Gå til innhold

Netflix kommer trolig til deg i morgen


Anbefalte innlegg

Hvordan er Boxee? Eget OS? Kjører du Netflix via nettleser der?

 

Det fungerer utmerket, de har da egene "apper" som alt mulig annet som da Netflix kjører igjennom - Nå er jeg ikke sikker på hvilket OS Boxee kjører men det begynte vel som XBMC(?) - Samtidig støtter det alt av filformater så jeg bruker det til å avspille andre ting i husstanden også - muligens de best brukte pengene på evigheter for min del.

Uff, "apper" :p Syntes nå websider fungerte utmerket. Litt rart at jeg i 2012 må kryssa fingra for at tjenesten fungerer i en nett leser syntes nå jeg...

 

Gratis med spotify!??!?!?!? :dribble::omg:

... ut året :)

 

Men som Spotify kunde selv, så er det jo et trekkplaster for å teste ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt Netflix på boxee box via VPN en god del tidligere, men ga til slutt opp. Dårlig kvalitet og snevert utvalg.

Jeg brukte dette i 2010/2011, men mangel på ting i HD og surroundlyd ble en faktor for min del.

 

De har mye filmer, men mye dritt.

Men kuult at det kommer til Norge uansett :)

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Hvordan er Boxee? Eget OS? Kjører du Netflix via nettleser der?

 

Det fungerer utmerket, de har da egene "apper" som alt mulig annet som da Netflix kjører igjennom - Nå er jeg ikke sikker på hvilket OS Boxee kjører men det begynte vel som XBMC(?) - Samtidig støtter det alt av filformater så jeg bruker det til å avspille andre ting i husstanden også - muligens de best brukte pengene på evigheter for min del.

Uff, "apper" :p Syntes nå websider fungerte utmerket. Litt rart at jeg i 2012 må kryssa fingra for at tjenesten fungerer i en nett leser syntes nå jeg...

 

Gratis med spotify!??!?!?!? :dribble::omg:

... ut året :)

 

Men som Spotify kunde selv, så er det jo et trekkplaster for å teste ut!

 

Nå skal det sies at jeg ikke har hatt noe probleme med den "appen" og generelt ingen andre av Boxee sine "apper". Men jeg mener at man får kjørt det igjennom browseren via Netflix sin egen hjemmeside. :)

Lenke til kommentar

Fikk testet ut Netflix litt i går både på PC og via WDTV Live, og var meget fornøyd. Litt bedre utvalg på filmsiden, så er kombinasjonen Netflix og Spotify noe som gjør at jeg så og si ikke laster ned noe som helst lenger.

 

Gabriel Iglesias, Danny Bhoy og Jeff Dunham var de jeg testet ut. Ikke tilgjengelig i HD, men fortsatt meget god kvalitet.

Lenke til kommentar

Vet noen om XBMC er støttet?

har brukt netflix på xbmc en stund og det fungerer kjempe bra

 

netflix appen til boxee box var total katastrofe, dog kan det hende den har blitt bedre

 

samtidig er scraping til boxee box katastrofe sammenlignet med xbmc, og gjør at scanning av filmer/tv serier på en NAS fort kan bli et mareritt.

 

Nå kommer jo xbmc med pvr gratis også, så det er digg. samt at du kan få brukergrensesnittet til å se SÅ mye finere ut med xbmc med fks refocus.big eller aeon nox. men men

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Hvor ferskt er innholdet?

 

Dette er vel omtrent det viktigaste for meg. Eg følgjer med på veldig mange seriar, og eg vil ikkje sjå dei fleire månader/år etter dei vert kringkasta i USA/Storbritannia.

netflix viser ikke sesonger som går nå

 

til trengs hbo eller fks hulu osv

 

de viser bare sesonger som er ferdige. Så du vil ikke få det nyeste, nyeste

Lenke til kommentar

Håper dette er gode nyheter, har ikke latt meg imponere stort av streaming tjenester så langt.Hvordan fungerer dette? Flash i nettleser? Er vel ikke eget software, er det? For en har en billig linux boks i TVn er ikke mulighetene mange dessverre...

 

Netflix bruker Silverlight i nettleser, ikke egen software på PC i hvertfall

Lenke til kommentar

Du kan også tvinge Netflix til å streame i HD, uavhengig av internett-forbindelsen.

Trykk ctrl + shift + alt + s, så kan du velge kvaliteten selv.

Merk at du ikke kan trykke dette når du er i fullskjerm, og at det kan buffre en del, hvis du har en dårlig internett-forbindelse.

 

Ellers er jeg positiv til Netflix i Norge. Selv om det ikke var så tungvindt, så blir det deilig å slippe vpn.

Endret av AsVe
Lenke til kommentar

Dette var interessant!

 

Kan noen liste opp hva slags utstyr jeg trenger til tven slik at jeg kan bruke Netflix? Helst plug and play uten altfor mye dilldall med å sette opp.

Kan jo hende TVen din har en smart TV funksjon som vil få netflix app

xbox 360?

playstation 3?

bluray spiller?

 

hvis du skal bare bruke netflix, har du jo noen valg der

 

har du ikke noen av de tingene, er jo boxee box et alternativ, men føltes litt unødvendig hvis du bare skal bruke netflix. ellers er jo apple tv også et ok alternativ. Så vidt jeg husker er netflix grenesnittet ok der.

 

Men er vel best på xbox

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Håper dette er gode nyheter, har ikke latt meg imponere stort av streaming tjenester så langt.Hvordan fungerer dette? Flash i nettleser? Er vel ikke eget software, er det? For en har en billig linux boks i TVn er ikke mulighetene mange dessverre...

 

Netflix bruker Silverlight i nettleser, ikke egen software på PC i hvertfall

Oh, dumt, da var jeg nok ute av den dansen...

 

Jaja, pirat et par ti år til da

Lenke til kommentar

Ett godt alternativ til de som greier seg med kvaliteten.

 

Men så lenge de ikke kan levere BD kvalitet på lyd og bilde så er det enda ikke noe alternativ for meg. Muligens hvis TV seriene blir mange, og hurtig oppdatert etter de vises i USA, og ikke når de vises over året etter her hjemme.

 

Men dagen Netflix kan levere ekte BD kvalitet, så har man vel gått over til 8K hjemme.

Lenke til kommentar

Men hva inkluderer 79 kr. Viaplay koster riktig nok 79kr, men da får jeg ikke full tilgang til hele filmbiblioteket. Svært mange filmer, spesielt de nyeste, må leies for en ekstra pris. Gjelder det samme for netflix? (uting).

 

79 kr for et komplett tilbud er gull.

 

Viaplay har også serier, men da ikke komplette sesonger, så da er jeg liksom like langt.

Lenke til kommentar

Hele opplegget er jo helt anuskringle :pMan må altså ha håret nettlinje for å få HD???På min 3G linje har jeg ingen problemer med å se 1080 HD sendinger på dagens "løsning", og om ikke Netflix klarer å levere et tilbud som gjør meg i stand til det så er det tilbake på torrent kjøret. Jeg gidder ikke betale 79kr i måneden for å få en dråligere tjeneste en dagens (gratis+fullHD)Da lastes alle seriene jeg er int i ned automatisk, og jeg kan se dem når de er ferdige, i full kvalitet.

 

Jasså, du kjører 1080HD-sending på en 384kbps nettlinje? Da må du enten være rimelig tålmodig med tanke på bufring, eller så er det rimelig dårlig bilde med massiv komprimering... Eller mener du HSPA?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Håper dette er gode nyheter, har ikke latt meg imponere stort av streaming tjenester så langt.Hvordan fungerer dette? Flash i nettleser? Er vel ikke eget software, er det? For en har en billig linux boks i TVn er ikke mulighetene mange dessverre...
Netflix bruker Silverlight i nettleser, ikke egen software på PC i hvertfall
Oh, dumt, da var jeg nok ute av den dansen...Jaja, pirat et par ti år til da

 

Fordi du ikke bruker en Windows PC? Har ikke testet selv, men silverlight finnes for Mac. For Linux/Unix kan kanskje http://www.go-mono.com/moonlight/ brukes.

Lenke til kommentar

Hele opplegget er jo helt anuskringle :pMan må altså ha håret nettlinje for å få HD???På min 3G linje har jeg ingen problemer med å se 1080 HD sendinger på dagens "løsning", og om ikke Netflix klarer å levere et tilbud som gjør meg i stand til det så er det tilbake på torrent kjøret. Jeg gidder ikke betale 79kr i måneden for å få en dråligere tjeneste en dagens (gratis+fullHD)Da lastes alle seriene jeg er int i ned automatisk, og jeg kan se dem når de er ferdige, i full kvalitet.

 

Jasså, du kjører 1080HD-sending på en 384kbps nettlinje? Da må du enten være rimelig tålmodig med tanke på bufring, eller så er det rimelig dårlig bilde med massiv komprimering... Eller mener du HSPA?

Nei, jeg mener ingen av delene.

Problemet er at jeg har 3G nett. Og jeg vil benytte meg av en tjeneste som Netflix.

Men om ikke de kan tilby en løsning som gir meg 1080 over 3G så fortsetter jeg å bruke torrents (siden jeg da laster ned hele episoden til disk, og ser den når jeg har tid). Episodene kommer som oftest klokken 4 om natta, og da er de nede og klar til å ses når jeg kommer hjem fra jobb :)

 

Kan jeg gjøre noe tilsvarende via Netflix? Eller er det "streaming only"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...