Gå til innhold

Norske menn og thai damer...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke kaller det offer, hva kaller du det hvis noen nærmest føler seg presset til å gifte seg, på grunn av familien sine økonomiske ønsker?

 

Veldig, veldig vanlig?

 

Det er veldig mange som blir ''presset'' av sin familie til å gjøre ditten og datten på grunn av masse forskjellige grunner, det betyr ikke at man . Man har alltid ett valg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er veldig mange som blir ''presset'' av sin familie til å gjøre ditten og datten på grunn av masse forskjellige grunner, det betyr ikke at man . Man har alltid ett valg.

 

Da tror jeg ikke du har satt deg inn i hva det betyr å tape ansikt (I asiatisk kultur). Og ikke minst betydningen av familien.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Da tror jeg ikke du har satt deg inn i hva det betyr å tape ansikt (I asiatisk kultur). Og ikke minst betydningen av familien.

 

Da tror du grundig feil. Familien min er albanere. Om det er noen som vet hva å ''tape ansikt'' og sånt betyr så er det meg, og jeg vet også hvor mye bullshit det faktisk er.

Familie er vel og bra, men når de ønsker å tvinge deg til å gjøre ting du ikke vil så er det lov å stå opp for seg selv. Problemet er at mange blir hjernevasket av sin familie til å tro at det kun er familien som vil deres beste, og at de er ingenting uten dem og all annen dritt som følger med en slik kultur.

 

Dette er på ingen måte en utenforstående sitt problem eller feil!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Problemet er at mange blir hjernevasket av sin familie til å tro at det kun er familien som vil deres beste, og at de er ingenting uten dem og all annen dritt som følger med en slik kultur.

Dette er på ingen måte en utenforstående sitt problem eller feil!

 

Da ser du iallefall dilemmaet. Jeg forestiller at det er nok av nordmenn som ikke er sensitive i forhold til problemstillingen.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kaller det offer, hva kaller du det hvis noen nærmest føler seg presset til å gifte seg, på grunn av familien sine økonomiske ønsker?

Thailand har kommet litt lengre som så. Det er ikke normalt i Thailand at familien bestemmer hvem de skal gifte seg med. De fleste familier ønsker at barna skal bli i Thailand og finne seg en rik thailansk mann. Ikke dra av gårde sånn at de ikke får sett henne.

 

I stor grad handler det om dem selv, og ikke familien. De ønsker et bedre liv, de ønsker ikke å leve på 30 kroner dagen med en mann som behandler dem dårlig. Hvorfor er det så forferdelig om de finner seg en snill norsk mann som ikke klarer å få seg en norsk jente? Det er en vinn, vinn situasjon.

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er at mange blir hjernevasket av sin familie til å tro at det kun er familien som vil deres beste, og at de er ingenting uten dem og all annen dritt som følger med en slik kultur.

Dette er på ingen måte en utenforstående sitt problem eller feil!

 

Da ser du iallefall dilemmaet. Jeg forestiller at det er nok av nordmenn som ikke er sensitive i forhold til problemstillingen.

 

Hva tror du er mest sannsynlig?

 

Mennesker er godtroende og i sin natur gode!

eller

Dyr, dvs menn, er onde jævler som bare venter på å analvoldta ei thaidame så hu blør og dermed lubrikerer bedre!

Lenke til kommentar

Da ser du iallefall dilemmaet. Jeg forestiller at det er nok av nordmenn som ikke er sensitive i forhold til problemstillingen.

 

Jeg forstår det og ser det for tullet det faktisk er. Det er de selv som må stå opp for seg selv og gjøre det de selv ønsker, og ikke nødvendigvis gjøre det familien ønsker.

 

Som sagt så er det heller ikke nordmannen sin feil at jenta ikke ønsker å bryte med hjernevaskingsmønsteret hun frivillig følger. Ikke er det vanskelig å bryte heller.. det vet jeg også altfor godt!

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kaller det offer, hva kaller du det hvis noen nærmest føler seg presset til å gifte seg, på grunn av familien sine økonomiske ønsker?

 

Veldig, veldig vanlig?

 

Det er veldig mange som blir ''presset'' av sin familie til å gjøre ditten og datten på grunn av masse forskjellige grunner, det betyr ikke at man . Man har alltid ett valg.

 

Egentlig ganske enig i det du skriver,men dessverre så har ikke alle alltid ett valg slik som de fleste nordmenn har.

 

Foregår jo bra mye rart i for eks. diverse menigheter her til lands også,og det er ikke noen selvfølge at en hjernevasket person klarer å bryte ut.

 

*PS. Hadde jeg levd under forferdelige dårlige kår i for eks. Siera Leone,ja da hadde jeg glatt tatt ei gammal kjerring på 77 år...

Bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Egentlig ganske enig i det du skriver,men dessverre så har ikke alle alltid ett valg slik som de fleste nordmenn har.

 

Foregår jo bra mye rart i for eks. diverse menigheter her til lands også,og det er ikke noen selvfølge at en hjernevasket person klarer å bryte ut.

 

*PS. Hadde jeg levd under forferdelige dårlige kår i for eks. Siera Leone,ja da hadde jeg glatt tatt ei gammal kjerring på 77 år...

Bare så det er sagt.

Om jeg tar hun jeg refererte til på forrige side som eksempel viste det seg at han hun giftet seg med var en ganske kjip/gjerrig type, så da hun hadde bodd i Norge ett år, lært seg språket&fått seg jobb (Begynte bli integrert) byttet hun han bare ut med en greiere kar.

 

Vil si at om de får seg jobb, norske venner og lærer språket vil de fleste av dem klare å komme seg ut av forhold de ikke trives i.

Endret av Primer4
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Egentlig ganske enig i det du skriver,men dessverre så har ikke alle alltid ett valg slik som de fleste nordmenn har.

 

Foregår jo bra mye rart i for eks. diverse menigheter her til lands også,og det er ikke noen selvfølge at en hjernevasket person klarer å bryte ut.

 

*PS. Hadde jeg levd under forferdelige dårlige kår i for eks. Siera Leone,ja da hadde jeg glatt tatt ei gammal kjerring på 77 år...

Bare så det er sagt.

Om jeg tar hun jeg refererte til på forrige side som eksempel viste det seg at han hun giftet seg med var en ganske kjip/gjerrig type, så da hun hadde bodd i Norge ett år, lært seg språket&fått seg jobb (Begynte bli integrert) byttet hun han bare ut med en greiere kar.

 

Vil si at om de får seg jobb, norske venner og lærer språket vil de fleste av dem klare å komme seg ut av forhold de ikke trives i.

 

En jeg vet om som døde av alkoholrelaterte skader ble 2 ganger skilt fra sine kvinnfolk,og han dro ned og hentet seg nye(han var ikke etnisk norsk,men kom selv til Norge fra Thailand på 80-tallet) ,men da de hadde blitt godt integrert så skilte de seg(kjenner til sakene,og vet at det var pga. dårlig oppførsel og alkohol at det ble skilsmisser).

 

Det som kan være skremmende er hvis de har kontrollerende ektefeller som holder dem unna resten av samfunnet,noe som også skjer med menn som hentes opp til Norge som ektemaker(Abid Raja hadde en god oversikt og sterke meninger angående slike saker på Dagsrevyen en gang).

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar

Hvis du ikke kaller det offer, hva kaller du det hvis noen nærmest føler seg presset til å gifte seg, på grunn av familien sine økonomiske ønsker?

 

Eller fordi de finner (relativt) velstående menn attraktive?Så lurer jeg på hvordan du kan finne ut av forskjellen mellom disse to situasjonene?

 

Jeg tror du må se på:

1. Aldersforskjellen. Om dama er 1/3 del av alderen til gubben er det ikke bra.

2. Om gubben har gått for den bortimot første dama han har sett eller truffet på. Jeg vil si at sjansen for ekte kjærlighet er større om nordmannen har møtt dama i utlandet og kan noe om kulturen. Sjansen for ekte kjærlighet i sånne forhold er mindre om mannen er av typen som ble lokket til å gifte seg med ei venninne, av en bekjent sin thai dame eller lignende og da gjerne den første og beste.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kaller det offer, hva kaller du det hvis noen nærmest føler seg presset til å gifte seg, på grunn av familien sine økonomiske ønsker?

 

Eller fordi de finner (relativt) velstående menn attraktive?Så lurer jeg på hvordan du kan finne ut av forskjellen mellom disse to situasjonene?

 

Jeg tror du må se på:

1. Aldersforskjellen. Om dama er 1/3 del av alderen til gubben er det ikke bra.

Tja, det spørs vel HVA du legger i ordet BRA (samt for HVEM)

 

Om du ser det fra "gubben" synspunkt er det vel en kjent sak at de fleste "gubber" seksuelt foretrekker damer i alder mellom puberteten og overgangsalderen, uansett alder på gubben.

 

Faktisk kan det hvirke som om "gubber" blir naturlig tiltrukket damer avhengig av deres reproduktive kapasitet, denne er som kjent høyest i tiden fra de er fysisk fullt utviklet frem til omtrent 10 år før overgangsalderen. Mao, fra slutten av tenårene frem til slutten av 30års alderen.

 

Mao ser det ut til å være BRA for en gubbe på 75 å hekte seg sammen med ei på 25 (dvs 1/3 av alderen).

 

Om det er BRA for den 25 år gamle dama er vel avhengige av andre faktorer, men FAKTUM at hu frivillig (ie uten bruk av vold eller trusler derav) hekter seg opp med en 75år gammel gubbe tyder vel på at det er BRA for hu også (Eller at hu selv syns det er BRA).

 

Noen ting som muligens anses som bra kan f.eks. være at hu kan forvente å arve av gubben om ikke lenge?

 

Den eneste som dette ikke er BRA for er vel moralister som anser det som støtende for DERES syn på verden at en "gubbe" er 3 ganger så gammel som dama. (Merkelig nok ser det ikke ut til å støte dem om forholdet er omvendt!)

 

 

2. Om gubben har gått for den bortimot første dama han har sett eller truffet på.
Tror det er irrelevant for spørsmålet om hvorvidt det er BRA om man har "nedlagt" mange eller ingen. Det er iallefall uklart hvorfor du anser det som relevant.
Jeg vil si at sjansen for ekte kjærlighet er større om nordmannen har møtt dama i utlandet og kan noe om kulturen. Sjansen for ekte kjærlighet i sånne forhold er mindre om mannen er av typen som ble lokket til å gifte seg med ei venninne, av en bekjent sin thai dame eller lignende og da gjerne den første og beste.

Du forutsetter at

1. "Ekte kjærlighet" eksisterer2. At det er "BRA" (eller ihvertfall bedre enn "uekte kjærlighet" hva nå det måtte være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...