Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Raskt spørsmål, Åssen er dette spillet når det kommer til "skirmish" ? Tenkte og kjøpe det men jeg vet som alltid at jeg ender opp med skirmish etter litt campaign spilling.

 

Det finnes flere spesialiserte skirmish enheter, som peltast-enhetene. De er raske, og kan løpe frem, kaste/skyte på fienden, og komme seg helskinnet tilbake før de blir tatt igjen (bortsett fra av kavaleri, såklart). Man kan selvsagt bruke kavaleri som skirmish-enheter.

 

Lenke til kommentar

 

Det finnes flere spesialiserte skirmish enheter, som peltast-enhetene. De er raske, og kan løpe frem, kaste/skyte på fienden, og komme seg helskinnet tilbake før de blir tatt igjen (bortsett fra av kavaleri, såklart). Man kan selvsagt bruke kavaleri som skirmish-enheter.

 

Jeg tror han tenker på "custom battle" Men Rome 2 har ikke en linær campaign, så han vil trolig starte en ny campaign når han har gjort en ferdig.

Lenke til kommentar

 

Det finnes flere spesialiserte skirmish enheter, som peltast-enhetene. De er raske, og kan løpe frem, kaste/skyte på fienden, og komme seg helskinnet tilbake før de blir tatt igjen (bortsett fra av kavaleri, såklart). Man kan selvsagt bruke kavaleri som skirmish-enheter.

 

Ja jeg tenkte mer på spilltypen "Skirmish" og ikke units, Siden nesten alle strategispill jeg har spilt har jeg kunn spilt litt campaign så gitt meg, syntes custom battle og skirmish er bedre.

Lenke til kommentar

Er det planer for flere patcher?

Ja, " Patch 7 skal være veldig svært ifølge admin på Total war forum"

 

Her er sitat:

Patch 7 certainly won’t be the last update we make to the game, as we announced before ROME II launched we have an extensive plan for post-release updates including free additional content and features.

 

the interval between updates will increase as deeper gameplay and AI changes take longer to test. It would be fair to say though that the frequency of updates will be higher than any TW game to date for the foreseeable future.

 

Her er hele siden: http://forums.totalwar.com/showthread.php/108547-Where%E2%80%99s-Patch-6-and-where%E2%80%99s-Patch-7?s=ecf8cb0419b3e790e369fe4c1f4dbe84

Endret av Khasi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har prøvd å latt være å skrive noe i denne tråden den siste måneden siden enkelte mener at jeg har skremt vekk "alle" de som flittig brukte denne tråden til å dele sine posetive spillopplevelser ifra Total Disaster: Rome 2.

 

Uansett, godt å se at tråden har tatt seg betraktelig opp siden min siste kommentar 13 Oktober :-)

 

Ang Patch 7 så mener jeg følgende:

.

.

.

.

.

.

.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Nå syns jeg, som erfaren Total War spiller, at Rome 2 har blitt spillbart. :)

 

Ja, nå er kanskje Rome 2 i den tilstanden den SKULLE ha vært ved lansering. Det som er så jævla synd er at CA trengte over 2 måneder og tusenvis av negative kommentarer på deres offisielle forum før de i det hele tatt kom til dette punktet. Forkastelig mener jeg...

 

Men, om spillet nå er spillbart så forandrer det ikke faktumet at Rome 2 er strippet for ting som en gang ga Total War serien sjel... AI er fremdeles ræva og ytelsen er ikke noe å hoppe i taket for. Alle patchene har KUN fikset ting som skulle ha vært i orden ifra første gang.

Endret av Bahamut
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen skuffet, kjøpte GTX 780 OC, som da er litt overclocket fra fabrikk, og så hvit jeg vet den beste versjonen av 780 du får om dagen, pluss 8 gig mer ram.

 

Så med I7, getx 780 og 16 gig får jeg fremdeles bare 10fps når jeg har full kamp i slag med 12 000 soldater.

 

Zoomer jeg ut ligger jeg på alt fra 25 til 55fps, men zomer jeg inn og skal se på kampen, nope 10fps. eller mellom 10 og 19 spretter opp og ned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp bestilt PC til 40k med bla EVGA sitt GTX780 Ti superclocked, for se hva den klarer.... (som sagt at de klarer å få aktivert SLi)

 

Laptopen min klare nå 43.4FPS på benchmarken på forest testen på EXTREME (Medium på Shadow, Water og SKy samt SSAO, Blood Effect og Vignette aktivert) Dette er et hopp ifra 26FPS (husker ikke hvilken aptch)

 

Men, det hjelper ikke mot elendig AI og elendig gameplay.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

De kan patche det til de blir blå i trynet. Tror aldri jeg kommer til å klare å like dette spillet. Dessverre.

 

Enn å gjøre det så vanskelig for seg selv. Der har CA det perfekte utgangspunkt med Shogun 2. De hadde bare trengt å laget en Romersk versjon bygget på samme lest. Hvor vanskelig kan det være? Istedet så gir de oss dette makkverket av et spill. De kunne til og med brukt Medieval 2 som engine, og jeg ville vært såre fornøyd. Men neida.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har i det siste bare prøvd custom battles, for å teste ytelse osv, men har alltid spillt med 40 enheter da,

 

Så tenkte jeg ok da, får prøve med 20 bare for å se hvordan systemet mitt funker med "sånn det er laget for"

 

Det funka ikke ok, jeg har 18fps i stede for 12 når det er på det verste, men fremdeles elendig.

 

Og fy faen så trist å lite det ser ut med 20 enheter...

Lenke til kommentar

Jeg har i det siste bare prøvd custom battles, for å teste ytelse osv, men har alltid spillt med 40 enheter da,

 

Så tenkte jeg ok da, får prøve med 20 bare for å se hvordan systemet mitt funker med "sånn det er laget for"

 

Det funka ikke ok, jeg har 18fps i stede for 12 når det er på det verste, men fremdeles elendig.

 

Og fy faen så trist å lite det ser ut med 20 enheter...

 

Ja, var ganske skuffet når jeg fikk se at de hadde unit card cap på 20 og max 160 enheter i hver unit card. Trodde jo at siden Rome 2 var basert på Shogun 2, at de ikke skulle ha noe problem med ytelsen og dermed kunne presse ut mer av motoren (nyere og bedre hardware er også tilgjenglig nå kontra når Shogun 2 kom ut) og pøse på med mer. Vet at du kan forandre dette selv men har aldri likt at man må bruke mods i Total War serien for å løfte spillet.

 

Uansett, så har jeg klokket og tweaket litt på oppsettet mitt og nå har jeg 110FPS i forest testen med alt på maks (unntatt vegitation) og det er jeg forsåvidt fornøyd med. Synd at SLi enda ikke funker.

 

Synd å se at de har jobbet med en expansion framfor å fixe/legge til feats i hovedspillet. Sånn som årstider som de har visualisert her burde jo vært i spillet ifra dag en spørru meg..

 

 

http://www.gamer.no/artikler/total-war-rome-2-blir-storre/154731

 

 

http://www.pcgamer.com/2013/12/02/total-war-rome-2s-first-expansion-announced-caesar-in-gaul/

 

Ang Expansion så er jeg helt enig! Men ja, Money money money, samme grunn til at Rome 2 ble sluppet altfor tidlig uten at CA innrømmet at spillet var i "Beta". Rome 2 begynner først nå å bli et OK spill (ifra elendig status når det ble sluppet) men med denne expantion så bli det nok 3rd of September all over again. For all del, de forandringene ser bra (et skritt i riktig retning) men blir nok å vente 2 nye måneder etter expansionen er sluppet før det bir spillbart, time will tell..

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...