Gå til innhold

Lunken mottagelse av Windows 8 så langt


Anbefalte innlegg

Metro fungerer helt greit, men synes det føles som et veldig nedstrippet brukergrensesnitt som sikter veldig mye på mindre tekniske brukere. I og med at det er helt nytt og lite veiledninger i Metro, kan veldig mange enkle ting føre til mye frustrasjon den første gangen man finner ut hvordan ting skal gjøres!

 

Det ser heller ikke ut til å være tilrettelagt for å enkelt skru av Metro og ha et standard grensesnitt slik man har i Windows 7. Det kan nok for mange bli en veldig brå overgang. EDIT: Som lest et tidligere innlegg burde jeg kanskje prøve Classic Shell.

 

Så lenge majoriteten av spill bare er tilgjengelig for Windows så kommer nok ikke OS X til å få en større oppslutning. Dette er nok triumfkortet for Windows.

Mac OS har en del spill tilgjengelig, får nok flere nå som det blir mer utbredt. EA har begynt å publisere spill til Linux, og Valve skal gi ut Steam til Linux.

 

Det ser også ut til at vi vil se flere og flere spill og programmer streamet fra servere i nettleseren eller annen programvare i fremtiden, og med tanke på mobiler og tablets med f.eks iOS og Android, så vil nok produsenter ha et ønske om å støtte flere plattformer for å nå ut til en større brukergruppe.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var noen som mente at det var umulig å lage et program som lot deg endre alle innstillingene som ligger i registret til Windows .

Det blir bare tull

Hvis Microsoft ville så kunne de ha laget et slikt program.

Programmet vil selvfølgelig være omfattende og da kan det hende at det forvirrer mere en det skaper nytte

 

Et problem med å redigere i registret er at man må vite hva man gjør

Noe ikke alle gjør .

Da er disse valgene mere eller mindre utilgjengelig for mange

Man får jo heller ikke noen forklaring på hva alle parametrene står for

 

 

Er det mange som har forstått hva poenget med Metro er ,på en pc med mus og tastatur ?

hvis man slår opp i en ordbok på orde metro så betyr det bane .

 

Som betyr at alt skal gå på på et spor .

det er nok den tanken Microsoft har hatt.

 

Dessverre så har de tatt lit for hardt i

Lenke til kommentar

Mac OS har en del spill tilgjengelig, får nok flere nå som det blir mer utbredt. EA har begynt å publisere spill til Linux, og Valve skal gi ut Steam til Linux.

 

Det ser også ut til at vi vil se flere og flere spill og programmer streamet fra servere i nettleseren eller annen programvare i fremtiden, og med tanke på mobiler og tablets med f.eks iOS og Android, så vil nok produsenter ha et ønske om å støtte flere plattformer for å nå ut til en større brukergruppe.

 

Korriger meg dersom jeg tar feil men er det ikke kun Windows som støtter blant annet DirectX 11 (og tidligere versjoner) som er langt mer effektivt enn OpenGL som kan brukes i alle operativsystemer?

Lenke til kommentar

Korriger meg dersom jeg tar feil men er det ikke kun Windows som støtter blant annet DirectX 11 (og tidligere versjoner) som er langt mer effektivt enn OpenGL som kan brukes i alle operativsystemer?

 

Tja, driverne til DirectX er ofte bedre optimalisert og man har flere "fancy" funksjoner, men OpenGL funker bra det også.

 

Dessuten er det en veldig liten del av markedet som bryr seg om grafikk på det nivået der rammeverket har noe å si, så Mac-spill fungerer helt flott. Hardcore gamers er neppe noen markedsdrivere.

Lenke til kommentar

Tja, driverne til DirectX er ofte bedre optimalisert og man har flere "fancy" funksjoner, men OpenGL funker bra det også.

 

Dessuten er det en veldig liten del av markedet som bryr seg om grafikk på det nivået der rammeverket har noe å si, så Mac-spill fungerer helt flott. Hardcore gamers er neppe noen markedsdrivere.

 

Problemet kan vel relateres til at spillutviklere velger å kode spillene deres under DirectX i stede for OpenGL? Jeg har ikke sett så mange gode spill som er tilgjengelig for Mac annet enn enkelte middelmådige spill og/eller onlinespill slik som WoW. De fleste gode singleplayerspillene er begrenset for windows. Jeg forstår ikke helt hvorfor Apple ikke forsøker å få millioner av PC-gamere (spesielt onlinespill) over på operativsystemet deres.

Lenke til kommentar

Problemet kan vel relateres til at spillutviklere velger å kode spillene deres under DirectX i stede for OpenGL? Jeg har ikke sett så mange gode spill som er tilgjengelig for Mac annet enn enkelte middelmådige spill og/eller onlinespill slik som WoW. De fleste gode singleplayerspillene er begrenset for windows. Jeg forstår ikke helt hvorfor Apple ikke forsøker å få millioner av PC-gamere (spesielt onlinespill) over på operativsystemet deres.

 

Fordi DirectX er en MS-standard og fordi resten av verden bruker OpenGL. Dessuten er ikke gamere en prioritert brukergruppe for Apple, de er altfor gjerrige og opptatt av specs.

 

Dersom utviklingen fortsetter som nå med en større og større andel brukere på OS X, iOS, Linux og Android tipper jeg det bare er snakk om tid før spillutviklere begynner å bruke mer og mer OpenGL på bekostning av DirectX, da dette kan kjøres overalt.

Lenke til kommentar

Fordi DirectX er en MS-standard og fordi resten av verden bruker OpenGL. Dessuten er ikke gamere en prioritert brukergruppe for Apple, de er altfor gjerrige og opptatt av specs.

 

Dersom utviklingen fortsetter som nå med en større og større andel brukere på OS X, iOS, Linux og Android tipper jeg det bare er snakk om tid før spillutviklere begynner å bruke mer og mer OpenGL på bekostning av DirectX, da dette kan kjøres overalt.

 

Det er mulig men dersom dette skjer så håper jeg at de bruker tessellation på like god eller bedre måte enn DirectX. :)

Lenke til kommentar

Linux gaming er på framfart, størst i Indie markedet, men på godt og vondt har også EA vært innom og sniffet på markedet og vurderer det.

Det med EA er jeg litt både for og imot å få på Linux, på den gode siden ville EA ha ledet an og lagt opp løpet for en ny plattform.

På den andre siden vet jeg ikke om det er helt heldig og få søpplet til EA dumpet inn på en Linux maskin.

Lenke til kommentar

At Microsoft nå har blokkert for hacken burde hamre det inn. Microsoft forsøker å forhindre dere fra å fjerne Metro, og tredjepartsløsninger står igjen. Nei, de vil ikke at dere skal ha noe valgfrihet - Metro SKAL brukes, hvis de får viljen sin.

 

Regedit eksisterer ikke for å slå av Metro, men for å tillate for korreksjon av feil i registret.

Lenke til kommentar

Problemet for et firma som driver med spilleutvikling er at de må ta stilling om de vil satse på en eller flere plattformer , slik jeg forstår det .

Når det gjelder pc så har de satset på Windows fordi grafikken motorene der er kommet lengst

 

hvis jeg eller noen av dere bestemte dere for et et bestemt spill så må man finne ut hvilken plattform det går an å spille det på.

Noen spille er laget til flere systemer , men andre kun viker under en.

 

Da risikerer man at man må velge mellom enten Playstation, Xbox , Nitendo eller pc .

Har man Xbox så kan man ikke spille et spill som går på playstion uten kjøpe den konsollene

 

Hva skjer hvis utvikleren da går vekk fra Windows og over til Mac

jeg tror at de vil tape på det

Lenke til kommentar

Det var noen som mente at det var umulig å lage et program som lot deg endre alle innstillingene som ligger i registret til Windows .Det blir bare tullHvis Microsoft ville så kunne de ha laget et slikt program.Programmet vil selvfølgelig være omfattende og da kan det hende at det forvirrer mere en det skaper nytte

...det eksisterer allerede, det heter regedit.exe. Langt i fra forvirrende (les under).

 

Et problem med å redigere i registret er at man må vite hva man gjørNoe ikke alle gjør .Da er disse valgene mere eller mindre utilgjengelig for mangeMan får jo heller ikke noen forklaring på hva alle parametrene står for

Det er dokumentasjon du sikter til. Offisiell dokumentasjon finnes det veldig mye av, spesielt på technet.

La oss ta "Shell" verdien, som vi har vært inne på, som ligger i nøkkelen HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon. http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc939851

Gjerne les hva nøye hva som står på første linje der.

 

Lenke til kommentar

regedit er ikke forvirende å bruke men alle parametrene i registret er forvirrende.

regedit hjelper ikke noe på det og det er her folk kan ødelegge Windows

 

Det er da tross en grunn til at så få er spesielt fornøyd med regedit og det florerer av bedre programmer.

Dessverre så dekker de ikke alt innstillinger

 

det fører også til at mange bruker spesielle programmer til dit og dat selv om de sikkert kunne ha klart seg med en del av programmene som er i Windows hvis de hadde vist hvordan man kunne stile dem inn og bruke dem

Lenke til kommentar

Regedit eksisterer ikke for å slå av Metro, men for å tillate for korreksjon av feil i registret.

Hahaha!! Lurer virkelig på hvor du får dine vrangforestillinger fra. Troll...

 

Vet du hva en konfigurasjonsfil er? Registeret er ikke noe annet enn en sentrialisert plass for innstillinger og informasjon, istedenfor å spre det i seperate filer tilhørende hvert program i hver konfigurasjonfil.

 

Siden registeret er serialisert og lagret som en binærfil, så kan man ikke bruke notepad til å endre i konfigurasjoner. Om du velger å bruke regedit til å korrigere feil, så er jo det åpenlagt en av flere ting du kan bruke det til.

På lik linje med å bruke notepad til å editere ini eller XML filer. Eller .cfg, .bashrc etc. med vi på *nix.

 

At Microsoft nå har blokkert for hacken burde hamre det inn. Microsoft forsøker å forhindre dere fra å fjerne Metro, og tredjepartsløsninger står igjen. Nei, de vil ikke at dere skal ha noe valgfrihet - Metro SKAL brukes, hvis de får viljen sin.

Kan du da forklare hvorfor denne eksisterer? http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc939851

 

Assumptions is the mother of all fuckups!

Lenke til kommentar

Alle her inne kan gå inn i Regedit og fikse det de vil, men vi er ikke representative.

 

Vi er en bitteliten del av Windows-kundene.

 

Nesten alle som har Windows er enten firmabrukere (der de fleste sluttbrukere faktisk ikke har tilgang til regedit) eller OEM-kunder som får med Windows når de kjøper PC (de aner ikke at det finnes andre programmer enn de som ligger i startmenyen). For disse brukerne er ikke metro noe de reelt kan velge bort selv om det er teknisk mulig i Windows.

Endret av kvasbo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv jeg som har lit mere peiling en gjennomsnittet er ikke i stand til finne ut hva alle parametrene i registret står for.

 

Det naturlig vil da å gå inn på den norske siden til Microsoft for å få mer informasjon

Der er det ikke meningen at man skal ha hjelpe til å endre noe i registret

Det ser det ikke ut at man skal på den internasjonale siden heler

 

Da er det slett ikke meningen at man skal tukle med registret.

 

Da kan man sette kontant slutt for det frie valget her

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle her inne kan gå inn i Regedit og fikse det de vil, men vi er ikke representative.Vi er en bitteliten del av Windows-kundene.

 

Jeg trodde også det, men det virket ikke slik da jeg leste kommentarene lenger oppe. Regner med det er mange nerder som fremdeles henger her. Slike som "vanlige folk" går til for å spørre om tekniske saker og ting. Det blir da trist hvis de skal videreformidle feilinformasjonen som det skrives om på kommentarsidene her.

 

Begrensede brukere trenger bare en velinformert sysadmin. Installer Win8 med Classic Shell med en gang, gi dem muligheten til å ha en startmeny med en gang.

 

Savner å drikke med sanseløs på Omegakjelleren ;)

Lenke til kommentar

regedit er ikke forvirende å bruke men alle parametrene i registret er forvirrende.regedit hjelper ikke noe på det og det er her folk kan ødelegge Windows

Regedit er bare en primitiv editor. Dekker det minimale behovet for å gjøre endringer i registeret. That's it.

 

Trenger du å vite hva noe betyr og gjør, så bruker du enten technet, google eller intuisjon/gambling. Er man redd for å ødelegge noe, eksporter alltid før endringer utføres. Er ikke det godt nok, så ikke rør noe selv. Og stoler du ikke på andres instruksjoner om hvordan man gjør en spesifikk endring, så la vær å utføre den. Valget er ditt.

 

Det må nevnes at det ikke er noe mere brukervennlig på OS X eller Linux.

 

Det er da tross en grunn til at så få er spesielt fornøyd med regedit og det florerer av bedre programmer.

...

Mye bra og veldig mye dårlig av slike programmer. Det slike programmer gjør bra, er å begrense valg til gyldige verdier (beskyttelse for brukeren) og automatisering av kjedsommelige oppgaver. For de som har utforskertrang, men er redde for å ødelegge systemet, så vil jeg anbefale virtuelle maskiner.

 

Men du forstod technet artikkelen jeg viste til deg? Du er kvitt Metro om du skriver f.eks "mspaint.exe" i feltet :p Ikke noe særlig nyttig, men du har da effektivt slått av Metro. Ingen hacks, ingen tredjepartsprogrammer, og best av alt - det er dokumentert.

 

Jeg velger heller å undertrykke Metro, enn å kvitte meg totalt med det.

Touchpad og Metro fungerer fint ihvertfall, da man kan scrolle horisontalt. Wikipedia som Metro app ser meget tiltrekkende ut i mine øyne. Mer naturlig og lesbart på en TV for eksempel.

 

Lenke til kommentar

Selv jeg som har lit mere peiling en gjennomsnittet er ikke i stand til finne ut hva alle parametrene i registret står for.Det naturlig vil da å gå inn på den norske siden til Microsoft for å få mer informasjonDer er det ikke meningen at man skal ha hjelpe til å endre noe i registretDet ser det ikke ut at man skal på den internasjonale siden helerDa er det slett ikke meningen at man skal tukle med registret.Da kan man sette kontant slutt for det frie valget her

 

Det var da snodig så opphengt man var i det frie valg her da.

Det er et faktum at man har et fritt valg, det er irrelevant om din personlige kompetanse ikke strekker til.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...