. Spillene er absolutt underholdende, men på samme måte som Hennigs tidligere serie Legacy of Kain* er det først og fremst kvaliteten på manus, skuespill og generell presentasjon som driver det hele fremover. Det er liksom ikke så next gen når det kommer til selve spillingen.

 

*Soul Reaver er et unntak her

Er forsåvidt enig, men vil si at Gears er enda mer formulaisk og scriptdrevet.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har spillt Yakuza spillene og synest det var dårlige greier.

 

Smak og alt slik...Men seriøst? Hvor mye spilte du? Hva mislikte du?

 

Jeg respekterer selvsagt at folk kan ha ulike oppfatninger om ting - jeg klarer bare ikke å forstå hvordan du kan mene det - derfor jeg spør!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

 

Det er ikke ille, men Uncharted er vel ganske formulaisk når det gjelder gameplay. Lettversjon av Gears of War. Spillene er absolutt underholdende, men på samme måte som Hennigs tidligere serie Legacy of Kain* er det først og fremst kvaliteten på manus, skuespill og generell presentasjon som driver det hele fremover. Det er liksom ikke så next gen når det kommer til selve spillingen.

 

*Soul Reaver er et unntak her

 

Jeg er helt enig med dette, var selvsagt en overdrivelse jeg kom med :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg har spillt Yakuza spillene og synest det var dårlige greier.

Yakuza 3 er ett av mine favorittspill denne generasjonen, men jeg kan forstå hvorfor noen ikke liker det.

Dog å si at det er dårlige spill mener jeg er litt i overkant kritisk. Spillene er meget godt lagd og har en mye mer levende verden enn mange "open verden" spill. Samt et morsomt kampsystem.

Jeg gleder meg ihvertfall til Yakuza 5 ;)

Endret av Makiavelli
Lenke til kommentar

Hva folk synes er bra og dårlig er 100% personlige preferanser. Akkurat som at noen kan synes Oasis er dødsbra mens andre synes det er et drittband. Det er derfor jeg aldri legger anmeldelser til grunn for om jeg vil prøve et spill eller se en film. Det er en subjektiv greie, ikke et fasitsvar.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det første man må gjøre med anmeldelser er å få tak i hva slags smak anmelderen har. Etter å ha lest flere anmeldelser av de samme journalistene får man etterhvert en viss ide. Jeg har f.eks. merket meg at Øystein Furevik i Gamer har nesten identisk smak som meg selv, så jeg føler jeg kan bruke anmeldelsene hans.

Lenke til kommentar

 

Yakuza 3

Yakuza 4

Heavy Rain

Modnation Racers

Killzone 2

Killzone 3

Starhawk

Warhawk

Heavenly Sword

Twisted Metal

Modnation Racers

Infamous 2

Nå tok jeg ikke med spillene jeg har andre negative meninger om.

 

 

Min mening :)

 

Bare jeg som synes at Heavy Rain var drit bra? =/

Lenke til kommentar

De siste par sider her har ikke handlet om PS4 i det hele tatt, just sayin.

Sony blir ikke å støtte Dualshock kontroller på PS4, hva synes du om det?

Jeg var/er rimelig fornøyd med PS3 kontrollen, bortsett fra dårlig byggekvalitet, så jeg fatter ikke hvorfor de skal ta bort noe som fungerer. Håper for guds skyld de ikke gjør som WiiU å lager en enorm spake med touchscreen som er helt for jævlig å spille med.

Lenke til kommentar

Tja de kan ihvertfall forandre på skulderknapppene og gjøre disse litt mere medgjørlige. F.eks at de buler innover i stedet. Det samme gjelder stikkene forsåvidt.

 

Har de sagt det rett ut at de ønsker å gå bort fra DS3 designet ?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

De siste par sider her har ikke handlet om PS4 i det hele tatt, just sayin.

Sony blir ikke å støtte Dualshock kontroller på PS4, hva synes du om det?

Jeg var/er rimelig fornøyd med PS3 kontrollen, bortsett fra dårlig byggekvalitet, så jeg fatter ikke hvorfor de skal ta bort noe som fungerer. Håper for guds skyld de ikke gjør som WiiU å lager en enorm spake med touchscreen som er helt for jævlig å spille med.

De kommer til å lage en ny kontroller, men jeg regner med bakoverkompatibilitet med DS3 også. Jeg tror de har alt å vinne på en ny kontroller hvis man ser på feks Move og Playstation Vita, så har Sony noen veldig flinke ergonomi-designere tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Tja de kan ihvertfall forandre på skulderknapppene og gjøre disse litt mere medgjørlige. F.eks at de buler innover i stedet. Det samme gjelder stikkene forsåvidt.

 

Har de sagt det rett ut at de ønsker å gå bort fra DS3 designet ?

I følge Total Biscuitt så blir det total forandring, spol til 4:40

 

 

Heldigvis bare rumors. Visst kontrollen blir sånn her så gjør det at det ikke blir kjøp for min del

http://www.vg247.com/2013/01/18/sony-ditching-dualshock-controller-with-playstation-4-rumor/

Lenke til kommentar

Husk at det her er snakk om mange forskjellige kontrollerealternativer som Sony vurderer. Jeg har helt sikker på at nå som Wii U slår elendig an er skjerm helt ute av bildet, og biometrics vil ikke føre til noen store fysiske forandringer på kontrolleren.

 

Personlig ønsker jeg meg bedre ergonomi på selve kontrollerkroppen, triggere som ligner mer på 360 eller Move og D-Pad fra Vita. Da har vi den beste kontrolleren ever. Sony kommer til å få så mye backlash hvis de prøver seg på en total redesign at de må trekke det tilbake uansett.

Lenke til kommentar

Jeg synes de kunna ha lært av Dreamgear å laget en lignende kontroller som den her.

 

post-88331-0-67397800-1358593746_thumb.jpg

 

Jeg kjøpte en sånn når PS3 kontrollleren begynte å tulle, å er den beste kontrolleren jeg har brukt noen gang. Visst den hadde hatt 360 sine triggers så hadde den fått 10/10 hos meg. Eneste negativet med kontrollen er at du må fysisk skru på PS3en, noe som trekker veldig ned for feite late folk som meg :p

Endret av Kim Spartacus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...