Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Takk, kjære. Så på siden deres at de tar inn klær fra andre steder hos skredderen, kostet ikke mer enn 350kr heller. Så tror kjører på med den. Står også at man kan sy inn knappehull i armene til 500kr. Hva er det godt for? Slik at man kan brette opp ermene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et spørsmål om PRL og størrelser: Oversikten over størrelser på siden deres sier at chest size (og da regner jeg med de måler hele veien rundt, og ikke bare foran. :p) er 34-36 tommer for størrelse S. Samtidig så finner jeg gensere på ebay som selger sier er størrelse S, men oppgir armhule-til-armhule-mål som 23" - ganske mye bredere. Det kan jo være snakk om fakes, men det er top rated sellers med realistiske priser på $30+ det er snakk om. Genseren jeg kjøpte i Medium var 23-24", det stemmer jo heller ikke.

Lenke til kommentar

Takk, kjære. Så på siden deres at de tar inn klær fra andre steder hos skredderen, kostet ikke mer enn 350kr heller. Så tror kjører på med den. Står også at man kan sy inn knappehull i armene til 500kr. Hva er det godt for? Slik at man kan brette opp ermene?

 

Knappehull er egentlig ikke godt for noe, men på dyre dresser er det fungerende knappehull på ermene, så det er vel hvis man vil prøve å få dressen til å fremstå som dyrere enn den er.

Lenke til kommentar

Det var relativt dyrt der :dontgetit:

 

Jeg betalte 200 kr for å legge opp bukse + sy opp ermene på jakke.

Det skal de ha 390 kr for der :roll:

 

Hvor gjorde du det? 390 kr er ganske billig i forhold til de stedene jeg har brukt :/ Og 200 kr er jo helt latterlig billig!

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Takk, kjære. Så på siden deres at de tar inn klær fra andre steder hos skredderen, kostet ikke mer enn 350kr heller. Så tror kjører på med den. Står også at man kan sy inn knappehull i armene til 500kr. Hva er det godt for? Slik at man kan brette opp ermene?

 

Knappehull er egentlig ikke godt for noe, men på dyre dresser er det fungerende knappehull på ermene, så det er vel hvis man vil prøve å få dressen til å fremstå som dyrere enn den er.

 

Flaut at jeg med veldig mange blazere og dressjakke kun har knappehull på en jakke :p Sjelden vare det her, om man ikke blar om et femsifret beløp føler jeg.

Lenke til kommentar

Jeg får mamma til å gjøre slikt jeg, betaler ingenting. :)

 

Klarer hun å legge opp ermer på dressjakker? I så fall har du en pro mor :p

 

 

Bebe: Selv har jeg bare fungerende knappehull på smokingen min, men det er ikke noe jeg bekymrer meg så veldig over :p

Lenke til kommentar

Jeg får mamma til å gjøre slikt jeg, betaler ingenting. :)

 

Klarer hun å legge opp ermer på dressjakker? I så fall har du en pro mor :p

 

 

Bebe: Selv har jeg bare fungerende knappehull på smokingen min, men det er ikke noe jeg bekymrer meg så veldig over :p

Er det ikke bare å flytte opp knappene, om man legger opp ermene? Vel, jeg skal ikke leke smart, da jeg ikke er noen skredder :p

 

Ja, det er ikke det første jeg tenker over når jeg kjøper en blazer eller noe. Det har ikke akkurat så veldig mye å si på passformen eller er noe man legger veldig merke til. Kanskje man får litt større fashionist-penis ved å bære en slik blazer/jakke, men jeg overlever =P

Lenke til kommentar

NgZ Kan hende at det er forskjell på US og EU størrelser.

Er hvert fall noen merker som har det.

Det var det jeg tenkte ført og. Men på ralphlauren.com er det oppgitt i U.S.-størrelse, og jeg har vondt for å tro at den europeiske skulle være ti tommer større i omkrets. Leter uansett etter et målebånd nå. bare ha en stilkfarget Custom-Fit Mesh Polo. :p

 

Men må nesten kjøpe noe mer for å forvsare JetCarrier-prisen synes jeg (eller finne noen billigere alternativer). Mener det var en tråd om sånne frakttjenester her et sted.

Lenke til kommentar

Det var relativt dyrt der :dontgetit:

 

Jeg betalte 200 kr for å legge opp bukse + sy opp ermene på jakke.

Det skal de ha 390 kr for der :roll:

 

Hvor gjorde du det? 390 kr er ganske billig i forhold til de stedene jeg har brukt :/ Og 200 kr er jo helt latterlig billig!

 

Dette var da Bogart Tønsberg, usikker på om de tilbyr de tjenestene hvis du ikke kjøper det der da riktignok. Men fikk beskjed at det bare var å komme tilbake hvis jeg måtte legge ned ermene igjen (noe jeg må tenker jeg, vokser fortsatt noe).

 

 

@ Bebeluv

 

Det gjorde de på min jakke ihvertfall, bare flyttet knappene opp.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Vurderer å faktisk kjøpe den trenchcoaten jeg postet bilde av tidligere. Alle mål passer, men chest-størrelsen skjønner jeg ingenting av, for US XS er 100cm i brystet. Det kan da ikke stemme? Jeg mener, jeg er jo bare 77cm.

Legger meg en link for å få en bedre idé: http://global.ebay.com/Men_Slim_Fit_Front_Button_Fashion_Trench_Coat_MUS_XS/280512796779/item

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

NgZ Kan hende at det er forskjell på US og EU størrelser.

Er hvert fall noen merker som har det.

Det var det jeg tenkte ført og. Men på ralphlauren.com er det oppgitt i U.S.-størrelse, og jeg har vondt for å tro at den europeiske skulle være ti tommer større i omkrets. Leter uansett etter et målebånd nå. bare ha en stilkfarget Custom-Fit Mesh Polo. :p

 

Men må nesten kjøpe noe mer for å forvsare JetCarrier-prisen synes jeg (eller finne noen billigere alternativer). Mener det var en tråd om sånne frakttjenester her et sted.

Tradisjonelt sett er de europeiske størrelsene mindre enn de amerikanske, står det på RLs nettbutikk at det er amerikanske størrelser?

Ser den ang JetCarrier, blir mye penger for ett plagg.

 

Har dere noen erfaring med dressene til House of Singles? Ser de har en del...

Jeg kjøpte meg en før 17mai. Har da bare brukt den en gang, men er fornøyd.

Lenke til kommentar

Vurderer å faktisk kjøpe den trenchcoaten jeg postet bilde av tidligere. Alle mål passer, men chest-størrelsen skjønner jeg ingenting av, for US XS er 100cm i brystet. Det kan da ikke stemme? Jeg mener, jeg er jo bare 77cm.

Legger meg en link for å få en bedre idé: http://global.ebay.com/Men_Slim_Fit_Front_Button_Fashion_Trench_Coat_MUS_XS/280512796779/item

Det hørtes rart ut, det tilsvarer jo nesten 40tommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...