Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om noen bra butikker i New York som selger dress til rimelig pris? Da tenker jeg opptil 3000kr sånt cirka. Skal bare ha en enkel, elegant sort dress.

 

Noe i denne stilen:

 

 

barney20stinson.jpg

 

 

Den dressen der er ikke sort.

 

Det har da heller ingen påstått.

 

Edit: Jo, det har visst noen gjort.

 

Han skrev jo "i denne stilen" i første innlegget.

Endret av Anathema
Lenke til kommentar

hfthomas, han er kul og morsom. Men har ingenting med mitt dress-kjøp å gjøre, jeg trengte noen bilder for å vise et eksempel på en sort dress i denne formen. Jeg googlet litt og fant bildet. Det finnes jo flere former i dress? Vet ihvertfall om "regular" og "slim".

 

Den var ikke rettet direkte til deg den kommentaren. Jeg bare måtte benytte anledningen å spørre når han først kom inn i tråden her :)

Lenke til kommentar

Hvorfor har det egentlig blitt slik at "alle" har sort dress?

 

Selv kjøpte jeg min siste dress, og nåværende, og eneste, dress da bestefaren min døde, og da tenkte jeg ikke noe særlig over valget mitt, annet enn at jeg visste at jeg skulle bruke dressen i hans begravelse. Kjøper "alle" andre også dress rett før en begravelse?

Lenke til kommentar

Hvorfor har det egentlig blitt slik at "alle" har sort dress?

 

Min teori er at folk på et eller annet tidspunkt ble så uvitende om etikette at de begynte å tolke "mørk dress" (som egentlig omfatter sort, mørkeblå og koksgrå) som bare sort (det er jo en logisk slutning, da sort er den mørkeste fargen, selv om det ikke er riktig). Siden det korrekte antrekket for de fleste anledninger da nordmenn flest bruker dress er nettopp "mørk dress" har det nok rett og slett endt opp med at det er sort som er mest vanlig. Bare en gjetning, men jeg kan ikke tenke meg hvordan det ellers skal ha hendt.

Lenke til kommentar

Hvorfor har det egentlig blitt slik at "alle" har sort dress?

 

Selv kjøpte jeg min siste dress, og nåværende, og eneste, dress da bestefaren min døde, og da tenkte jeg ikke noe særlig over valget mitt, annet enn at jeg visste at jeg skulle bruke dressen i hans begravelse. Kjøper "alle" andre også dress rett før en begravelse?

 

Er vel kanskje sånn det blir. Og så er det den dressen man har.

 

Jeg bruker ikke dress til annet enn bryllup og begravelser. Sjelden jeg får gleden av det :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...