Gå til innhold

HBO får 12-måneders bindingstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får jeg ikke en gang testet skikkelig før jeg må binde meg, må de bare drite og dra før de brenner i helvette for min del.

Uaktuelt og binde seg til noe før en har testet det....

Jeg er i prinsippet i mot tvungen binding også, de kan godt ha noen sånne betal for 6mnd/12mnd og få litt rabatt greier, men ikke bundet til samme pris per mnd som en åpen betal mnd for mnd tjeneste....

 

Når jeg leser andre kommentarer her, så ser det ut som om de fleste ser på det som at HBO driter seg på leggen mens de sitter med skjegget i postkassa....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne artikkelen sier jo ingenting før vi vet hva oppsigelsesbetingelsene er.

 

Hvis oppsigelsestiden er f.eks 1 måned er dette et minimalt problem for de fleste.

 

Pleier 12 måneder binding å bety noe annet en at du er bundet i 12 måneder?

 

Det har vel strengt tatt aldri betydd det nei.

 

Bindingstid og oppsigelsestid er 2 forskjellige ting.

 

Vanligvis får man en rabatt ved binding og derav bindingstid. Denne rabatten må man betale tilbake hvis man sier opp kontrakten før bindingstiden er utløpt.

 

I dette tilfellet ser det ikke ut til at det er noen rabatt.

 

Før man vet hva som står i kontrakten (oppsigelsestid, oppsigelsesavgift) så vet man ikke hva denne bindingstiden vil faktisk bety for kunden.

Endret av Fangs78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir stadig overasket om at disse personene som jobber inne media ikke forstår at de har konkurrenter, selv om vi som forbrukere bare har ett lovlig alternativ betyr ikke det at vi bare har ett alternativ.

 

Jeg selv har nettsider hvor jeg får servert alle de nyeste amerikanske serier senest 24-timer etter at de gikk på tv i USA(vandligvis 5-6 timer tar det), jeg kan enten streame med helt akseptabel kavlitet, eller jeg kan laste ned høykvalitet versjon(1080p/5.1).

 

Jeg ser absolutt verdi i disse seriene så jeg har ikke noe problem med å betale for de, jeg har allerede brukt altfor mye penger på å leie filmer via xboxen da verdien ved høykvalitets stream on demand er veldig høy for meg.

 

Det ser nå ut som om HBO ønsker å tilby enda en TV-lisens, og det er ikke hva jeg leter etter. Jeg betaler ikke NRK-lisenser heller(ikke pliktig), av samme grunn som jeg ikke liker HBO sin valgte foretningsmodell. Noe vil være høy kvalitet, noe vil være lav kvalitet men den samla verdien passer ikke sammen med enderlig pris.

 

Jeg betaler gjerne Kr 50,- per episode av Game of Thrones, men selv hvis månedsprisen til HBO var Kr 50,- hadde jeg ikke ønsket å binde meg i ett år av gangen. Jeg vurderer produkter etter hva verdi det har for meg og når jeg vurderer verdi har pris lite med saken å gjøre.

 

Kansje ikke HBO ønskere og serve kunder som meg men det er helt greit, jeg får tilgang til innholdet jeg ønsker uansett hva. Men de burde kansje vurdere hva de konkurerer med og hvordan de kan selge til de som vil kjøpe av de.

Endret av Civilix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...