Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor sender du det med båt? Kan fint sende et nettbrett med fly som går hver lørdag. Regner med min pakke blir med flyet neste uke.

 

Jeg har forresten nå etter å ha bestilt fra "amerikanske" Play Store fått amerikansk Play Store på både PC, mobil og nettbrett uten at jeg må bruke VPN.

 

Du har rett. Jeg har bestilt flypakke nå.

 

Du får ikke Amerikansk PlayStore på PC av å kjøpe ett Google nettbrett i utlandet. Det får du bare ikke.

Lenke til kommentar

USA bruker i større grad CDMA nettverk som ikke er kompatibelt med GSM nettet i Norge.

 

USA har forøvrig GSM nett de også, så en eventuell 3G versjon vil mest sannsynelig ha fungert i Norge om det var en GSM Versjon. 4G versjonen vil HØYST sannsynelig (99.9%) ikke fungere med det Norske 4G nettet da vi kjørrer på en annen frekvens.

Lenke til kommentar

Du får ikke Amerikansk PlayStore på PC av å kjøpe ett Google nettbrett i utlandet. Det får du bare ikke.

 

Jeg gjorde heller ikke det når jeg bestilte Nexus 7 (2012) eller Nexus 4. Jeg brukte da VPN for å få amerikansk Play Store når jeg bestilte, men så fort jeg skrudde det av var jeg tilbake på den norske. Nå etter å ha bestilt Nexus 7 (2013) har jeg imidlertid amerikansk Play Store hele tiden. Dette har nok noe med endringene som ble gjort slik at hvilken Play Store man har ikke bare er avhengig av IP-adresse, men også av kontoen som er innlogget. Jeg synes også det er veldig rart siden jeg bare for noen måneder siden ikke fikk amerikansk Play Store i det hele tatt, selv om jeg brukte VPN.

 

Legger ved skjermbilde fra PC-en der jeg sitter nå uten noen form for VPN applikasjon kjørende.

 

Edit:

Det ser forresten ut som Google har begynt å sende ut nye Nexus 7 fra sitt lager i Kentucky nå. Min pakke ble sendt rett før midnatt amerikansk tid.

post-52039-0-97375600-1375170745_thumb.jpg

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Jeg fikk 4.3 til min Nexus 7 i går kveld (OTA). Synes den virket treigere til å begynne med etter oppdatering, men nå merker jeg ikke noe til det lenger...

 

En fordel med 4.3 er at det er kommet TRIM på SSD-minnet:

http://www.anandtech.com/show/7185/android-43-update-brings-trim-to-all-nexus-devices

 

Jeg fikk også min 4.3-oppdatering i går kveld, og den er blitt merkbart kjappere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...