Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Hvor mye må man ut med om man skal ha en skreddersydd dress som ikke er lagd av barnearbeidere/underbetalte personer? Jeg bruker ikke ull, og alle dresser som ikke er laget av ull ser ut til å være fra dressmann og lignende, som har gjennomgående lav kvalitet og som ikke gjør så alt for mye for å bedre arbeiderforhold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror egentlig ingen vil diskutere dette i "Mote- og velværecaféen", så jeg legger ved en kort link og lar saken ligge. Jeg tviler på at noen gidder, men om du vil så får du sende meg en pm.

http://www.veganpeac...ruelty/wool.htm

 

Synes du er kul som har tatt et standpunkt. Det er mye dritt i klesbransjen, både i behandling av mennesker, dyr, miljø og dålige arbeidsbetingelser for mange aktører i fremstillingen av plaggene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har hørt at Ashby er en av de smaleste av oilskinjakkene som ligner på Beaufort eller Bedale. Beaufort er lengre og bredere enn Bedale. Bedale er "slimversjonen" av Beaufort.

Nei, bedale er ikke "slimversjonen" av beaufort. Den er like bred, men kortere.

Kom over en Beaufort i dag, og jeg synes den var ganske bra. Prøvde en akkurat for liten jakke, men tenker uansett å bare bestille fra nettet. Har noen av dere den, evt. en Bedale? Hvordan fungerer den i regnvær (i korte intervaller, maks 20-30 min)? Etter å ha prøvd den tror jeg at jeg heller vil ha den passformen, enn en som er slim.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for at jeg nettopp hadde kjøpt en skreddersydd koffert/veske så ville jeg ha kjøpt meg denne. Veldig pen og rimelig pris.

Den så ikke akkurat veldig velkonstruert ut Rankiz. Men sikkert et fint budsjettalternativ, for den var jo pen fra litt avstand :p

 

Hmm, synes den ser ganske velkonstruert ut jeg, er det noe spesielt du la merke til?

 

EDIT: Synes skulderstroppen var konstruert på en dårlig måte.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Har hørt at Ashby er en av de smaleste av oilskinjakkene som ligner på Beaufort eller Bedale. Beaufort er lengre og bredere enn Bedale. Bedale er "slimversjonen" av Beaufort.

Nei, bedale er ikke "slimversjonen" av beaufort. Den er like bred, men kortere.

Kom over en Beaufort i dag, og jeg synes den var ganske bra. Prøvde en akkurat for liten jakke, men tenker uansett å bare bestille fra nettet. Har noen av dere den, evt. en Bedale? Hvordan fungerer den i regnvær (i korte intervaller, maks 20-30 min)? Etter å ha prøvd den tror jeg at jeg heller vil ha den passformen, enn en som er slim.

 

Den fungerer fint i regn så lenge du holder den godt vokset. Det er selvfølgelig ikke en fullgod regnjakke, men den er mer enn god nok til hverdagsbruk.

 

 

Hadde det ikke vært for at jeg nettopp hadde kjøpt en skreddersydd koffert/veske så ville jeg ha kjøpt meg denne. Veldig pen og rimelig pris.

Den så ikke akkurat veldig velkonstruert ut Rankiz. Men sikkert et fint budsjettalternativ, for den var jo pen fra litt avstand :p

 

Hmm, synes den ser ganske velkonstruert ut jeg, er det noe spesielt du la merke til?

 

EDIT: Synes skulderstroppen var konstruert på en dårlig måte.

 

Se nærmere på stingene og kantene på skinnet. Det ser ut som mye er gjort litt halvveis. Sikkert mye bedre enn det meste man får tak i norske butikker, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

www.chestermox.com og www.saddlebackleather.com. Mest fan av førstnevnte egentlig. Mye for penga på begge to.

 

Takk! Vurderer akkurat nå om jeg skal bestille en fra Chester Mox.

 

Forresten, vet at det ikke er rette tid for solbriller akkurat nå, men hva synes dere om alle de nye firmaene som lager håndlagde solbriller av tre som f.eks. Shwood og Capital. Er det kult?

Endret av dobster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...