Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

Hvilken turbo funksjon? Mener du komprimering så har den vært i Chrome Beta i nærmere 1 måned.

Endret av Slettet-jDflNq
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har liggende en Nexus 7.

 

Tror den er oppgradert til Android 4.1 og at den ble levert med 4.0 (Kan dette stemme ?)

 

Nå har jeg lekt meg litt med et par Samsung brett som jeg også har og som kjører Android 3.2.

 

Her går det helt fint å installere Flash støtte og å se på for eksempel NRK web TV.

 

Kan man få til det samme for Nexus 7 ? Ser ellers på nedlastingene hos Adobe at det ser ut som om androidstøtten slutter ved Android 4.0 (Eller er 4.1 allikevell støttet med litt mauell installasjon av den flash plugin som er beregnet for 4.0 ?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nexus 7 har Android 4.2.2 om du har oppdatert til siste versjon. Det ser du da enkelt om du går inn på Innstillinger >Om nettbrettet.

Jeg har ingen problemer med å se på NRK web TV uten Flash, hent appen nrk.no i Play butikken.

Ellers er det jo bare å installere manuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Solgte ipaden min (gen3) og gikk over til nexus 7 idag.

Førsteinntrykket ble ikke så veldig bra:

Liker å ha høy lysstyrke på en skjerm, men når man har på max her så blir det altfor lyst, og man kan tydelig se at sortnivå på mørke bilder er ganske dårlig. Det hjalp veldig å sette den ned til cirka 60%, da er det ikke så ille, men sitter fortsatt med følelse at ipad skjermen er hakket bedre, og dette var ikke retina display.

Bakgrunnsbildene som følgte med var det også elendig kvalitet på føler jeg, oppløsningen på bildene henger langt etter hva skjermen er god for? Løste seg heldigvis å laste ned nye høykvalitetsbilder på zedge.net. Tilslutt så ble jeg meget skuffet over chrome sin nettleser, pleier å funke ypperlig til ipad, men her lagget det voldsomt under skrolling, heldigvis her også funket firefox mye bedre.

Spill man laster ned på markedet kan man se at mange spill kommer med oppløsning som ikke er egnet for skjermen, og ikke med mulighet å stille det opp.

 

Er åpenbart at ipad funker veldig bra rett ut av boksen, og med android må man knotte litt for å få det som man vil. Men ellers ser nexusen bra ut som er verdt å beholde :)

Endret av Iceman22
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da kjøpte jeg meg en nexus 7 32GB til 1829 kr fra siba

Så langt er jeg fornøyd ! :D

Tenkte først å kjøpe nexus 10, men etter å hatt samsung galaxy note 10.1 så føltes den altfor stor til å drasse med seg overalt, så nexus 7 falt da naturlig som førstevalg. Nå er det bare å lese de 70 trådpostene her så vi får med oss alt :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker ikke som om mange her har hatt problem med sprekk i skjermen på N7. Jeg fikk det, en sprekk øverst i skjermen, gjennom kameraøyet, en dag på ferie, uten at jeg er i stand til å skjønne hvordan - noe fall eller slag eller kraftig press har det iallfall ikke vært. Derimot kan det ha vært temperaturgradienter, som også er rapportert å he betydning. Jeg gikk ut fra at dette var noe jeg bare måtte leve med, men så viser det seg at ganske mange brukere opplever liknende, og det kan virke som produksjonssvakheter i endel eksemplarer.

 

Dessverre er nye display-enheter så dyre at det ikke er aktuelt å reparere. Samtidig funker resten av skjermen (utafor sprekkområdet) på trykk, og BT-mus er også helt greit, så brettet er langt fra verdiløst.

 

For ordens skyld vil jeg nok melde fra om dette og be om erstatning på garantien, sjøl om jeg regner med at det blir avvist. Jeg har brukt mobiltelefoner og brett lenge, og aldri opplevd noe sånt. Så N7 bør tilsynelatende håndteres mye mer varsomt enn annet slikt utstyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teknisk tips:

 

Vet ikke om dette har blitt nevnt før, men jeg nevner det nå allikevel, i tilfelle at det skulle ha verdi for "noen".

 

Jeg har lest om mange her i denne tråden som har hatt en N7 som til sist har blitt "død".

 

Det skjedde med min også, men det lot seg gjøre å få den i orden igjen uten å sende den inn.

 

Det som skjedde det var at den ikke ville starte, den ble bare hengende med litt flimmer og svakt lys på skjermen. Den lot seg ikke slå på eller av.

 

Regnet med at det var batteriet som hadde gått så lavt at ladefunksjonen ikke lot seg aktivere. Lot den så ligge over natten og fikk ca 1 prosent lading inn på batteriet. Trakk så ut kabelen og stakk den inn igjen. Da gikk det greit å få den videre ladingen til å kjøre som normalt, slik at den var tilbake til 100 % i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

Dette hender hver gang du lar N7 tømmes for strøm. Den tillater seg selv å tappe så mye batteri at det går på bekostning av volten.

 

En løsning jeg har lest på nett som har fungert for meg er følgende:

Mens N7 er avslått. Sett i laderen (bruk 2A vegguttak for best resultat) og hold inne power og volum ned samtidig.

Du vil da få en boot meny lik denne:

 

android-boot-menu.jpg

 

Bruk da volumknappene slik at power off/shut down vises øverst i det grønne feltet og trykk raskt på power knappen. Noen ganger reagerer ikke N7 inne i denne modusen før etter noen sekunder så vær litt tålmodig når du prøver.

 

Har du gjort alt korrekt får du batteriikonet på skjermen når du raskt trykker på power knappen. La N7 ligge en times tid og lade før du slår den på igjen og lad den til 100% før du tar ut laderen igjen (dette tar gjerne over natta).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte nexus 7 idag, stor fornøyd syns ikke størrelsen hadde noe å si selv om jeg er vandt til iPad. Bortsett fra at jeg ikke får oppdatert den til 4.2.2, kommer bare sånn android logo med rød trekant, leste flere som hadde samme problem i tråden, prøvde å bytte den men fyren i butikken klarte ikke å skjønne en dri** så får prøve igjen, og bare jeg som merker at trådløse nette går opp og ned i signal hele tiden?:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...