Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men, jeg ser etter en helt vanlig genser rund hals. Ikke noe hokus pokus.

 

Hva har dere av det?

går dere i det hele tatt i det? :p

 

Veldig fin genser det. V-hals er ikke så fint vis man ikke har en skjorte eller en tynn genser med krage.

Kunne tenkt meg en slik selv, men tror ikke det blir Gant på meg :

 

 

Nåvel.. Jeg har en Prada bukse, og har et lite problem. Kjøpte den i England hos Prada, så på flyet hjem klarte Prada merket bakpå buksen å hekte seg fast i noe helvetes drit på flysetet eller noe sånt! Så endte det med at den ene skruen (jepp, er skrumekaniske på naglene som holder merket fast) forsvant. Så nå mangler jeg en slik på innersiden. Har heldigvis den som skal være på utsiden, men trenger noe på innsiden å holde den fast med. Noen som vet hvor jeg får tak i en slik skrue? Har mailet Prada Italy og måtte ringe butikken i England, men vil vente med det. Rart hvis de også har en slik liggende :p

Lenke til kommentar

Da vil jeg si at PRL er ganske overhypet med tanke på at veldig mange går i det og "snakker" om det. Det er trist at det ikke er så mange som vet om bedre merker og som lett kan kjøpes på nett til tilsvarende pris som PRL, med med betydelig høyere kvalitet.

 

Det er selvfølgelig til dels riktig, men i motsetning til Gant har PRL en rekke plagg hver sesong som holder veldig god kvalitet (mange av dressene produseres av corneliani, og en del av skoene produseres av c&j, for å nevne et par eksempler). Problemet er jo at de aller fleste kun tenker på de typiske genserne og pique-trøyene når de hører PRL, og den typen plagg vil ikke være så veldig mye bedre enn f.eks. Gant.

 

Den siste delen er jeg selvfølgelig enig i. Som jeg sa over er det ganske idiotisk å kjøpe både PRL og Gant i stedet for å utnytte de mange mulighetene man har på nett.

Lenke til kommentar

Da hadde jeg kontaktet butikken og spurt om de kunne sjekket det. Eventuelt kontaktet USPS direkte.

 

Hvis den bare har blitt hentet inn og det er det eneste som har skjedd, må den ha falt av samlebåndet på veien videre. Spesielt siden det er 14 dager siden.

 

Hva tenker dere om "elbow patches" på gensere? gubbete?

 

Har elbow patches på noen få gensere, synes ikke det er gubbete. Men det kan jo variere litt alt ettersom hvordan det er gjort.

Lenke til kommentar
Hva synes du om de? Fornøyd? Er kvaliteten god?
Godt fornøgd. Om jeg ikke var det ville jeg ikke bestilt enda ett par? :) Husk at de er relativt store i str. så gå ned 1/2 - 1 størrelse. Annbefaler deg å teste de i butikk først.

 

Sweet. Noen butikker/kjeder som fører de? Jeg har ganske brede ben så det hadde vært nice å finne et par sko hvor jeg slipper å gå så langt opp i størrelse for at de skal passe i bredden.

Lenke til kommentar

Du får en regning med moms, tollgebyr og eventuelt toll i samme faktura. Jeg har ihvertfall ikke fått noen skyhøye summer som jeg ikke har forventet.

 

Edit: Eller jo, jeg fikk en gang en regning på ca. 100 kr for mye i moms og sa ifra til DHL, og de ba meg betale 100 mindre enn fakturaen.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Da vil jeg si at PRL er ganske overhypet med tanke på at veldig mange går i det og "snakker" om det. Det er trist at det ikke er så mange som vet om bedre merker og som lett kan kjøpes på nett til tilsvarende pris som PRL, med med betydelig høyere kvalitet.

 

Det er selvfølgelig til dels riktig, men i motsetning til Gant har PRL en rekke plagg hver sesong som holder veldig god kvalitet (mange av dressene produseres av corneliani, og en del av skoene produseres av c&j, for å nevne et par eksempler). Problemet er jo at de aller fleste kun tenker på de typiske genserne og pique-trøyene når de hører PRL, og den typen plagg vil ikke være så veldig mye bedre enn f.eks. Gant.

 

Den siste delen er jeg selvfølgelig enig i. Som jeg sa over er det ganske idiotisk å kjøpe både PRL og Gant i stedet for å utnytte de mange mulighetene man har på nett.

Jeg skal kjøpe 2-3 gensere nå til vinteren. Tenkte å kjøpe cashmere eller en cashmere lambswool blend. Hva bør jeg kjøpe, hvor, hva gir valuta for pengene? Siden det er snakk om å kjøpe det som gir valuta for pengene.

Lenke til kommentar

Da hadde jeg kontaktet butikken og spurt om de kunne sjekket det. Eventuelt kontaktet USPS direkte.

 

Hvis den bare har blitt hentet inn og det er det eneste som har skjedd, må den ha falt av samlebåndet på veien videre. Spesielt siden det er 14 dager siden.

 

 

Vel, det er ikke noen butikk jeg har handlet hos. Bruker proxyen randomkoreandude på styleforum.net som proxy. Må kanskje ringe USPS på mandag.... SIGH...

Forresten, så er det på Posten sine nettsider at det kun står at den er blitt hentet inn, på USPS står det at pakken har blitt "processed through" deres sentral.

Lenke til kommentar

Da vil jeg si at PRL er ganske overhypet med tanke på at veldig mange går i det og "snakker" om det. Det er trist at det ikke er så mange som vet om bedre merker og som lett kan kjøpes på nett til tilsvarende pris som PRL, med med betydelig høyere kvalitet.

 

Det er selvfølgelig til dels riktig, men i motsetning til Gant har PRL en rekke plagg hver sesong som holder veldig god kvalitet (mange av dressene produseres av corneliani, og en del av skoene produseres av c&j, for å nevne et par eksempler). Problemet er jo at de aller fleste kun tenker på de typiske genserne og pique-trøyene når de hører PRL, og den typen plagg vil ikke være så veldig mye bedre enn f.eks. Gant.

 

Den siste delen er jeg selvfølgelig enig i. Som jeg sa over er det ganske idiotisk å kjøpe både PRL og Gant i stedet for å utnytte de mange mulighetene man har på nett.

Jeg skal kjøpe 2-3 gensere nå til vinteren. Tenkte å kjøpe cashmere eller en cashmere lambswool blend. Hva bør jeg kjøpe, hvor, hva gir valuta for pengene? Siden det er snakk om å kjøpe det som gir valuta for pengene.

 

Jeg nevnte vel Howard Yount, Shop The Finest og eHaberdasher over her, så jeg kan jo gjenta det...

 

 

Da hadde jeg kontaktet butikken og spurt om de kunne sjekket det. Eventuelt kontaktet USPS direkte.

 

Hvis den bare har blitt hentet inn og det er det eneste som har skjedd, må den ha falt av samlebåndet på veien videre. Spesielt siden det er 14 dager siden.

 

 

Vel, det er ikke noen butikk jeg har handlet hos. Bruker proxyen randomkoreandude på styleforum.net som proxy. Må kanskje ringe USPS på mandag.... SIGH...

Forresten, så er det på Posten sine nettsider at det kun står at den er blitt hentet inn, på USPS står det at pakken har blitt "processed through" deres sentral.

 

Slapp av. For det første kan det ta ukesvis når noe er sendt med usps. For det andre betyr statusen pakken din har hos usps ikke noe annet enn at de har sendt den ut. Så lenge posten ikke har oppdatert statusen sin med "ankommet landet" eller lignende er pakken fortsatt på vei. Posten begynner ikke å lage egne statuser for pakken før de mottar den, noe de tydeligvis ikke har gjort enda. Jeg ville ikke begynt å bekymre meg før om en ukes tid kanskje...

Lenke til kommentar

Da hadde jeg kontaktet butikken og spurt om de kunne sjekket det. Eventuelt kontaktet USPS direkte.

 

Hvis den bare har blitt hentet inn og det er det eneste som har skjedd, må den ha falt av samlebåndet på veien videre. Spesielt siden det er 14 dager siden.

 

 

Vel, det er ikke noen butikk jeg har handlet hos. Bruker proxyen randomkoreandude på styleforum.net som proxy. Må kanskje ringe USPS på mandag.... SIGH...

Forresten, så er det på Posten sine nettsider at det kun står at den er blitt hentet inn, på USPS står det at pakken har blitt "processed through" deres sentral.

Det er ikke vits å ringe USPS, du kommer til personsvarer og må legge igjen en beskjed. Deretter tar det mange dager før du eventuelt får svar, og på den tiden har du nok fått pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...