Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sort dress er kult. Blådress kan fort bli harry.

Men alt handler om hvordan dressen er laget, hvor godt den sitter og hva du bruker den sammen med.

Sort dress bør være dress nr 3 eller 4.

Er du seriøs nå? Du som har klær fra SR?

Og når ble dress et plagg som er eller skal være "kult"? Dress handler vel om å kle seg pent og anstendig og riktig.

 

Hvorfor kjøper alle sort dress? Hvis noen skulle kjøpe én eneste dress hadde jeg sagt den skal være marineblå. I dag er det vel stort sett kun begravelser man trenger sort dress til. Da vil jeg heller si at man får gå litt feil antrukket med en marineblå dress enn sort, og heller korrekt alle andre ganger man går i dress - selv om man kan diskutere respekt for avdøde ved å gå korrekt antrukket i begravelsen. Likevel tror jeg at i dag er det få som reagerer i en begravelse om man kommer i marineblå dress.

Lenke til kommentar

Hvor varm er Barbour A7 International? Ser den koster 999,- på miinto. Må jo være et OK kjøp det?

 

Edit: og hvordan er størrelsen? :)

 

Koster jo £180 til på barbourbymail, så det er jo en god pris. Frister å bestille en selv.

Er jo ikke noe fin i nylon... skal jeg ha international må jeg ha voksed.

Lenke til kommentar

Problemet med svart dress er at folk kjøper den med mål om å se ut som Barney, men ender opp med å se ut som en konfirmant. Svart dress er flott til begravelse, ellers er det ikke tilfeldig at Barney aldri ser ut som en konfirmant (les svart dress) i how i met your mother.

 

Folk kjøper den fordi det er det folk trur er riktig.

Lenke til kommentar

Etter å ha jobbet på dressmann så er min konklusjon at folk kjøper svart dress som en kombinasjon av at de tror det er riktig, det er lettest tilgjengelig, og det er den fargen folk flest syns er mest safe. Når det kommer inn kunder som aldri har eid en dress før, eller som kjøper fordi de må (bryllup, begravelse etc.), så insisterer de på svart. Dette er gjerne fordi de hater å gå i dress, og vil ha en som skiller seg minst mulig ut. Det er helt utrolig hvor mange kunder som føler at de gikk langt utenfor sin komfortsone når jeg fikk de til å prøve en navy dress istedet. "Blir det ikke litt feil med blå dress? den skal jo helst være svart!" "Er det ikke litt for party med blå istedet for svart?" osv... Slike kunder er det ekstremt vanskelig å få til å kjøpe grå eller navy dress, rett og slett fordi samfunnet har gitt de et så kraftig inntrykk av at svart er det fineste, og det mest riktige valget, eller at de er så konservative at de ikke klarer å se for seg å gå i en dress i noen annen farge enn svart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha jobbet på dressmann så er min konklusjon at folk kjøper svart dress som en kombinasjon av at de tror det er riktig, det er lettest tilgjengelig, og det er den fargen folk flest syns er mest safe. Når det kommer inn kunder som aldri har eid en dress før, eller som kjøper fordi de må (bryllup, begravelse etc.), så insisterer de på svart. Dette er gjerne fordi de hater å gå i dress, og vil ha en som skiller seg minst mulig ut. Det er helt utrolig hvor mange kunder som føler at de gikk langt utenfor sin komfortsone når jeg fikk de til å prøve en navy dress istedet. "Blir det ikke litt feil med blå dress? den skal jo helst være svart!" "Er det ikke litt for party med blå istedet for svart?" osv... Slike kunder er det ekstremt vanskelig å få til å kjøpe grå eller navy dress, rett og slett fordi samfunnet har gitt de et så kraftig inntrykk av at svart er det fineste, og det mest riktige valget, eller at de er så konservative at de ikke klarer å se for seg å gå i en dress i noen annen farge enn svart.

 

Interresant innlegg! Skjønner ikke hvor vi har det fra at svart er mest riktig når det strengt tatt er helt feil, utenom til et par anledninger.

Endret av danba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...