Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Mener å huske at man kunne se den sørligste delen av fedrelandet på kartet i Rome 1 også, men da som nå så er det ingenmannsland, Terra Incognita, det er verken byer eller høvdingdømmer der. Sannheten er vel også at det faktisk ikke var noe av betydning i området under romertiden og at det blir meningsløst å ha det med i spillet. Mener dog å huske at både Oslo og Stockholm var med på kartet i Napoleon: Total War, kan det stemme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske at man kunne se den sørligste delen av fedrelandet på kartet i Rome 1 også, men da som nå så er det ingenmannsland, Terra Incognita, det er verken byer eller høvdingdømmer der. Sannheten er vel også at det faktisk ikke var noe av betydning i området under romertiden og at det blir meningsløst å ha det med i spillet. Mener dog å huske at både Oslo og Stockholm var med på kartet i Napoleon: Total War, kan det stemme?

 

Handel med romerriket og bronse alder hellas(alstå gode 1000 år før rome 2) har vi beviser for i norden, men har vel liten militær betyding, så er ikke med i spillet.

Lenke til kommentar

 

Mener å huske at man kunne se den sørligste delen av fedrelandet på kartet i Rome 1 også, men da som nå så er det ingenmannsland, Terra Incognita, det er verken byer eller høvdingdømmer der. Sannheten er vel også at det faktisk ikke var noe av betydning i området under romertiden og at det blir meningsløst å ha det med i spillet. Mener dog å huske at både Oslo og Stockholm var med på kartet i Napoleon: Total War, kan det stemme?

 

Handel med romerriket og bronse alder hellas(alstå gode 1000 år før rome 2) har vi beviser for i norden, men har vel liten militær betyding, så er ikke med i spillet.

 

En hvis maktstruktur var det i sen antikken vet jeg etter det jeg har lest men om det gjaldt før kristus er usikkert.

 

Så man kan ikke erobre det. bare løpe rundt med tropper og ingen angriper deg?

Eller er det endel av Cimbris land og tar man for eksempel Jylland får man Norge med på kjøpet?

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Mener å huske at man kunne se den sørligste delen av fedrelandet på kartet i Rome 1 også, men da som nå så er det ingenmannsland, Terra Incognita, det er verken byer eller høvdingdømmer der. Sannheten er vel også at det faktisk ikke var noe av betydning i området under romertiden og at det blir meningsløst å ha det med i spillet. Mener dog å huske at både Oslo og Stockholm var med på kartet i Napoleon: Total War, kan det stemme?

Ja Norge er med i flere Total war spill og er playabel i Total war Medival 2 Britannia Campagane

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvordan forbedrer jeg Public Order i byene...?

 

Jeg får altså ca -10-13 i public order i alle byene mine unntatt en. Jeg har rikelig med mat, skatten dem betaler er lav og har en hær i hver by. Likevel får jeg minus? Har til og med "edict: bread & games" siden jeg har tre byer som hører sammen. Der får jeg 4+ mat og 4+ public order, men INGENTING hjelper!

Snart samles vel de i byene en hær for å gjøre oppgjør mot meg..

 

Noen som har noe tips på hva jeg kan gjøre? :)

Lenke til kommentar

Okei :) Den er god. Men ser nå at Public Order stiger gradvis etter jeg avslutter rundene. Kan hende jeg slipper at det skal stiges til -100 heldigvis. Mange runder på rad det har vært negativt ang. Public Order uten at jeg hadde noen som helst aning på hvorfor, så tenkte jeg måtte spørre om det :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Enig der! Føles ut som man får så "lite" ut av byene, da verdiene for public order er "ubalanserte", og man må kompensere for dette med mange "tullete" bygg.

 

Det jeg synes er "leit" med singleplayer er at man "sliter" så lenge, men så slår du en større fiende og plutselig kommer du over en kneik, som gjør at du kjører over resten av verden.

Lenke til kommentar

Enig der! Føles ut som man får så "lite" ut av byene, da verdiene for public order er "ubalanserte", og man må kompensere for dette med mange "tullete" bygg.

 

Det jeg synes er "leit" med singleplayer er at man "sliter" så lenge, men så slår du en større fiende og plutselig kommer du over en kneik, som gjør at du kjører over resten av verden.

Har lagt merke til det :p Kjøpte spillet for 2 dager siden pga at jeg har kjøpt meg en ny pc som er kraftig nok for spillet. Driver nå å spille Icini men alle stammene på den andre siden av kanalen rotter seg sammen mot meg å de har 10X antall flere menn enn det jeg har :( + jeg er konk og alle sulter, :hm: mens de bare bygger og bygger å får flere menn.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Total war 2: Hvordan banke AI igjen og igjen.

 

Lag en grei hær, ikke tenk så mye over hva du lager, så lenge den er greit balansert(litt infantri, litt hest, litt buefolk). Lag katapulter. Nå, bruk hæren til å forsvare dine katapulter, burde ikke være noe problem da du "aldri" blir angrepet. Bomb AIen i senk, de forstår ikke hva som forstår uansett, så vær forberedt på å eie alt og alle.

Lenke til kommentar

Spiller Baktria og etter å ha hatt 3-4 allierte på mine side i opp mot 50 runder (eller mer) så rotter alle seg sammen mot meg! Er så f*kings frustrerende + alle randoms fraksjonene som jeg ikke har møtt engang plutselig har et hat mot meg og sender agenter, champions etc opp mot byene mine og raserer de gang på gang. Så jeg må reparere ditt og datt hele tiden som koster flesk. Virker som alle er mot meg nå, men klarer meg utrolig nok greit. De agentene til AIen er bare en vits. Tror jeg nå har 5-6 agenter rundt hovedbyen min som driver å gjør faenskap uten jeg får gjort noe.

 

 

edit: finnes det noen guider på å forbrede fps ? er 30 fps eller mindre under siege med veldig masse units. Det fungerer særdeles dårlig å skru ned grafikken, så det er ikke noe vits i.

Endret av VaporHead
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Total war 2: Hvordan banke AI igjen og igjen.

 

Lag en grei hær, ikke tenk så mye over hva du lager, så lenge den er greit balansert(litt infantri, litt hest, litt buefolk). Lag katapulter. Nå, bruk hæren til å forsvare dine katapulter, burde ikke være noe problem da du "aldri" blir angrepet. Bomb AIen i senk, de forstår ikke hva som forstår uansett, så vær forberedt på å eie alt og alle.

Skal selge halve hæren min å kjøpe katapult for alle pengene :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...