Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Syns spillet har kommet seg voldsomt siden release. Det som irriterer meg mest er at de andre factionsa ekspanderer alt for lite, sloss bare mot "riker" som eier Max 2 - 2,5 provinser. Ellers begynner jeg å bli greit fornøyd med spillet :)

Endret av Rungne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det sammenlignet med M2 og Rome 1 (mine favoritter) gameplaymessig? :)

Ikke i nærheten engang. Eneste det forbedrer fra tidligere spill i serien er grafikk, og feiler på stort sett alle andre områder. Har spilt totalt ca. 20 timer Rome 2 så langt, og hver eneste gang jeg fyrer det opp går jeg fort lei og spiller heller ETW eller M2 med mods for en utrolig mye mer fornøyelig aften.

Endret av Vizla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er flere nye ting i Rome 2. "Line of sight" er vel min favoritt, som gjør at du ikke ser mer av fienden enn soldatene dine ser. Så er de bak en åskam, ser du de ikke før du sender ut noen for å speide. Dette gjør multiplayer-slag mer dynamiske, med bakholdsangrep og greier.

 

Det har fortsatt forbedringspotensiale, men til tross for at jeg var skuffet ved utgivelse, er jeg desto mer imponert over hyppigheten av patcher som blir gitt ut som faktisk forbedrer spillet betraktelig.

Lenke til kommentar

Ikke i nærheten engang. Eneste det forbedrer fra tidligere spill i serien er grafikk, og feiler på stort sett alle andre områder. Har spilt totalt ca. 20 timer Rome 2 så langt, og hver eneste gang jeg fyrer det opp går jeg fort lei og spiller heller ETW eller M2 med mods for en utrolig mye mer fornøyelig aften.

Men du må jo sammenligne uten mods instalert. Det du sier blir jo bare svada fordi du ikke sammenligner på likt grunnlag. Rome 2 vil jo bli bedre uansett. Enten med mods eller ekspansjon pakker. Og selvfølgelig patcher.
Lenke til kommentar

Men du må jo sammenligne uten mods instalert. Det du sier blir jo bare svada fordi du ikke sammenligner på likt grunnlag. Rome 2 vil jo bli bedre uansett. Enten med mods eller ekspansjon pakker. Og selvfølgelig patcher.

Spesielt patch 5 har fikset en del irriterende småting, men CA kan patche aldri så mye og spillet vil fortsatt ikke bli noe bedre. Dessuten blir Total War-serien vanskelige og vanskeligere å modde og det ser nesten ut som om CA/SEGA ikke ønsker at spillet skal være noe særlig moddevenlig... Utviklingen av mods har allerede stagnert mye og det er nå store grenser for hva moddemiljøet kan få til. De kan ikke finpusse modsene sine i det uendelige uten å kunne ta tak i de store, underliggende problemene med spillet - CA må slippe mod tools og det så fort som mulig. Mod tools ble sluppet til Shogun 2 men det tok lang tid.

 

Det er for øvrig mye bra med Rome 2. Line of sight som nevnt tidligere, grafikk (til tross for dårlig optimisering) og jeg for min del er en stor fan av hvordan de nye regionene er laget, med en hovedby og 1-3 mindre byer i hver region. Det er bare synd at spillet er så jævla tynt og uengasjerende...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har spilt alle Total war spillene siden det første rome.

Min favoritt er Empire. Men det er kun pga 1 mod pakke.

Uten den så ville Rome 2 blitt min favoritt.

Eg synes ikke spillet er blitt noe svakere enn forgjengern.

Faktisk eg kommer ikke på noe eg savner akkurat nå.

Det kommer nok garantert dlc eller ekspansjons pakker som legger til nye ting.

Lenke til kommentar

Men du må jo sammenligne uten mods instalert. Det du sier blir jo bare svada fordi du ikke sammenligner på likt grunnlag. Rome 2 vil jo bli bedre uansett. Enten med mods eller ekspansjon pakker. Og selvfølgelig patcher.

Og hvorfor ikke det når personen spør om spillet er verdt det kontra tidligere iterasjoner? Blir det samme som å si at jeg må sammenligne med ETW 1.3 pga. de ikke har hatt tid til å patche RTW2 enda.

Forøvrig er mods(eller var hvertfall) en av hjørnesteinene til total war-serien og er essensielt å ha med i en vurdering.

 

og jeg for min del er en stor fan av hvordan de nye regionene er laget, med en hovedby og 1-3 mindre byer i hver region.

Hadde helt glemt dette, og må si meg helt enig

Lenke til kommentar

(...)

 

Det er for øvrig mye bra med Rome 2. Line of sight som nevnt tidligere, grafikk (til tross for dårlig optimisering) og jeg for min del er en stor fan av hvordan de nye regionene er laget, med en hovedby og 1-3 mindre byer i hver region. Det er bare synd at spillet er så jævla tynt og uengasjerende...

 

Liker også regionsystemet, men synes det skulle være mulig å oppgradere alle byer med murer på en eller annen måte. Spesielt byer som historisk sett hadde murer.

 

Ellers håper jeg vi får en slags oppdatering som tar for seg politikken og familiesystemet, som er de tingene jeg ser på som svakest med spillet.

Lenke til kommentar

Syns spillet har kommet seg voldsomt siden release. Det som irriterer meg mest er at de andre factionsa ekspanderer alt for lite, sloss bare mot "riker" som eier Max 2 - 2,5 provinser. Ellers begynner jeg å bli greit fornøyd med spillet :)

Synes de andre fraksjonene ekspandere helt greit. Nå har jeg riktig nok brukt Radious Mod hele tiden. Må si at dette er det beste Total War spillet uten mods. Eneste som plager meg at AI er helt ubrukelig i siege battles, man har ikke lenger guard og non guard mode til enhetene, savner også fakler/lanterne som de kan holde. Akkurat nå er det en sirkel av lys midt i enheten av soldatene. Ser bare dumt ut. Skulle også ønske at enhetene hold banneren isteden for at man har en flyvende banner.

 

Som du ser her, så har flere fraksjoner flere provinser :)

 

MacedonEmpireKart2.jpg

SeleucidEmpireKart.jpg

RomanEmpireKart.jpg

Lenke til kommentar

Noen som har noe erfaring å dele med Iceni her?

Jeg kjører mye på bra infanteri som painted ones, swordband og spear bands. har begynt å få frem druidic nobles og, men ikke fått testet de i kamp.

Synes godt infanteri holder lenge nå som jeg kjemper i frankrike og tyskland, men er spent på om denne typen enheter holder når man kommer opp mot "tyngre" typer.

 

Chariots har jeg derimot overhodet ikke fått til enda. noen som har tips?

Lenke til kommentar

Noen som har noe erfaring å dele med Iceni her?

Jeg kjører mye på bra infanteri som painted ones, swordband og spear bands. har begynt å få frem druidic nobles og, men ikke fått testet de i kamp.

Synes godt infanteri holder lenge nå som jeg kjemper i frankrike og tyskland, men er spent på om denne typen enheter holder når man kommer opp mot "tyngre" typer.

 

Chariots har jeg derimot overhodet ikke fått til enda. noen som har tips?

Erfaringen jeg har i fra Rome 1 er at Chariots er avhengig av å være i bevegelse for å være farlig. Dersom de står stille, så er de et veldig enkelt mål. Regner med at de har videreført dette i Rome 2.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Har noen andre opplevd at spillet kjører i en slags 3D-modus etter den siste oppdateringen? Hos meg er fargene på Intel-reklamen før introen og hovedmenyen, samt loadingskjermen litt rare. Vanskelig å forklare, men de er liksom litt "off". Når jeg kommer inn til kampanjekarteter vises plutselig hele spillet i en slags 3D-modus, med røde og grønne fargetoner som overlapper hverandre. Jeg finner ingen steder hvor 3D er aktivert, hverken i spillets innstillinger eller i nVidias kontrollpanel. Tenkte å legge ved et skjermskudd for å illustrere, men i skjermskuddet er plutselig fargene helt fine. Er jeg alene?

Lenke til kommentar

Har noen andre opplevd at spillet kjører i en slags 3D-modus etter den siste oppdateringen? Hos meg er fargene på Intel-reklamen før introen og hovedmenyen, samt loadingskjermen litt rare. Vanskelig å forklare, men de er liksom litt "off". Når jeg kommer inn til kampanjekarteter vises plutselig hele spillet i en slags 3D-modus, med røde og grønne fargetoner som overlapper hverandre. Jeg finner ingen steder hvor 3D er aktivert, hverken i spillets innstillinger eller i nVidias kontrollpanel. Tenkte å legge ved et skjermskudd for å illustrere, men i skjermskuddet er plutselig fargene helt fine. Er jeg alene?

Fikk det samme selv etter en oppdatering. Det jeg gjorde var å trykke ctrl+t inne i menyen :)

Lenke til kommentar

Har begynt å spille Napoleon igjen med napoleonic III modden, slagene er ganske kule med modden, men fy faen så kjedelig kampanje kartet er, og det er jo det du spiller 90% av tiden, sammenlignet med rome 2 eller shogun 2, er kampanjen så kjedelig, bygg litt lag soldater og slåss. bygginga er kjedelig, ikke noe kultur ting eller mat å passe på, ikke noe bygge tre som gir dette eller dette i bonus, det er bare så utrolig lite å gjøre der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...