Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HDMI er HDMI, det virker uansett hvor dyr kabel du har. Forskjellen ligger i pluggene, hvor avstivet de er og signaltap. Gullbelagt kontakt har null og niks og si, det finnes ikke "dårligere HDMI-signal". Det er enten HDMI eller ikke HDMI. Det med at gullbelagte kontakter er best henger igjen fra Hi-Fi verdenen. De selger såklart alle typer i butikkene fordi de vet at noen vil ha "det beste" og kjøper det dyreste uansett. Pluss at merkenavn blåser opp prisen også.

 

Skal du bare ha en kort kabel liggende bak TV'n i årevis mellom konsoll og TV trenger du ikke noe dyre greier.

 

Høres ut som en dårlig unnskyldning spør du meg. Da kan du sågar lage en kabel av plastelina og kalle det HDMI. Selvfølgelig har kvaliteten noe å si, også på signalet. Ikke prøv å forklar deg bort med dårlige allegorier om gullbelagte bestøpninger, det har ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Les her. Jeg kommer ikke med noen som helst unnskyldninger.

 

http://reviews.cnet....e-buying-guide/

 

Cheap cables will produce the exact same picture and sound quality as expensive cables. Check out our HDMI cable trilogy: "Why all HDMI cables are the same," "Why all HDMI cables are the same, Part 2," and "Still more reasons why all HDMI cables are the same." These articles explain how HDMI cables work, and why by their very nature, you're either getting a perfect image, or no image at all.

 

Det er bare folk som ikke har peiling som kjøper svindyre monster-kabler til 700kr metern. I ditt tilfelle er det nok dårlig kontakt i en av pluggene, forårsaket av dårlig pakking eller mye bøying.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Bare jeg som har null forhåpninger til både ps4 eller den nye xboxen?

 

For min del så har ps3 vært historiens største skuffelse hva gjelder konsoller (kanskje fordi jeg var ung og dum, og hadde skyhøye forhåpninger)

Men den har ingen ekslusiver som tiltrekker meg, og ytelsen er/var utrolig skuffende i forhold til det til skulle ha det til.

 

Kommer nok til å drøye kjøpet bittelitt, men nye konsoller blir det nok uansett, kjenner jeg meg selv rett :)

Lenke til kommentar

Nja Uncharted serien og The Last of Us er fortsatt noe av det mest imponerende jeg har sett visuelt og gameplay messig på noen konsoll inkludert PC. Så kan ikke skjønne at ytelsen var skuffende. Eneste problemet PS3 hadde var at det var altfor mange utviklere som naturlig nok ikke hadde tid eller penger til å utviklere seperat for PS3 sin vanskelige arkitektur. Det blir jo bra nå som begge konsollene i framtiden får mer PC arkitektur.

 

Hadde ikke hatt konsoll hadde det ikke vært for noen få titler på PS3 som virkelig pusher grensene. God of War, Uncharted og Little Big Planet har vært konge.

Lenke til kommentar

Si det til DX som sendte meg kabel som slo signalet av og på. Hvordan forklarer du det, Bytex?

 

Jeg hadde en helt lik en, den dyreste jeg har kjøpt meg forresten. Problemet var produksjonsfeil, noe som alltid kan skje. Dårlig kontakt, så signalet kunne komme og gå. Men om man faktisk har signal, spiller det ingen rolle om kabelen kostet deg 14 kr i Kina eller om du kjøpte en gullbelagt jævel velsignet av paven til 16000 kr, kvaliteten blir den samme uansett. Det er det vakre med digitale signaler vs analoge.

Lenke til kommentar

Bare jeg som har null forhåpninger til både ps4 eller den nye xboxen?

 

For min del så har ps3 vært historiens største skuffelse hva gjelder konsoller (kanskje fordi jeg var ung og dum, og hadde skyhøye forhåpninger)

Men den har ingen ekslusiver som tiltrekker meg, og ytelsen er/var utrolig skuffende i forhold til det til skulle ha det til.

 

Kommer nok til å drøye kjøpet bittelitt, men nye konsoller blir det nok uansett, kjenner jeg meg selv rett :)

 

Til dette lurer jeg på hvilke spill du liker om den faktisk har ingen eklsusiver som tiltrekker deg? Jeg er heller ikke superfan av Sonys største serier, men PS3 har likevel en hel haug med glimrende eksklusiver IMO.

 

Nja Uncharted serien og The Last of Us er fortsatt noe av det mest imponerende jeg har sett visuelt og gameplay messig på noen konsoll inkludert PC. Så kan ikke skjønne at ytelsen var skuffende. Eneste problemet PS3 hadde var at det var altfor mange utviklere som naturlig nok ikke hadde tid eller penger til å utviklere seperat for PS3 sin vanskelige arkitektur. Det blir jo bra nå som begge konsollene i framtiden får mer PC arkitektur.

 

Hadde ikke hatt konsoll hadde det ikke vært for noen få titler på PS3 som virkelig pusher grensene. God of War, Uncharted og Little Big Planet har vært konge.

 

Okei - jeg liker Uncharted, og The Last of Us blir sikkert bra, men på hvilken måte imponerer disse i henhold til gameplay? Press A to win?

Lenke til kommentar

Har spilt litt God of War, Little big planet og et par til. Er gode spill de, spesielt Little big planet! Men, det er ingen av spillene som har satt skikkelig spor.

Gt5 er et av de spillene jeg gledet meg mest til da jeg skaffet meg ps3, men det var jo bare en gedigen skuffelse, Forza 2/3/4 er mye bedre spill imo.

 

Killzone har jeg aldri vært fan av, pluss flere. Men, det skal sies at jeg aldri har prøvd Uncharted, det er et spill jeg tror jeg hadde likt veldig godt.

 

Samme gjelder xbox 360, bortsett fra Forza, Halo og bittelitt GOW så har den blitt lite brukt.

Pc`n trumfer alt av konsoller både på gode titler og kontrollere (mus og tastatur > all), for ikke å nevne grafikken :roll: (lite viktig tho..)

 

Vet ikke hva det er, men det er veldig lite kvalitet som når ut til konsollene, desverre.

De fleste spill på konsoll bærer preg av at ting skal være lett, det skal være enkelt å sette seg inn i, lite dybde osv.

 

Bare min mening :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Her er noen (eksklusive) spill til PS3, har ikke selv spilt alle sammen, men du kan seriøst ikke unngå å finne noe bra her:

 

Ni No Kuni

Yakuza 3

Yakuza 4

Metal Gear Solid 4

Demon Souls

3D Dot Game Heroes

Uncharted

Uncharted 2

Uncharted 3

Tales of Graces f

Tales of Xilia

Little Big Planet

Little Big Planet 2

Heavy Rain

God of War 3

Infamous

Infamous 2

Modnation Racers

Valkyria Chronicles

 

Og da er altså bare butikk-utgivelser nevnt, noen andre kan sikkert fylle ut med digitale spill.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Listen fortsetter her:

 

Killzone 2

Killzone 3

Resistance

Resistance 2

Resistance 3

Ratchet And Clank A Crack In Time

Twisted Metal

Starhawk

Warhawk

Motorstorm

Motorstorm Pacific Rift

Motorstorm Apocalypse

Heavenly Sword

Herlige HD collections som Ratchet 1-3, Jak 1-3, Sly 1-3, God Of War 1-2, God Of War PSP spillene, Ico/shadow of Colossus om man ikke har spilt disse før :)

 

Som så Taterfyrings sa: men du kan seriøst ikke unngå å finne noe bra her:

 

Det stemmer. Jeg har spilt 29 av 32 eksklusivene og det er uten HD collections!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...