Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Passe idiotisk å uttale seg om et spill man så godt som ikke har prøvd...

 

Ærlig talt, rakk og spille Rome 2 14 timer ifølge steam før jeg avinstallerte, litt mindre i virkeligheten selvfølgelig. Du mener vel ikke det er for lite tid til å få et kvalifisert syn på spillet? I tillegg har jeg nok dessverre bortimot 1000 timer til sammen i Rome og Medieval 2 og godt med timer i både Empire og Napoleon. Er tross alt bare designendringene fra de tidligere total war spillene jeg utaler meg om, og de er utelukkende negative. Du/dere er forresten velkommen til å skrive litt om hvilke designendringer dere synes er positive og hva som fungerer i Rome 2 istedenfor å bare sutre om at 12-14 timer ikke er nokk for å utale seg om et spill som tross alt mangler all form for dybde. Hadde dette vært kompliserte og dype spill som «Hearts of iron» eller Arma så hadde jeg vært enig, men ærlig talt dette blir for dumt.

 

Total war (og CoH) har vært favorittseriene/spillene mine i snart 10 år og det er vanvittig trist at seriene skulle gå til grunne på denne måten. Hadde forventet en framgang og videre bygging istedenfor nedstripping og simplifisering. Rome og Medieval var tross alt ikke så alt for avansert i utgangspunktet. Anbefaler dere å installere Medieval 2 og MODene «third age med MOS submode» (Ringnes Herre), eller «Stainless Steel» eller «Broken Crescent» (hvis dere liker Vanilla settingen). Da får dere se hvor bra total war kan være på sitt beste. Nedgraderingen til Rome 2 blir massiv etter dette.

Endret av HMKongen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Side opp og side ned med rants vitner om at skuffelsen er stor men syntes du overdramatiserer voldsomt.

 

Første posten din om at dette overhode ikke er spillbart er jo ikke engang en problemstilling lenger. Enig at det ikke var spillbart før første patch men dette var mer eller mindre på plass allerede etter patch 1, men da hadde jo du allerede rukket å avinst spillet..

 

Det du er sint og sur på er hvilken retning spillet har tatt og der kan jeg være helt enig med deg i at CA bomma. Det er en kjip trend at utviklerne går for penere og enklere kontra tidskrevende og komplekse. Litt av sjarmen med Rome var at det var litt knotete og ting tok tid mens her er det hele strømlinjeformet. Jeg vil heller ikke ha båter autotryllet fram når generalen min går ut i vannet eller andre løsninger som forenkler spillet. Poenget her er at de jobber på spreng med å vende spillet i en annen retning nå som de litt seint skjønte hva fansen egentlig ville ha. Vedder på at du ikke har tatt deg bryet med å lese igjennom beta patch 3 notsa og det kan jeg skjønne ettersom det var en wall of text med justeringer og forbedringer. Jeg regner med at du ikke syntes det er noe galt at det er jobbet mye med grafikk og at spillet ser bra ut slik at når de da nå jobber med gameplay aspektene ved spillet og tydelig lytter på kundene sine, så kan vi roen litt i påvente av hva som kommer.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Kan være enig i at «ikke spillbart» var en unødvendig og dårlig spissformulering fra meg. Skreiv det fordi det virker som flere har sittet på vent på grunn av den dårlige førsteomtalen spillet har fått, der de tror det bare er relatert til det tekniske, noe som overhode ikke er tilfelle. Det grunnleggende dårlige med Rome 2 kommer ikke til å bli fikset med patcher, i alle fall ikke i overskuelig framtid.

 

Rome 2 kryr av egenskaper som hørers bra ut i korte ord eller CA sin framstilling av dem, men som egentlig er totalt uten innhold og betydning for spillet. Altså papir features. Beste eksempel på dette er politikksystemet, dette er rett og slett ikke eksisterende. Måten CA har omtalt dette nye systemet handler ikke om å bomme på en designendring, men er rett og slett bevist løgn i økonomisk hensikt. Drøyt og veldig nært svindel. Det samme gjelder videoene og bildene som ble sluppet i forkant av lanseringen. De er ikke bare pyntet og sminket på, men igjen uten tvil forfalsket. Ved familie- og teknologisystemet er det riktignok mer snakk om en designendring, men begge disse er uten tvil innholdsløs og CA framstilling av disse er veldig misvisende. Hele teknologisystemet handler bokstavelig talt om å trykke på et par knapper hver tiende time. Diplomatiet skulle også være viktigere enn noen gang, dette viste seg å være akkurat det samme som tidligere bare bugget.

 

Takler forenklingene som for eksempel automatiske båter og andre absurde forenklinger. Tingen er bare at hadde CA vært litt ærlig, og ikke aktivt kommet med falsk informasjon om dette spillet hadde jeg aldri forhandsbestilt og vært oppe hele release natten for å få spilt et par timer før universitetet. Er helt seriøs på at så mye bevislig løgn som bare har en hensikt aldri hadde vært tolerert i en annen bransje. CA har nesten løyet like mye som Hammerpoint Interactive ved utgivelsen av «The War Z».

 

At ting som dette får lov til å stå på steam er helt utrulig:

 

Extremely scalable experience, with gameplay and graphics performance optimised to match low and high-end hardware alike.

 

 

Edit: Spiller liten rolle at de lytter til kundene sine etter at de faktisk har lurt flere av disse (inkludert meg) til å kjøpe spillet. Hadde de vært ærlige fra starten hadde denne situasjon ikke oppstått i like stor grad, men da hadde de heller aldri solgt like mye. Samme kan sies om CoH 2, et annet SEGA spill.

Endret av HMKongen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Når det kommer til AI, så er jeg ikke skuffet i det hele tatt, den har overasket meg ved flere annledninger. (For eksempel når de stammene som bor i dagens Portugal kom med en enorm hær fra intet og tok halve Italia fra meg).

Du er imponert over at AI kan jukse?

 

 

Poenget her er at de jobber på spreng med å vende spillet i en annen retning nå som de litt seint skjønte hva fansen egentlig ville ha.

Det du kort skriver her er at CA ikke har lyttet på sin fanbase opp gjennom alle årene på forumet. Tror jeg kan telle med en hånd poster på det forumet hvor det etterspørres enklere og mer strømlinjeformet gameplay. Dette har en stank av Sega lang vei med krav om at brukerbasen utvides for at de skal kunne rettferdiggjøre større innsprøytning av penger. Nå klemmes panikk-knappen inn pga. de ser hvor mye dritt Rome 2 faktisk mottar av sin faste brukerbase, og med rette.

Endret av Vizla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har spilt spillet i ny og ne etter hver patch, spillet er forsatt ræva og jeg tror det kommer til å forbli ræva sålenge det spillet eksisterer.

 

PS: Denne uttallelsen gjelder ikke for personer som ikke bryr seg om gameplay :-)

 

Om folka borte med CA HQ ikke klarte å fikse disse problemene under den 2-3 år lange utviklingsperioden på Rome 2, tror jeg neppe de klarer å fikse problemene nå bare fordi en hel community syter og klager hvert eneste sekund på forumet.

Endret av Bahamut
  • Liker 3
Lenke til kommentar

De tingene jeg liker med Rome 2 er egentlig ting jeg aldri har savnet i TW serien og de tingene jeg savner i Rome 2 er de tingen som har vært med å gjort TW til et så bra spill. De tingene jeg er missfornøyd er fundamentale ting som må være på plass for at jeg skal kunne spille et spill med et smil rundt fjeset og ikke gå rundt å irritere meg hele tiden.

 

CA skal vel ha "creds" for at de vil prøve å gå nye og (enklere) veier men om du følger aktivt med på det offisielle forumet til CA har de bommet. Greit nok at ikke alle kan bli fornøyd men ja....at marriage er det mest "avansert" featuren nå i Rome 2 sier litt.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Relations with CA Faction:

 

Beautiful Campaign Map +100
Nice fight animations +30
Previous Total War releases: +200
Weekly Patches +70

Alliance with Sega -100
Treaties with Steam -100
AI bugs - 75
No Family Tree - 100
Transport Ships -50
Capture the Flag -50
Deleted Features -75


This Week: Unfriendly -150

Endret av Bahamut
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stille i denne tråden gitt :-)

 

Ingen som skal vise frem verdenskartet sitt over sine erobringer? Nei?

Ingen fortellinger om hvor heftig kamp de nettopp hadde mot AI'n? Nei?

 

åja....spillet suger.....

Folk blir vel lei av å høre på klaginga di i annenhver post :p

Selv er jeg mest opptatt av å spille.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Folk blir vel lei av å høre på klaginga di i annenhver post :p
Selv er jeg mest opptatt av å spille.

 

Haha, på forums.totalwar.com klager jeg i HVER eneste post så hakket verre der.....men bare naive personer kan si at man ikke har noe som helst grunn til å klage på tilstanden til dette spillet.

 

Men men, godt å høre at det enda er noen få igjen som storkoser seg med spillet, begynner å bli få av dere nå :-)

Har ikke rørt spillet siden release før nå. Jeg merker at det har blitt mer stabilt på mitt system. Skal nå begynne å utforske Radious sin mod. :)

 

Jeg spiller 15-20 min etter hver oppdatering bare for å se om de faktisk har gjort noe nyttig men ja...kan ikke si at en eneste patch har imponert særlig. Ok, nå har jeg ikke spilt lenge nok til å teste BAI eller CAI (men her så klarer de jo aldri å gjøre noe nyttig uansett) men når jeg starter spillet og ser laggen som kommer når man såvidt drar musen over campaign kartet så er det vanskelig å ikke bare avslutte spillet med en gang...

 

Saven ble ødelagt av Patch 3, så tar en pause fra spillet.

 

Nettopp! Skal ikke være nødvendig å hele tiden måtte restarte campaign.....hele gjengen som ENDA spiller spillet er bare en stor BETA folk som aksepterer at spillet er som det er.

Endret av Bahamut
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...