Gå til innhold

Netflix kommer trolig til deg i morgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De av dere som har US konto, hvis dere er pålogget på netflix og prøver å gå inn på netflix.no, får dere opp norsk side da? Slik som dette:

 

post-137074-0-06905400-1350407424_thumb.png

Høy lukk den blå film sida der oppe!

 

:green:

 

Virker kansje intressant, funker det ikke sammen med PS3? Ser ut som utvalget er rimelig dårlig, må vel bare fortsette å kjøpe inn filmer :closedeyes:

 

Joda, fungerer greit på PS3. Synes faktisk det er hakket bedre da du kan se hva slags kvalitet det streamer med i øyeblikket. Problemet er bare at appen ikke har 24p-deteksjon og dermed kjører alt ut med 60Hz, hvilket fører til judder, om du bryr deg om slikt. Synd, for det ødelegger veldig mye for min del. Kvaliteten varierer litt, men på serier slik som Lilyhammer ser det aldeles strålende ut.

Bildet ser ut til å være ganske OK, får prøve å koble til PS3en når jeg kommer hjem.

 

Ikke værst, fant faktisk Aronofsky's PI (1998) :D

Endret av Cortese
Lenke til kommentar
Hva er problemet med Silverlight?
Det er flash, men så er det ikke flash likevell. Bare et forsøk på flash.Hva skjedde med HTML5?

 

Hva med å sette seg litt inn i ting. Det er en svært god grunn til at netflix og andre har brukt Silverlight, og det er fordi det ganske enkelt ikke har vært mulig å bruke HTML5 på den typen innhold som disse leverer.

 

Jeg tenker ikke da på formatet, men på rettighetene til det. HTML5 har ingen innebygd metode for å beskytte video (DRM). Det er derfor youtube heller ikke kjører HTML5 fullt ut. De som står bak HTML 5 draften har uttalt at DRM aldri vil bli implementert i HTML5, og sjansen for at disse tjenestene da noen gang kommer til å bruke HTML5 er forsvinnende liten. Like vell, Nettopp Netflix, MS og Google har postet et oppdateringsforslag av HTML5 til W3C for en implementasjon av DRM. Dette er imidlertid noe kontroversielt, så tiden vil vise.

 

HTML5 har per i dag ikke støtte for Smooth Streaming/Adaptive Streaming, hvilket støttes fullt ut i Silverlight med IIS 7.x SS ext. Her ligger det et forslag til en ny standard som trolig implementeres i HTML5 en eller annen gang.

 

Videre er det et problem at det ikke er definert en video codec standard, noe som betyr at det blir opp til browserutviklere å implementere støtte i selve nettleseren. De aktuelle er H.264, WebM og Ogg, men ingen av disse er støttet i både IE, Chrome, Firefox, Safari og Opera.

 

HTML5 støtter ikke fullscreen, dette hadde med sikkerhet å gjøre. Denne støtten er for så vidt implementert nå, men igjen må dette settes opp av utvikler av siden, samt at det må støttes av browser. Sist jeg sjekket var kun Chrome 15+, Firefox 10+ og Safari 5.1+ støttet.

 

Videre er det ikke standarisert noe user Interface eller CSS for video i HTML5. Så hvordan inputkontrollere ser ut, og hvordan bildet responderer på CSS varierer igjen med browser. Dette er på vei, og delvis på plass, men like vell har man ikke den enhetlige brukeropplevelsen man får med silverlight.

 

Jeg kan legge til at det er noe tid siden jeg sist så på dette, så noen av punktene kan være implementert uten at jeg har fått det med meg. Men like vell, dette er mye av grunnen til at Silverlight har vært brukt så langt.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er nyskjerrig på dette, men hvorfor er det ingen som kan gi info om hvor kraftig linje man må ha? Hvis det krever f.eks. 10 Mb/s, så blir det jo plutselig en svært kostbar tjeneste.

 

Jeg prøvde på en 1mbit linje og fikk ok kvalitet. Midt i mellom dårligste og hd, sånn cirka litt dårligere enn dvd. Og så treg linje får man vel ikke kjøpt lenger.

 

3-4 mbit linje skal være nok får å få HD streamingen.

 

Ser ikke ut som om Iron Man har fått en slik HD knapp som The Matrix har. Hvorfor vet jeg ikke :huh:

 

Da er det vel kun SD versjon de har tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Netflix Customer Services

You are now chatting with: Billy

You: Hello. Will it be possible to get english subs in the norwegian version of netflix?

Netflix Billy: Hello there! My name is Billy

Netflix Billy: Great question!

Netflix Billy: With this recent launch we are still working out the minor kinks in subtitles and availabilities, but not to worry we are working diligently to get this resolved for you in the meantime I will go ahead and take in this feedback in regards to subtitles for you so we can get this ball rolling a bit faster

Netflix Billy: Thank you for this feed back

You: OK, perfect. I take it as it will become available eventually, and that the reason for it not being available now is because of the recent start-up and not any other "political" reason

Netflix Billy: Correct!

 

Puh.

Kun skandinaviske undertekster hadde vært en deal breaker for meg.

Lenke til kommentar

Ikke impregnert over TV-utvalget gitt.

Er det vanlig at netflix impregnerer folk? Høres ikke bra ut.

Bare måtte :p

 

Jeg er heller ikke akkurat imponert over utvalget. Håper det bedrer seg etterhvert, og at engelske undertekster blir tilgjengelig.

 

Skal teste VPN-en min og se om utvalget blir bedre :)

 

Edit: Der ja, det amerikanske utvalget var en del bedre!

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Jeg ser dere snakker om at det følger med spotify frem til nyttår?

 

Jeg har amerikansk netflix (ikke aktiv), og jeg får opp at jeg kan prøve en måned netflix gratis, men hvordan får jeg spotify med på kjøpet?

Ja, Netflix følger gratis med ut året for de som betaler 99kr/mnd for Spotify Premium. Spotify følger ikke med Netflix...
Lenke til kommentar

Jeg kan legge til at det er noe tid siden jeg sist så på dette, så noen av punktene kan være implementert uten at jeg har fått det med meg. Men like vell, dette er mye av grunnen til at Silverlight har vært brukt så langt.

..var nok helt greit fra begynnelsen av å legge ved sine egne container-format via html5-implementasjoner.

 

Problemet var at da måtte man droppe det rammeverket man hadde fra før av (MS, Adobe), og så lage et program bak med interface som kunne brukes nedover.

 

Det ønsker ikke mange av fire forskjellige grunner:

1. Man tviholder på gamle formater av gammel vane.

2. Man tror at å beholde rammeverket sparer penger i det lange løp.

3. Selgere sier at du får bedre "support" når OS oppgraderes, osv. Som jo er mye viktigere enn at man lager noe som er plattformuavhengig.

4. Folket som eier innholdet har mer tillitt til proprietære løsninger, på grunn av at godtroende fjols går rett på idiot-historiene som du nevner over.

 

Men teknisk sett ville det ikke vært et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...