Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Problemet er ikke at du forteller den "bitre sannheten", men at du (ganske sikkert bevisst) troller når du presenterer ditt poeng. Det fremgå av det (om jeg husker rett) avsluttende "bitches". Og nei, det må folk på dette forumet ikke nødvendigvis tåle. Det fremgår av retningslinjene:

 

 

 

Nå er ikke jeg moderator eller administrator lenger heller, men jeg var med på å skrive disse retningslinjene, så jeg har en idé om hva de betyr.

 

Geir :)

 

jaja, det var absolutt ingen vonde intensjoner bak bruken av 'bitches'. I og med at det kom en smiley rett etter så burde jo dere skjønt det med engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jeg mot strømmen bare fordi jeg ser potensialet i et OS under utvikling og ikke er fan av Ios?

 

Selv er jeg større fan av Android, selv. Men syntes WP er bedre til meg enn Ios.

 

Du troller bare for å trolle, det er nok det som er kjipt for poengene dine. Hadde du argumentert saklig uten hån, hadde du nok kommet lengre dersom målet ditt var å informere og opplyse.

 

Denne type innlegg vil nok kun få innleggene dine slettet og gjøre moderatorene sinte.

 

Jeg har aldri hatt problemer med samtalebrudd. Har hatt rundt fem restarts i min tid som bruker. Og driter plent i instagram.

 

Så hva er det egentlig som skal være greia som er ille med WP?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Batteritiden på 920en min har vært litt slitsom i de siste to tre ukene.

 

I dag fikk jeg ut døren med 80% batteri.

Ca 20 minutter med Spotify i offline modus, max 20 minutter surfing på nettet, og 20 minutter telefonsamtale, og etter 6 timer sa det plopp: tomt batteri.

Har stabil dekning der jeg jobbet i dag, så det var ikke det at den gikk fra Edge til 3g hele tiden som gjorde det heller.

 

Vært veldig svakt i de siste ukene, sånn at jeg er redd for å gå ut av huset uten lader dersom tlf ikke er på 100%, og selv da kan en arbeidsdag ta knekken på den, selv om den ligger i lommen 98% av tiden og ikke gjør stort.

 

Har på eposten, Facebook ligger vel og syncer litt... Thats about it. Har ingen apps i bakgrunnen såvidt jeg kan se, og definitivt ikke noe spesielt forandret fra tiden den varte godt over en dag med samme bruksmønster. Unntatt Spotify.

 

Kan det være at Spotify suger såpass mye batteri ved å vare eksistere på telefonen? For det er den eneste nye appen jeg vet som er ny.

Lenke til kommentar

Jeg er kanskje en Android-bruker, jeg er kanskje en iOS-fanboy, men en ting er sikkert, jeg er ikke en taper av en Windows Phone-bruker.

"Telefonen restarter"

"Når kommer instagram?"

"åå samtalen blir brutt"

Det eneste som er brutt er den mislykkede prototypen av et operativ system som går under navnet Windows Phone 8. Mens Android og iOS når milepæler, sitter Windows Phone-brukerne og trykker febrilsk på "Se etter oppdateringer" bare til å bli skuffa når de finner ut at halvårlige oppdatering kun var en ny grafisk framstilling av lagringsoversikten som selv en 12-åring kunne laget i Excel. :green:

 

Med falskt glis om munnen i håp om å skjule den gedigne skuffelsen, fortsetter "kjerringene mot strømmen" (Slai, iMono, xaphoon, argai et al) diskusjonen videre på hardware.no med hodet dypt nede i sanden, velvitende om den stadig krympende markedsandelen.

 

Om ikke lenge vil "kjerringene mot strømmen" ikke lenger være en god nok beskrivelse for denne gruppen, for sett fra teknologisk perspektiv vil de bli seende ut som et primitivt stammefolk som nettopp har fått Instagram på WP-mursteinene sine.

233632.png?_encoded=2f66666666666678302f35382f20202020202020200a29333036286874646977656c616373202020202020202020200a&_ts=12e04eccee6

 

 

Dere kan gnikke de ubrukelige tiles'ene opp og ned alt dere orker, men verken det eller de råtne 90-talls spillene på Windows Store er god nok underholdning selv for et stammefolk.

 

Windows Phone uten tvil et misfoster laget av Microsoft.

Dette er alt jeg ønsket å si, farvel

 

ps: mod ikke slett innlegget og vis atdu har litt humor :D

Gå å ta deg en potet for så å begynn å lage poster om noe du liker. Windows phone har vært det best oset jeg har hatt på min telefon hittil selv om jeg har hatt noen uvelkomne omstarter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Batteritiden på 920en min har vært litt slitsom i de siste to tre ukene.

 

I dag fikk jeg ut døren med 80% batteri.

Ca 20 minutter med Spotify i offline modus, max 20 minutter surfing på nettet, og 20 minutter telefonsamtale, og etter 6 timer sa det plopp: tomt batteri.

Har stabil dekning der jeg jobbet i dag, så det var ikke det at den gikk fra Edge til 3g hele tiden som gjorde det heller.

 

Vært veldig svakt i de siste ukene, sånn at jeg er redd for å gå ut av huset uten lader dersom tlf ikke er på 100%, og selv da kan en arbeidsdag ta knekken på den, selv om den ligger i lommen 98% av tiden og ikke gjør stort.

 

Har på eposten, Facebook ligger vel og syncer litt... Thats about it. Har ingen apps i bakgrunnen såvidt jeg kan se, og definitivt ikke noe spesielt forandret fra tiden den varte godt over en dag med samme bruksmønster. Unntatt Spotify.

 

Kan det være at Spotify suger såpass mye batteri ved å vare eksistere på telefonen? For det er den eneste nye appen jeg vet som er ny.

 

Etter at jeg installerte den siste oppdateringen, så har batteriet blitt drastisk mye bedre, faktisk så bra at jeg er imponert. Bruker Spotify i bilen til og fra jobb, jeg ringer svært mye på jobb, spiller nå og da, har på Wifi hele tiden på jobb. Tar den av laderen halv 7, når jeg har satt den på laderen ca halv 11 på kvelden de siste 4 dagene har jeg hatt over 50 % batteri igjen. :)

 

Nå har ikke jeg hatt noen batteriproblemer så langt uansett, men merkbart bedre er det iallefall blitt :)

Endret av TheMoonMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min Lumia 920 er inne til reklamasjonsrep. for 2.gang nå pga at den re-booter flere ganger pr. dag. Nokia Care klarte ikke første gangen å fikse problemet. Tror de jobber i blinde, og ikke helt vet hva denne feilen kommer av. De byttet batterikontakter, usb-kontakt, tok en re-brush av software og re-satte alt.

 

Da jeg fikk den tilbake, hadde jeg en re-boot allerede samme kvelden! Lot det bero, og håpet det var en engangshendelse. Men, nei. Den hadde mange til etter det. Så nå er den inne igjen.

 

Å si at man skal slå av 4G er for meg totalt uaktuelt. At iPhone 5 IKKE hadde 4G da den kom, og 920 hadde 4G; var faktsik en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte Nokia og ikke iPhone. Da er det for meg ikke aktuelt at jeg skal slå av en funksjon som er såpass viktig. Uansett, funket det ikke. Den re-booter selv med 3G.

 

Så å re-sette telefonen til opprinnelig, kommer garantert bare til å fungere en viss periode. Så starter den igjen med sine vilkårlige omstart. Min kones 920 driver også å re-booter. Problemet er jo at etter re-boot må man taste pin kode igjen, før telefonen er oppe og kan motta igjen. Ikke alltid man vet at den har re-bootet, og da er man utilgjengelig helt til pin er inntastet. Håpløst!

 

Får jeg den tilbake, og problemet ikke er løst, så har Elkjøp allerede sagt at kjøpet heves. Så får jeg se hva slags mobil det da blir. Selv om jeg synes Lumia 920 er knall, og WP8 er utrolig intuitivt og ny-skapende, så hjelper det lite når den er så ustabil.

 

Det skal sies at mitt kamera ble bedre etter første rep. Sammenlignet med kona sin 920. Tok bilder med begge, og min var klarere, lysere og skarpere. Hennes var mye kjedeligere kontrast (flatt) og tildels uskarpt.

 

Så får jeg se om jeg venter på iPhone 5S eller tar Galaxy 4S. Sorry Nokia, men dette holder ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er jo at etter re-boot må man taste pin kode igjen, før telefonen er oppe og kan motta igjen. Ikke alltid man vet at den har re-bootet, og da er man utilgjengelig helt til pin er inntastet. Håpløst!

 

Ikke at det fikser noe som helst, men hadde jeg hatt de samme problemene så hadde jeg nok skrudd av pinkode så den kommer rett inn; det har jeg forsåvidt gjort i alle tilfeller

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

 

 

OS-versjon: 8.0.10211.201

Fastvareversjonsnummer: 1232.5957.1308.0002

Ha, dette må jeg få min bedre halvdel til å sjekke på sin Lumia. Tror fullstendig bonkers batteritid er det eneste hun har klaget på etter porticooppdateringen (vel, bortsett fra mangelen på instagram, og at hun ikke syns IE funker spes bra). Før det var hun også i gjengen som sliter med random reboot bonanza. Nå kan hun, tross plukket over, ikke tenke seg å bytte den ut med noe annet.

Lenke til kommentar

fikk i dag testet endomondo + wimp.

Mange skriver at det fungerer dårlig med endomondo + spotify, men med wimp så fungerer dette utmerkert synes jeg.

Eneste mangelen jeg ser pdd. er når endomomdo bryter av musikken for å fortelle for hver km, så starter ikke musikken igjen.

Håper Wimp får løst dette, om det nå er der problemet ligger

 

ellers så trodde jeg ennå at jeg ikke hadde fått 1308 oppdateringen, men det viser seg at den ble lagt inn når telefonen var på service:)

 

Har hatt ett par restart i går, men sammenhengen viser seg å være at telefonen lå i bukselommen, og når man satt seg ned, eller vridde på seg, så mistet sannsynligvis telefonen kontakten med sim kortet.

Noen som husker hva som måtte gjøres med sim kort holderen for å unngå dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...