Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

32GB og 16GB modellene vil jo naturlig nok bruke ulike brikker med flashminne, så jeg ville definitivt forventet noen forskjeller i ytelse. Vanligvis vil større brikker yte bedre eller like bra hvis de er rimelig like bortsett fra størrelsen.

 

Ut fra disse resultatene ser det ut til at det er ganske små forskjeller på 32GB og 16GB versjonene i dette tilfellet:

 

http://forums.anandt...373&postcount=9

 

 

Takk for link! Ser at 32 GB faktisk er noe raskere enn 16 GB i den tråden, selv om to enkeltmålinger jo ikke er rare test-utvalget. Mer interessant (for meg) er hva jeg ser når jeg laster ned den benchmark-appen og kjører på min "gamle" Nexus 7 8 GB: Sequential read 19 MB/s i steden for "nye" Nexus 7 32 GB sin 65 MB/s, f.eks... Faktor 3.4 ganger raskere...!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe en ny Nexus 7 på Amazon (og bruke Jetcarrier.) Ser at det står "Usually ships within 1 - 2 months" på den rimeligste levert fra Amazon. Dette er jo helt vilt? Vil jo ikke risikere å måtte vente 2 måneder... Sukk.

 

Det er også noen dyrere som det står "1-2 dager" på, men det virker som de ikke selges av Amazon. Har ikke helt skjønt dette. Funker Amazon litt som eBay, dvs. at det er en slags "samlesentral" for mange separate butikker???

 

Edit: Ok, dette blir spennende. Gikk gjennom hele rutina, "meldte meg på" Jetcarrier og bestilte Nexus. Spent på hva totalsummen kommer på, og når ting kommer frem. Og hvor de blir sendt til... (Registreringen av post-i-butikk-nummer funka jo ikke.)

Endret av polsen
Lenke til kommentar

 

 

 

Takk for link! Ser at 32 GB faktisk er noe raskere enn 16 GB i den tråden, selv om to enkeltmålinger jo ikke er rare test-utvalget. Mer interessant (for meg) er hva jeg ser når jeg laster ned den benchmark-appen og kjører på min "gamle" Nexus 7 8 GB: Sequential read 19 MB/s i steden for "nye" Nexus 7 32 GB sin 65 MB/s, f.eks... Faktor 3.4 ganger raskere...!!!

At det er forskjell på din 2012 nexus og den nye er overhodet ingen overraskelse, men det var kanskje ikke poenget ditt heller. De to testene fra linken er mer eller mindre like. Det vil ikke forundre meg om det er forskjeller slik EirikLF henviser til. Til informasjon får jeg nesten tilsvarende forskjeller bare ved å kjøre testen to ganger.. Om du kan gå på HiFi-klubben og si at du hører forskjell på høytalerkabler, da vil du nok også merke forskjell på ytelsen mellom 16gb og 32gb :-) 2012 vs 2013 er et annet kapittel.

Endret av Barabbas
Lenke til kommentar

Kjøpe den gamle Nexus 7 på tilbud til 1295 hos Komplett eller kjøpe kjøpe den nye modellen heller? Blir nok rimelig enkelt brukt i forbindelse med reiser...

Da tror jeg at jeg ville spart tusenlappen og kjøpt den gamle. Jeg hadde ikke oppgradert om det ikke var for ødelagt skjerm..

Er den gamle fortsatt gråimport hos Komplett?

Lenke til kommentar

Kjøpe den gamle Nexus 7 på tilbud til 1295 hos Komplett eller kjøpe kjøpe den nye modellen heller? Blir nok rimelig enkelt brukt i forbindelse med reiser...

 

Jeg vil helt klart anbefale den nye hvis de kostet omtrent det samme, eller du skal bruke den mye. Men hvis den ikke skal brukes veldig mye så er vel 1295 kroner omtrent det halve av det det vil koste å få tak i en ny, så da gir det mening.

 

Den nye har veldig mye bedre skjerm, internminne og grafikkprossessor, og det vil jeg forvente at utgjør en stor forskjelll for brukeropplevelsen, og de har jo gjort en rekke andre forbedringer også.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Jeg vil helt klart anbefale den nye hvis de kostet omtrent det samme, eller du skal bruke den mye. Men hvis den ikke skal brukes veldig mye så er vel 1295 kroner omtrent det halve av det det vil koste å få tak i en ny, så da gir det mening.

 

Den nye har veldig mye bedre skjerm, internminne og grafikkprossessor, og det vil jeg forvente at utgjør en stor forskjelll for brukeropplevelsen, og de har jo gjort en rekke andre forbedringer også.

Hmm, vanskelig valg. Skal ut på lengre reiser i september så må kjøpe før det. Det viktigste er jo egentlig batteritid og generell flyt i det jeg gjør. når kommer den nye for salg i Norge? Kan evt vente til jeg drar til USA i September og kjøpe den nye der. (men da får jeg den jo ikke før jeg reiser så da forsvinner poenget litt..)

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Har du råd kan du kjøpe den gamle på tilbud nå og ta med til USA, og der kan du kjøpe den nye til amerikansk pris. Når du kommer hjem har du sikkert klart å finne ut hvilken du vil beholde og hvilken du vil selge...

 

Den nye kan du sikkert selge med fortjeneste, det er ikke sikkert at den nye er kommet i vanlig salg i Norge i september.

Lenke til kommentar

Hmm, vanskelig valg. Skal ut på lengre reiser i september så må kjøpe før det. Det viktigste er jo egentlig batteritid og generell flyt i det jeg gjør. når kommer den nye for salg i Norge? Kan evt vente til jeg drar til USA i September og kjøpe den nye der. (men da får jeg den jo ikke før jeg reiser så da forsvinner poenget litt..)

 

Vel, Elkjøp selger ikke Asus og Expert selger sine "gamle" Nexus 7 for 1995 nå.

 

Men www.multicom.no selger Nexus 7 2013 32 Gb for 2500 og er tilgjengelig nå.

De som bor i Oslo kan kjøpe den på www.it24.no der er det visst et "hentelager" også.

Jeg har ingen erfaring med it24 og kan ikke anbele eller "avbefale",

 

Du har altså faktisk muligheten til å kjøpe nye Nexus 7 nå, :)

Lenke til kommentar
Er det noen som har peiling på hvor man får tak i bra screencovers/beskyttelsesvesker til den nye Nexus 7? Hva med wireless lading? Til min fulgte det kun med standard USB kabel. Hva slags utstyr må man kjøpe hvor for wireless lading? Hvor bør man bestille slikt utstyr?

 

Alle ladere som følger Qi standarden for trådløs lading skal i prinsippet fungere med nye nexus 7.

Feks de trådløse laderene til Nexus 4, Nokia Lumia serien og Galaxy S4 burde fungere.

 

Du kan jo lete litt etter ting i denne tråden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2392599

Lenke til kommentar

http://www.tylt.com/vu/ Denne trå

Alle ladere som følger Qi standarden for trådløs lading skal i prinsippet fungere med nye nexus 7.

Feks de trådløse laderene til Nexus 4, Nokia Lumia serien og Galaxy S4 burde fungere.

 

Du kan jo lete litt etter ting i denne tråden http://forum.xda-dev...d.php?t=2392599

 

Denne trådløse laderen så jo fet ut http://www.tylt.com/vu/

 

Får bare håpe det er mulig å få noe til under 200 da...

Lenke til kommentar

Er på lager hos multicom ifølge http://www.multicom....t-p/c/p10626000

 

Er tydeligvis importert fra USA, men det skal ikke være noe problem siden den uansett ikke har LTE.

 

2500 kroner virker også som en rimelig grei pris, i USA koster den til sammenlikning om lag 1800 kroner levert på døren, og man må regne med at det vil være noe dyrere i Norge.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...