Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv liker jeg Gant men morra mi sier det er gubbete.

wat

 

True dat. Det har fått et gubbestempel. Sansynligvis fordi det er enkle greier uten hodeskaller og peniser på, som appelerer til voksne menn(mangelen på overnevnte altså). Samtidig er Gant tilgjengelig på omtrent alle flyplasser og "On the Go"-shops i verden. Så da blir fort kundegruppen "gubber". Basert på egen erfaring og litt middels ukvalifisert gjetning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke kvaliteten på PRL og Gant ganske lik?

 

Det kommer an på hva du mener med ganske lik. Hvis du kan velge mellom PRL og Gant til samme pris er PRL utvilsomt et bedre kjøp, men forskjellen er ikke så stor at det er verdt å betale mye mer for PRL. Jeg vil ikke karakterisere noen av merkene som gode kjøp til prisene det selges for i Norge, men det er jo heller ikke alltid det som er målet.

 

I dette tilfellet var det snakk om gensere, og da vil jeg gå så langt som å si at det er idiotisk å kjøpe noe til fullpris i norske butikker (det sier jeg med skapet fullt av gensere kjøpt i Norge til fullpris, så gjør det jeg sier, ikke det jeg gjør). Sjekk f.eks. ut Howard Yount, Shop The Finest eller eHaberdasher for gensere som holder langt bedre kvalitet enn begge de diskuterte merkene både i stoffkvalitet og konstruksjon, men til samme pris (+/- noen hundrelapper). Hos eHaberdasher kan man f.eks. få gensere fra Battisti, Brioni, Isaia, Kiton osv til et par hundre dollar. Det er ikke akkurat noen tvil om hva som gir best valuta for pengene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv liker jeg Gant men morra mi sier det er gubbete.

wat

 

True dat. Det har fått et gubbestempel. Sansynligvis fordi det er enkle greier uten hodeskaller og peniser på, som appelerer til voksne menn(mangelen på overnevnte altså). Samtidig er Gant tilgjengelig på omtrent alle flyplasser og "On the Go"-shops i verden. Så da blir fort kundegruppen "gubber". Basert på egen erfaring og litt middels ukvalifisert gjetning.

 

Gant er jo utvilsomt ganske gubbete. Kundemassen deres består omtrent utelukkende av middelaldrende menn i øvre middelklasse, og mange av klærne deres har et ganske uflatterende snitt, i tillegg til at de har en kundegruppe som tenderer til å kjøpe klær som er en størrelse eller to for stort. De selges også gjerne på steder som typisk tiltrekker seg akkurat den nevnte kundegruppen (mid-end kjøpesentre, flyplasser, andre kjipe mid-end butikker (4men, match osv)), så den "onde sirkelen" fortsetter.

 

De har jo også en del kult, men det blir gjerne druknet av "støyen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...