Gå til innhold

Lunken mottagelse av Windows 8 så langt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke at Microsoft ikke velger å la Metro være en opsjon. I alle fall på servere, men ut fra hva jeg har fått med meg, så blir man påtvunget metro der også.

 

Metro er valgfritt..

 

hvordan ?

det enste argumentet jeg hørte fra en annen tråd om W8 er at man er avhengig av 3djeparts verktøy eller at man må rote dyp ned i konfigurasjons filene.

Det vil ikke jeg definer som valgfritt fordi.

  • noen vil være for redde for å ødelegge systemet til å gjøre det
  • andre vil nok forsøke men kommer helt sikkert til rote det til

Lenke til kommentar

hvordan ?

det enste argumentet jeg hørte fra en annen tråd om W8 er at man er avhengig av 3djeparts verktøy eller at man må rote dyp ned i konfigurasjons filene.

Det vil ikke jeg definer som valgfritt fordi.

  • noen vil være for redde for å ødelegge systemet til å gjøre det
  • andre vil nok forsøke men kommer helt sikkert til rote det til

 

Det er et logisk faktum at en handling som dette er valgfritt..

 

Ja, man må redigere regedit men denne 'handlingen' er valgfritt som derav fører til at Metro blir valgfritt. Et individ må være forferdelig inkompetent og udugelig dersom han eller hun klarer å skade registre til PCen dersom de forsøker å redigere regedit. Dette skyldes hovedsakelig av det faktum at man må bevisst lagre endringer.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar
hvordan ?det enste argumentet jeg hørte fra en annen tråd om W8 er at man er avhengig av 3djeparts verktøy eller at man må rote dyp ned i konfigurasjons filene.Det vil ikke jeg definer som valgfritt fordi.
  • noen vil være for redde for å ødelegge systemet til å gjøre det
  • andre vil nok forsøke men kommer helt sikkert til rote det til

Det er et logisk faktum at en handling som dette er valgfritt..Ja, man må redigere regedit men denne 'handlingen' er valgfritt som derav fører til at Metro blir valgfritt. Et individ må være forferdelig inkompetent og udugelig dersom han eller hun klarer å skade registre til PCen dersom de forsøker å redigere regedit. Dette skyldes hovedsakelig av det faktum at man må bevisst lagre endringer.

 

Dette ble fjernet eller fikset i consumer preview, og dermed også fjernet fra fullversjonen..

Så dessverre har Metro kommet for å bli, iallefall for Windows 8.

Endret av bruflot
Lenke til kommentar

hvordan ?

det enste argumentet jeg hørte fra en annen tråd om W8 er at man er avhengig av 3djeparts verktøy eller at man må rote dyp ned i konfigurasjons filene.

Det vil ikke jeg definer som valgfritt fordi.

  • noen vil være for redde for å ødelegge systemet til å gjøre det
  • andre vil nok forsøke men kommer helt sikkert til rote det til

 

Det er et logisk faktum at en handling som dette er valgfritt..

 

Ja, man må redigere regedit men denne 'handlingen' er valgfritt som derav fører til at Metro blir valgfritt. Et individ må være forferdelig inkompetent og udugelig dersom han eller hun klarer å skade registre til PCen dersom de forsøker å redigere regedit. Dette skyldes hovedsakelig av det faktum at man må bevisst lagre endringer.

Da er dit syn på valgfrihet ganske begrenset.

Det kan være valgfritt hvis man er i stand til ordne dette.

Saken er at de ter svært få som faktisk er i stand til ordne dette

 

Nå ser det også ut til at du har tatt feil i forhold til at man kan fjerne metro

 

Er det noen som har vært så dristig at de har spurt Microsoft internasjonal hvorfor de hat tvunget metro gjennom på denne måten

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Saken er nok dessverre som bruflot sier. Det er ikke mulig å endre dette i regedit lenger. Var kun på den første utgaven det var mulig. MS fjernet den muligheten for å tvinge brukerne inn i ett bestemt bruksmønster.

Men det er jo valgfritt om en vil installere 3.parts programmer som kan illudere W7. Men da er det vel ikke W8 lenger ?

Lenke til kommentar

Er bare å vente til det kommer noen skikkelig 3. parts programmer som fjerner metro og gir tilbake startknappen. Da skal jeg vurdere W8.

 

LIte eksempel jeg la merke til med en MS demo maskin. Startet IE fra metro for så gå inn på en side og få beskjed om at nei denne siden støttes ikke i denne nettleseren. Så lukke nettleseren. Gå til skrivebordet å starte en ny IE derfra som da fungerer. Slikt bør og er nok fikset til lansering. Men jeg ble ikke mindre irriteret på Metro uansett.

W8 RT kan bli interessant dog om produsentene av tablets blir enig om et felles tilkoblingsgrensesnitt. Hvis hver og en skal ha sin egen proprietære tilkobling taper de mot Apple så det synger etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er altså en enorm mengde med individer som ikke vet hvordan de skal skru av Metro hvorav hovedfokuset deres kun er de kosmetiske forandringene? Hva med ytelsesforbedringene? Hvorfor bryr ikke folk som om det faktum at Windows 8 - selv som beta - har bedre ytelse enn windows 7?

 

I alle offisielle presentasjoner av Windows 8 har Microsoft eksklusivt brukt Metro, så det er tydeligvis en viktig del av Windows 8. For å gjøre meg opp en mening av hvordan Windows 8 er, så må jeg jo bruke Windows 8, og ikke fjerne alt som er visuelt nytt med Windows 8. Det står jo ganske ille til med en ny versjon av Windows hvis det første alle gjør er å fjerne alt det visuelle som er nytt, selv om Microsoft prøver å hindre folk i å gjøre det...

Lenke til kommentar

Problemet er at metro har blitt kjedelig og gammelt før det allerede er lansert.

 

Nå har jeg ikke testet win8 mye enda, men håper at det blir god ytelse økning ellers er det ikke så mange funksjoner som selger meg. Vil heller si at osx og mountian lion frister mer enn win8.

Lenke til kommentar

Det virker ikke som folk, selv ikke på hw,no, bryr seg noe særlig om annet enn GUI.

 

AtW

GUI'et er jo det man sitter å glor på når man bruker maskina, så hvis det er tungvint eller stygt så er det naturlig at folk er opptatt av det... Dessuten tviler jeg Win8 har så veldig mange forbedringer under overflaten over Win7.

Lenke til kommentar

Det virker ikke som folk, selv ikke på hw,no, bryr seg noe særlig om annet enn GUI.

 

AtW

GUI'et er jo det man sitter å glor på når man bruker maskina, så hvis det er tungvint eller stygt så er det naturlig at folk er opptatt av det... Dessuten tviler jeg Win8 har så veldig mange forbedringer under overflaten over Win7.

 

Det er greit at folk er opptatt av det, men jeg hører knapt ett knyst om noe annet. Hva med det nye drive-pool-opplegget feks, fungerer det bra? Det er en ganske sentral del av OSet, minnebruk som ble meldt å være bra av MS, stemmer det?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser poenget ditt ATWindsor, men Win7 er såpass bra at jeg og helt sikkert mange andre ser ingen grunn til å oppgradere til Win8. Det at Metro er direkte STYGT hjelper ikke akkurat. Jeg mener at Win8 er den nye Vista. Microsoft burde ha gjort Metro valgfritt. Så etter et par år hvis folk flest liker det, så kan Microsoft gjøre Metro standard i Win9 når det kommer.

Lenke til kommentar

Det som er interessert med et OS for meg er i hvilken grad det klarer å forsvinne og la meg gjøre jobben min uten avbrytelser. På jobb bruker jeg en relativt gammel laptop med Win7, og jeg har overhodet ingen behov for noe raskere, verken OS eller PC. Alt skjer umiddelbart uansett, så optimalisering er uinteressant.

 

Win7 er veldig bra til å forsvinne i bakgrunnen og la meg jobbe effektivt. Win8 finner på tulleting hele tiden som gjør dette vanskelig. F.eks sitter jeg rutinemessig med fire vinduer kjørende samtidig via den fantastiske Win+pil-hurtigtasten. Med Win8 dekkes alt dette plutselig til når jeg starter et program som har bestemt seg for at det skal være i Metro. Da blir OSet hovedaktøren på maskina, noe som er en katastrofe for proffe brukere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Newsflash! Read all about it!

Folk skifter tregere fra noe de liker (Win7) til noe ukjent (Win8)

enn de gjorde fra noe de ikke likte (Vista) og noe som var ørten år gammelt (XP)!

 

Det må også være lov til å la Win8 bli sluppet på ordentlig før man måler adopsjonsrate.

Lenke til kommentar

At man kan hacke i registret gjør ikke Metro valgfritt. Hadde Microsoft presentert et valg for å ikke bruke Metro, hadde det vært valgfritt. Hele verden minus Symmetrical er fint enige om at Metro burde vært valgfritt men ikke er det. Det går an å fjerne startknappen eller hele skallet i Windows 95-7 også, men det er ingen i hele verden som har påstått at startknappen er valgfri selv om det er mulig gjennom tredjeparts dokumentasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...