Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål. Som den nerden jeg er så vurderer jeg å skaffe meg en PS4 i tillegg til Xbox one og Wii u som jeg allerede har. Men jeg er veldig skeptisk til Sony akkurat for øyeblikket. Hvorfor ? Jo fordi i helgen skulle jeg spille litt på min PS3, og da fikk jeg beskjed om å gjøre enn opdatering av programvaren til versjon 4.XX (husker ikke hvilken det var). Den kom til 99% og så stod den der i evigheter uten å komme videre før den bare slo skjermen over i sort bilde. PS3 var fortsatt på men ikke bilde uansett hva jeg gjorde. Etter en natt uten noe fremgang slo da av konsollen. Etter det er den fucka. Slår seg på men bare sort skjerm. testet flere hdmi porter, flere hdmi kabler og scarten som kom med. Prøver å komme inn i safe mode med å holde inne gjennom en del pipelyder, ingenting, bare sort skjerm.

Sony sier synd for deg, garantien er utgått og vi tar ikke ansvar for å fucke konsollen din. Så da tenker jeg at det er et sjansespill å skaffe meg PS4, da Sony opplagt suger på software og jeg risikerer å ende opp slik igjen noen år etter å ha kjøpt ps4. Jeg har cirka 15 konsoller hjemme og utenom ps1 som måtte snus på hodet for å spille av spill har jeg aldri hatt problemer.

Lenke til kommentar

Et spørsmål. Som den nerden jeg er så vurderer jeg å skaffe meg en PS4 i tillegg til Xbox one og Wii u som jeg allerede har. Men jeg er veldig skeptisk til Sony akkurat for øyeblikket. Hvorfor ? Jo fordi i helgen skulle jeg spille litt på min PS3, og da fikk jeg beskjed om å gjøre enn opdatering av programvaren til versjon 4.XX (husker ikke hvilken det var). Den kom til 99% og så stod den der i evigheter uten å komme videre før den bare slo skjermen over i sort bilde. PS3 var fortsatt på men ikke bilde uansett hva jeg gjorde. Etter en natt uten noe fremgang slo da av konsollen. Etter det er den fucka. Slår seg på men bare sort skjerm. testet flere hdmi porter, flere hdmi kabler og scarten som kom med. Prøver å komme inn i safe mode med å holde inne gjennom en del pipelyder, ingenting, bare sort skjerm.

Sony sier synd for deg, garantien er utgått og vi tar ikke ansvar for å fucke konsollen din. Så da tenker jeg at det er et sjansespill å skaffe meg PS4, da Sony opplagt suger på software og jeg risikerer å ende opp slik igjen noen år etter å ha kjøpt ps4. Jeg har cirka 15 konsoller hjemme og utenom ps1 som måtte snus på hodet for å spille av spill har jeg aldri hatt problemer.

hverken sony eller ms kan hjelpe deg utover garantien som somregel er ett års tid fra produsent, men du kan gå til butikken du kjøpte den fra viss du har kvittering/kjøpsbevis og den er mindre enn 5år gammel da du har reklamasjonstid på 5år på alle konsoller, og ja ps3 kunne være treig på oppdateringer av både spill og programvare, men dette har blitt utbedra med mye mer ram og bedre hardware generelt i ps4

Lenke til kommentar

Satser på det, for om PS4 også skulle blitt bricka på grunn av nok en dårlig software fra Sony så er jeg ferdig med dem for alltid. Har hatt alle Playstation produktene til Sony og ble litt forbanna etter den bedritne måten de har behandlet PS vita, og dette gjorde det ikke bedre. 

Kom på at jeg løy over, jeg fikk jo rrod på den ene xbox 360en min (hadde to grunnet første ikke hadde hdmi), men den var 7 år gammel da så brydde meg ikke så mye.

Lenke til kommentar

Det blir litt navlebeskuende å si at SONY har gått inn for å ødelegge MIN PS3. Ting går i stykker. Hvis konsollen sluttet å virke under en oppdatering, og ikke engang makter å kjøre sikkermodus, er det sannsynligvis den det er noe i veien med og ikke oppdateringen. Hvis ikke hadde du nok fått vite det.

Lenke til kommentar

Et spørsmål. Som den nerden jeg er så vurderer jeg å skaffe meg en PS4 i tillegg til Xbox one og Wii u som jeg allerede har. Men jeg er veldig skeptisk til Sony akkurat for øyeblikket. Hvorfor ? Jo fordi i helgen skulle jeg spille litt på min PS3, og da fikk jeg beskjed om å gjøre enn opdatering av programvaren til versjon 4.XX (husker ikke hvilken det var). Den kom til 99% og så stod den der i evigheter uten å komme videre før den bare slo skjermen over i sort bilde. PS3 var fortsatt på men ikke bilde uansett hva jeg gjorde. Etter en natt uten noe fremgang slo da av konsollen. Etter det er den fucka. Slår seg på men bare sort skjerm. testet flere hdmi porter, flere hdmi kabler og scarten som kom med. Prøver å komme inn i safe mode med å holde inne gjennom en del pipelyder, ingenting, bare sort skjerm.

Sony sier synd for deg, garantien er utgått og vi tar ikke ansvar for å fucke konsollen din. Så da tenker jeg at det er et sjansespill å skaffe meg PS4, da Sony opplagt suger på software og jeg risikerer å ende opp slik igjen noen år etter å ha kjøpt ps4. Jeg har cirka 15 konsoller hjemme og utenom ps1 som måtte snus på hodet for å spille av spill har jeg aldri hatt problemer.

 

Det er vel ikke et problem spesifikt for Sony at konsoller som ikke er oppdatert på lenge plutselig må oppdateres med et stort gap og kan oppleve problematikk ift. dette?

Lenke til kommentar

Hvis du ser på denne er generelt PS3'en rimelig bra på feilrater. Sony pleier å levere rimelig god hardware, men de har nå sine feil de også.

 

https://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_Xbox360_PS3_Wii_Reliability_0809.pdf

 

Det er stort sett optisk disk og utgangsterminalen som ryker. Begge deler interfacer jo til andre ting. Som bruker og TV. Selvfølgelig kunne de gjort ting mer intfanterisikkert, men da hadde prisen vært noe helt annet. Delikat elektronikk har sine begrensninger uansett og tåler ikke all verden. Har en av de siste Slim-variantene før superslim kom, og er godt fornøyd med den. PS4 er kommet i en en bedre revisjon som er mer stille og trekker mindre strøm. Ville nok gått for den om jeg skulle kjøpt nytt i dag.

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-new-ps4-hardware-is-quieter-cooler-and-more-power-efficient-blog

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...