Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Massimo Dutti har hvertfall hatt et par fine kashmeregensere. Det er ikke verdens beste kvalitet, men til prisen får du i det minste det du betaler for, og mine to har holdt seg fint i tre år nå. Da har jeg ofc ikke brukt dem hver eneste dag om vinteren - men det regner jeg jo med at du ikke skal. PRL har en serie gensere med et pent snitt. Kvaliteten er OK - litt overpriset, men noe av det bedre i butikk jeg har sett i Bergen. Heldigvis har jeg flere proxyer i familien, så å betale overpris på Vincci slipper jeg.

Lenke til kommentar

Er Vincci overpriset? Har ikke handlet så mye Polo og slikt her i Bergen, kjøper for det meste klær når jeg er utenlands par ganger i året. Ikke bare er det litt billigere, men får større utvalg :)

 

 

Nåvel. Okay, så jeg har det slik at jeg noen ganger på skolen liker å gå i noe fint på overkroppen. Fin bukse har jeg alltids ( :p), men over så har jeg gjerne en tynn Henri Lloyd med krage, og utenpå en fingenser fra Lyle&Scott, PepeJeans, Peak Performance eller Polo Ralph Lauren. Men dette er vel de noen av de fineste genserene jeg har, og er slikt jeg pleier å gå med når det er noe som skjer, besøk eller lignende.

 

Så derfor går jeg ikke slik ofte på skolen, men hva tror dere om at jeg noen ganger går med slike fingensere og genser med krage på skolen, som er samme som jeg bruker i finbesøk og slikt?

Er det teit? Liker noen ganger å gå fint kledd på skolen (fint vil si med fingenser og tynn genser under med krage), med at jeg noen ganger pleier å bruke det i finbesøk også..

Det samme gjelder også buksene mine :p

(genserne jeg mener, er vel såkalt knitwear)

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Ja, Vincci er overpriset på varer som PRL og Acne - også selger de såklart Pierre Balmain og tilsvarende merker til så vanvittige priser som er på dem over alt.

Dette her er ikke akkurat hva jeg vil kalle verdt prisen, men det er vel for en helt annen kundegruppe enn de som frekventerer dette forumet: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=404754319582685&set=a.404754179582699.89303.157857490939037&type=3&theater

Græll som faen den genseren. D2-boots til 6800. Skinnet føltes som plast, og det er den kjipeste welten jeg har sett.

 

Synd Vincci har gått den veien de har - for 5-6 år siden var det en virkelig god butikk. Nå er det bare high fashion.

Lenke til kommentar

Ja, Vincci er overpriset på varer som PRL og Acne - også selger de såklart Pierre Balmain og tilsvarende merker til så vanvittige priser som er på dem over alt.

Dette her er ikke akkurat hva jeg vil kalle verdt prisen, men det er vel for en helt annen kundegruppe enn de som frekventerer dette forumet: http://www.facebook....&type=3

Græll som faen den genseren. D2-boots til 6800. Skinnet føltes som plast, og det er den kjipeste welten jeg har sett.

 

Synd Vincci har gått den veien de har - for 5-6 år siden var det en virkelig god butikk. Nå er det bare high fashion.

 

Er enig, Vincci blir dårligere og dårligere.

 

De har en del skjorter fra stenströms og noe basis fra PRL som jeg synes er OK. Prisingen der er omtrent som de andre som fører slikt i Bergen så ikke så mye å utsette på akkurat det.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Er Vincci overpriset? Har ikke handlet så mye Polo og slikt her i Bergen, kjøper for det meste klær når jeg er utenlands par ganger i året. Ikke bare er det litt billigere, men får større utvalg :)

 

 

Nåvel. Okay, så jeg har det slik at jeg noen ganger på skolen liker å gå i noe fint på overkroppen. Fin bukse har jeg alltids ( :p), men over så har jeg gjerne en tynn Henri Lloyd med krage, og utenpå en fingenser fra Lyle&Scott, PepeJeans, Peak Performance eller Polo Ralph Lauren. Men dette er vel de noen av de fineste genserene jeg har, og er slikt jeg pleier å gå med når det er noe som skjer, besøk eller lignende.

 

Så derfor går jeg ikke slik ofte på skolen, men hva tror dere om at jeg noen ganger går med slike fingensere og genser med krage på skolen, som er samme som jeg bruker i finbesøk og slikt?

Er det teit? Liker noen ganger å gå fint kledd på skolen (fint vil si med fingenser og tynn genser under med krage), med at jeg noen ganger pleier å bruke det i finbesøk også..

Det samme gjelder også buksene mine :p

(genserne jeg mener, er vel såkalt knitwear)

vet ikke helt hva du mener med å ha en genser utenpå en genser med krage. Tenker du på rugby skjorte?

Å gå fint kledd på skolen er bare bra og ser ordentlig og voksent ut.

Lenke til kommentar

Ja, Vincci er overpriset på varer som PRL og Acne - også selger de såklart Pierre Balmain og tilsvarende merker til så vanvittige priser som er på dem over alt.

Dette her er ikke akkurat hva jeg vil kalle verdt prisen, men det er vel for en helt annen kundegruppe enn de som frekventerer dette forumet: http://www.facebook....&type=3

Græll som faen den genseren. D2-boots til 6800. Skinnet føltes som plast, og det er den kjipeste welten jeg har sett.

 

Synd Vincci har gått den veien de har - for 5-6 år siden var det en virkelig god butikk. Nå er det bare high fashion.

 

Er enig, Vincci blir dårligere og dårligere.

 

De har en del skjorter fra stenströms og noe basis fra PRL som jeg synes er OK. Prisingen der er omtrent som de andre som fører slikt i Bergen så ikke så mye å utsette på akkurat det.

Nå er ikke ejg kjent i Bergen, men jeg så på facebook siden til Vincci at de selger PRL oxford skjorter til 1100. I Oslo koster de 900.

Lenke til kommentar

Nåvel. Okay, så jeg har det slik at jeg noen ganger på skolen liker å gå i noe fint på overkroppen. Fin bukse har jeg alltids ( :p), men over så har jeg gjerne en tynn Henri Lloyd med krage, og utenpå en fingenser fra Lyle&Scott, PepeJeans, Peak Performance eller Polo Ralph Lauren. Men dette er vel de noen av de fineste genserene jeg har, og er slikt jeg pleier å gå med når det er noe som skjer, besøk eller lignende.

 

Så derfor går jeg ikke slik ofte på skolen, men hva tror dere om at jeg noen ganger går med slike fingensere og genser med krage på skolen, som er samme som jeg bruker i finbesøk og slikt?

Er det teit? Liker noen ganger å gå fint kledd på skolen (fint vil si med fingenser og tynn genser under med krage), med at jeg noen ganger pleier å bruke det i finbesøk også..

Det samme gjelder også buksene mine :p

(genserne jeg mener, er vel såkalt knitwear)

vet ikke helt hva du mener med å ha en genser utenpå en genser med krage. Tenker du på rugby skjorte?

Å gå fint kledd på skolen er bare bra og ser ordentlig og voksent ut.

 

Jepp, en rugby skjorte og en fingenser (en slik knitwear) i ull eller stoff utenpå. Liker å gå slikt kledd noen ganger (en gang i løoet av 1-2 månedee), men dette er gensere som er fine, som jeg bruker i besøk eller lignende. Er det dumt eller teit å gå med samme på skolen som man bruker i besøk/andre anledninger?

Lenke til kommentar

Massimo Dutti har hvertfall hatt et par fine kashmeregensere. Det er ikke verdens beste kvalitet, men til prisen får du i det minste det du betaler for, og mine to har holdt seg fint i tre år nå. Da har jeg ofc ikke brukt dem hver eneste dag om vinteren - men det regner jeg jo med at du ikke skal. PRL har en serie gensere med et pent snitt. Kvaliteten er OK - litt overpriset, men noe av det bedre i butikk jeg har sett i Bergen. Heldigvis har jeg flere proxyer i familien, så å betale overpris på Vincci slipper jeg.

 

Har god erfaring med Massimo Dutti mtp på passform. Kjøpte 3 blazere fra de når jeg var i Spania. Den ene var på salg til kr 500, mens de andre lå på 800 og 1200 (fullpris). Har hatt problemer med å finne blazere som sitter bra, men de fra Massimo Dutti sitter perfekt.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Når vi er inne på dette med å gå litt finere kledd. Siste tiden (les året) har jeg begynt å gå med mye skjorter til vanlig, og det ender fort med at jeg har på meg de samme skjortene både på fest og hverdag. Hvordan kan jeg pynte meg litt ekstra til fest? Blazer?

Stoffet og snippene på skjorten kan du veksle mellom. Oxford og chambray til hverdags og glattere stoffer til fester for eksempel. BD-snipper til hverdags, non-BD med mer cutaway til fest?

Om blazer er akseptabelt varierer fra miljø til miljø. Noen sitter og og kjører nedpå en kasse med øl i joggebukse - da er vel blazer neppe så lurt valg. I andre kretser derimot kan det være helt vanlig. Men hvis du ikke er sikker safer du ganske bra med en pen skjorte, pen genser utenpå, en pen ytterjakke og et par wingtips.

 

I dag går jo mange ut slik de er kledd på skolen også, så da får du bare gjøre det samme. Det er flott å pynte seg, men ikke overdress.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tolket det slik at pakken bare hadde blitt registrert som mottatt av USPS, men at ingenting hadde skjedd på 14 dager.

 

Hvis tilfellet er at den er sendt fra avsenderland, så er det en helt annen ting. Da kan det som sagt være at den er på vei som vanlig. Som regel pleier den vel også bli registrert underveis hvis den sendes fra land til land, og ikke direkte.

 

Synes likevel 14 dager var vel mye fra USA, i hvert fall når min bare trengte 4 dager. Men det varierer vel en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...