Gå til innhold

Hvordan skal "Kunder fra jobben din" fungere?


Anbefalte innlegg

Kunder fra jobben din

 

Me får inn ein del rapportar på denne tråden. Både frå dei som meiner lengre diskusjonar bør unngås, og dei som synest det er dumt at me stadig avbryt ein diskusjon som har gått føre seg over tid.

 

Sidan det er dykkar tråd skal de få lov å avgjere korleis den skal fungere. Etter kvart kan me opprette ei avstemming om det er behov for.

Nokre forslag som er kome inn:

  • Opprette ein separat tråd for emne som vil diskuterast vidare (ala bildetråden i mote og velvære)
  • La all diskusjon tillatast og eventuelle lengre diskusjonar få fortsetje så lenge dei vil
  • Avgrense diskusjonane til ei gitt mengd innlegg, sider eller eit tidsrom

Med definerte retningslinjer er det lettare for alle å bruke tråden riktig. Det vil og føre til mindre arbeid for oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Opprette ein separat tråd for emne som vil diskuterast vidare (ala bildetråden i mote og velvære)"

 

Hvis temaet er så interessant kan det like godt diskuteres i en egen tråd, hvis ikke de gidder å lage en tråd kan ikke temaet være så viktig(?).

Det må være en av forumets verste tråder når det gjelder avsporinger, hver eneste side inneholder offtopic. Et par kommentarer er greit nok, men når praten bare fortsetter og fortsetter, og når folk i tillegg tar opp gammel offtopic, da blir det litt slitsomt å lese i tråden. Modereringen er også i rykk og napp, noe det er nødt til å bli, såfremt man ikke har en mann/kvinne til å modere 24/7, noe den tråden hadde trengt i nåværende form :p

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man begrenser til et visst antall innlegg, hvem skal telle dette og sette en stopper. Er vel ikke akkurat det man tenker på når man skal skrive innlegg, om du kan skrive det eller ikke fordi du kanskje går ett innlegg over grensen.

Antall sider og tidsperiode er vel like tungvindt. Da må folk gå tilbake og sjekke enten hvilken side akkurat denne off-topic startet på, eller finne dato og klokkeslett.

 

Jeg syns man bør kunne tillate litt off-topic, men ikke utover i evigheten. Hvordan man skal håndtere dette er vel spørsmålet. Så da sitter vi igjen med å ikke tillate off-topic.

 

Jeg syns det er veldig greit at noen spør hvis dem ikke helt skjønner hva den som skrev mente, og at den som skrev, eller en annen forklarer dette enkelt.

Lenke til kommentar

Jeg synes relevant diskusjon skal få pågå så lenge man vil. Det gjelder f.eks. diskusjon om den ansatte i historien handlet riktig, hva man bør kunne forvente av arbeidsgiver i den situasjonen som er beskrevet, og andre ting som springer direkte ut av et relevant innlegg og som er relevant for oss som har en jobb der man må forholde seg til kunder. Det bør f.eks. være helt kurant å diskutere om man har lov til å holde igjen en kunde hvis denne leverer tilake telefonen han har stjålet osv, etter den siste historien som handlet om nettopp dette.

 

Selv om tråden er (feil?)plassert i humor-delen av forumet, er det tross at en tråd først og fremst av og for kundebehandlere for å slippe ut litt damp, og trekke litt på smilebåndet av historier uheldige "kolleger i ånden" har kommet borti. Det er ihvertfall det den ha utiklet seg til å bli, og sånn synes jeg det skal fortsette. Den er ikke til for at andre tilfeldige surfee skal klikke seg gjennom tråden og få et humoristisk utbytte av hver eneste post. Jeg mistenker at flertallet av rapportene kommer fra noen med få eller ingen innlegg, som leser mye.

 

Derimot synes jeg alt annet burde styres ut i en egen tråd etter MAKS tre innlegg. Det gjelder f.eks. diskusjoner om priser, politikk, innvandring,hva man skal spise til middag, utseendet på folk, helse, arbeidstider, lønn, og alt annet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har flere ganger vært inne på tanken å opprette en kommentar-tråd. Jeg, som antagelig mange andre, er først og fremst ute etter historiene, ikke de 20 påfølgende kommentarene og spørsmålene som kommer etter nesten hver historie.

 

Å avgrense off-topic til antall innlegg med en regel vil nok ikke hjelpe. Det ligger vel inne en moderator-kommentar på ~annenhver side, enkelte steder faktisk flere ganger på samme side, og dette hjelper oftest midlertidig, evt. ikke i det hele tatt. En regel vil jeg tro gir samme resultat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å avgrense off-topic til antall innlegg med en regel vil nok ikke hjelpe. Det ligger vel inne en moderator-kommentar på ~annenhver side, enkelte steder faktisk flere ganger på samme side, og dette hjelper oftest midlertidig, evt. ikke i det hele tatt. En regel vil jeg tro gir samme resultat.

Dette gir jo ingen mening. Moderatormeldingene avslutter alltid den pågående diskusjonen om t bestemt tema. Når folk respekterer moeratoravgjrelsen (det er det de gjør), hvorfor skulle de ikke respektere en regel?

 

Personlig tror jeg det er en dårlig idé å skulle forby eller begrense relevante inlegg. Da vil nok i praksis flertallet av posterne (også av historier) forsvinne til en Kundecafé-tråd eller tilsvarende, og kunder fra jobben din vil dø ut.

Lenke til kommentar

Dette gir jo ingen mening. Moderatormeldingene avslutter alltid den pågående diskusjonen om t bestemt tema. Når folk respekterer moeratoravgjrelsen (det er det de gjør), hvorfor skulle de ikke respektere en regel?

Det er ikke alltid det blir respektert nei, som oftest ender den pågående diskusjon, men det hjelper lite da det kommer en ny diskusjon om enten ett annet aspekt av samme historie, eller lang diskusjon om en ny historie rett etterpå.

 

Med en kommentartråd kan man fritt diskutere det man vil :)

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg en kommentartråd er en dårlig idé. Jeg liker ikke tanken på å måtte drive å pendle mellom to tråder som handler om nøyaktig det samme, kun avhengig av nøyaktig hva det er jeg har på hjertet; en kundehistorie, eller en kommentar til en kundehistorie. Hvor skal grensen gå? Hvis noen forteller om noe de har opplevd, kan jeg da si "Ja, haha, det problemet har jeg også" eller må jeg ta det i kommentartråden? Hvor mange kan si at de har opplevd det samme før det defineres som off-topic? Pluss ørten andre problemstillinger som dukker opp, og når alt kommer til alt, så sitter moderatorene med to tråder å rydde opp i istedenfor én.

 

Jeg er enig med Ngz, off-topic bør kunne diskuteres fritt, så lenge den er relevant til det tråden faktisk handler om. Det er jo ingen som tvinger en til å lese samtlige innlegg; hvis man har lyst til å lese morsomme kundehistorier, men ser at man for øyeblikket er travelt opptatt med å diskutere relevant off-topic, så ja vel, tough luck. Prøv igjen senere.

Lenke til kommentar

Det er ikke alltid det blir respektert nei, som oftest ender den pågående diskusjon, men det hjelper lite da det kommer en ny diskusjon om enten ett annet aspekt av samme historie, eller lang diskusjon om en ny historie rett etterpå.

Per i dag så er jo det fullt ut lov.

 

For å la deg møte ditt eget spørsmål i døren: Hvis du mener folk ikke respekterer en regel om at det ikke skal kommenteres i tråden i dag (siden du tydeligvis mener det er dagens regel), hva får deg til å tro at de vil gjøre det i fremtiden? :p

Lenke til kommentar

Jeg mener at når tråden sporer av flere ganger om dagen på det "verste", er det et tegn på at behovet for en slik tråd er større enn det tråden liksom er ment for. Det er en off topic-tråd, og slingringsmonnet bør være deretter. Dette er en tråd folk liker å bruke, men det er ikke nok "rene" historier til å holde den så aktiv som den tydeligvis er ønsket å være.

 

Jeg synes moderatorene kan gripe inn, men ikke like ivrig som nå. Det bør heller være regelen enn unntaket at skitpraten fortsetter.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke alltid det blir respektert nei, som oftest ender den pågående diskusjon, men det hjelper lite da det kommer en ny diskusjon om enten ett annet aspekt av samme historie, eller lang diskusjon om en ny historie rett etterpå.

Per i dag så er jo det fullt ut lov.

 

For å la deg møte ditt eget spørsmål i døren: Hvis du mener folk ikke respekterer en regel om at det ikke skal kommenteres i tråden i dag (siden du tydeligvis mener det er dagens regel), hva får deg til å tro at de vil gjøre det i fremtiden? :p

Lov eller ikke kan vel diskuteres, selv om det er i OT-baren er det ikke fritt frem for alt.

Med en egen tråd så kan man jo diskutere historier til krampa kommer, men da i den egne, dedikerte tråden. Dette fungerer fint mange andre steder på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...