Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en Nexus 7 32GB WiFi fra Expert i kveld, og var veldig fornøyd med det. Når jeg kom hjem og skrudde den på begynte jeg imidlertid å lure på om jeg har kjøpt en brukt NExus 7, for bildet som kom frem er det samme som Sony Xperia bruker, og jeg klarte ikke å finne det igjen i noen wallpaper-galleri, ei heller var det noen google-widgeter slik jeg har sett på unboxing-videoer på Youtube.

 

Er dette normalt? I tillegg fant jeg ingen innstilling for automatisk display-rotering.

 

Bilder vedlagt.

 

Bakgrunnsbildet kan bli synket med Google kontoen din, hvis du har hatt det på en annen telefon/tablet før. Mange widgeter ser ikke vi som er i Norge (som Movies og Magazines), fordi de tjenestene ikke er tilgjengelige i Norge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg kan ikke lenger bestille på samme måte som tidligere da det ser ut som Google har strammet inn på hvilket Play Store man ser. Når jeg bruker en VPN får jeg likevel den norske Play Store når jeg er innlogget. Er jeg ikke innlogget får jeg den amerikanske.

 

En løsning jeg vil tro at skal fungere er å lage en ny Googlekonto mens man kjører en VPN-klient, og deretter gjør som sist ved å legge inn et kredittkort med adressen til for eksempel JetCarrier og bestiller nettbrettet til deres adresse.

 

Jeg skal imidlertid til USA i høst som kommer nok bare til å kjøpe meg det da. På den måten slipper jeg også kostnad til JetCarrier og norsk importtoll.

Lenke til kommentar

Jeg klarte akkurat å få plassert ordre på min eksisterende Googlekonto. Jeg gjorde følgende:

 

1. Startet VPN (Private Internet Access)

2. Åpnet Play Store med Internet Explorer uten å være logget inn.

3. La til nye Nexus 7 i handlekurven og valgte gå til kassen.

4. Logget inn og plasserte ordren. Varen sender jeg som forrige gang til JetCarrier.

 

Så nå er det bare å krysse fingrene for at de faktisk sender varen og ikke kansellerer ordren.

Lenke til kommentar

Jeg klarte akkurat å få plassert ordre på min eksisterende Googlekonto. Jeg gjorde følgende:

 

1. Startet VPN (Private Internet Access)

2. Åpnet Play Store med Internet Explorer uten å være logget inn.

3. La til nye Nexus 7 i handlekurven og valgte gå til kassen.

4. Logget inn og plasserte ordren. Varen sender jeg som forrige gang til JetCarrier.

 

Så nå er det bare å krysse fingrene for at de faktisk sender varen og ikke kansellerer ordren.

 

Hvorfor bruker du ikke bare Amazon?. Amazon er raskere på behandling og gratis frakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hint hint. Jeg importerer Nexus 7 2013 til Norge.

Den koster meg circa 1700kr med frakt til JetCarrier. Legger jeg på alle utgifter med tollervesenet og JetCarriers egen frakt kommer totalprisen på 2200kr. Sannsyneligvis 50kr billigere.

Jeg har bestilt 32GB versjonen og får da en mye bedre deal enn den du linket som ikke er medregnet frakt

 

Redigering: Beklager dobbel post, fant ikke ut hvordan jeg sletter denne posten for så å redigere den forrige xD

Endret av Glenn Jacobsen
Lenke til kommentar

Hint hint. Jeg importerer Nexus 7 2013 til Norge.

Den koster meg circa 1700kr med frakt til JetCarrier. Legger jeg på alle utgifter med tollervesenet og JetCarriers egen frakt kommer totalprisen på 2200kr. Sannsyneligvis 50kr billigere.

Jeg har bestilt 32GB versjonen og får da en mye bedre deal enn den du linket som ikke er medregnet frakt

 

Redigering: Beklager dobbel post, fant ikke ut hvordan jeg sletter denne posten for så å redigere den forrige xD

 

 

Igår ( når jeg postet liken) så kostet den 1490 kr med 10 timersalget til komplett, det er utgått nå.

Lenke til kommentar

Igår ( når jeg postet liken) så kostet den 1490 kr med 10 timersalget til komplett, det er utgått nå.

 

Det å bare betale 600kr mer gir deg en mye bedre skjerm, mye raskere intern minne, dobbelt opp med RAM og generelt en enhet som er verdt så mye mer.

 

Fortsatt ingen god deal :)

 

Du har helt rett. Jeg kunne fint brukt Amazon, men er gratis frakt på Play Store også.

 

Fortsatt lettere med Amazon da. Mye enklere å forholde seg til. Samtidig som at de sender varen mye tidligere, dessverre så er jeg uansett avhengig av JetCarrier som kun har 2 båter gående i måneden :)

Endret av Glenn Jacobsen
Lenke til kommentar

Fortsatt lettere med Amazon da. Mye enklere å forholde seg til. Samtidig som at de sender varen mye tidligere, dessverre så er jeg uansett avhengig av JetCarrier som kun har 2 båter gående i måneden :)

 

Hvorfor sender du det med båt? Kan fint sende et nettbrett med fly som går hver lørdag. Regner med min pakke blir med flyet neste uke.

 

Jeg har forresten nå etter å ha bestilt fra "amerikanske" Play Store fått amerikansk Play Store på både PC, mobil og nettbrett uten at jeg må bruke VPN.

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Er egentlig litt sjalu på dere som kjøper dere den nye Nexusen. Vil ha en til i familien, men er raka blakk. Sparer jo også til noe helt annet, så blir ikke helt med det første... Vurderer nesten og vente til den kommer til norden også, etter min litt kjipe hendelse fra den første Nexus 7 :p

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor sender du det med båt? Kan fint sende et nettbrett med fly som går hver lørdag. Regner med min pakke blir med flyet neste uke.

 

Jeg har forresten nå etter å ha bestilt fra "amerikanske" Play Store fått amerikansk Play Store på både PC, mobil og nettbrett uten at jeg må bruke VPN.

 

Hvordan?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...