Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Den amerikanske Play Store har i tillegg filmer, serier, musikk, bøker og magasiner.

 

Takk for svar!

Det var det jeg lurte på og det virker greit. Jeg har Kindle 5(kun svart/hvitt) og ikke tilgang til noe særlig utvalg utover bøker siden jeg bor i Norge. Jeg har savnet litt magasiner og å kunne lese bøker med fargebilder med utbytte.

Sjekket nå Play Store og det er stort utvalg i både bøker og magasiner.

(Jeg brukte HotSpot Shield som du anbefalte tidlig i tråden, ser nå at du anbefalte noe annet.)

 

Hadde vært fint om du ga litt tilbakemelding på om du beholder amerikansk Play Store, eller om du blir sendt tilbake til den norske etter noen kjøp og tid.

 

Jeg ser at jeg ikke får kontakt med amerikansk Play Store når jeg bruker Opera og har logget meg inn på Gmail, selv om jeg logger meg ut, Selv om jeg restarter Opera.

Lukker jeg Opera og åpner IE får jeg amerikansk igjen, logger jeg så inn på Gmail mister jeg kontakt med amerikansk Play Store. Cookies?

Endret av smartphone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen varierer i forhold til tyngde/størrelse, og det er enkelt å finne på siden deres. Nexusen er nok i 175,- land den ;)

 

I de 175 kronene, så får du frakt fra USA til Norge, fortolling, og frakt til din adresse.

 

Kort sagt så betaler du enhetspris, frakt til New Jersey, JetCarriers pris, og mums.

Eksempel: $200 (ca 1200kr) for enhet, $8 (ca 50kr) for frakt til New Jersey, 175kr til JetCarrier, og ca 300kr i mums. I alt så blir det ca. 1725kr

 

 

http://www.jetcarrier.com/

http://toll.no/templ...&epslanguage=no

 

Edit:

Kom borti publiser før jeg var ferdig :p

 

Men, man sende via sjø?

Lenke til kommentar

Nexus 7 2013 32 Gb ser fristende ut, men først på lager på multicom.no 19. aug. Når det er både ventetid og 500 kr dyrere i Norge er kjøp fra Play Store absolutt et alternativ. Vel, frister :) , men det blir en belønning til meg selv - så må få gjort en del tin først--

 

Nexus 7 32 Gb 2012 kr 1690 på netonnet http://www.netonnet....b/X180521.5751/

 

Nexus 7 32 Gb 2013 kr 2490 på multicom http://www.multicom....01241/p10626000

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Nexus 7 32Gb (2013) fra amazon koster ca 1700kr inkl salgsskatt, sendes med Jetcarrier for 175kr, samt MVA på 468kr. Dvs totalt 2343kr inkl frakt

Ja, ser det blir liten forskjell nå når dollar-kurs har steget og høyere pris på N7 2013, og nesten kun tidsfaktor som er fordel med import. Du hadde vel fått det noe billigere og spart ca kr 150 hvis du hadde brukt Play Store. Ikke store summen, så det er vel ikke mye å tjene på egen import.

Da blir multicoms pris et godt tilbud, hvis man orker å vente.

Lenke til kommentar

Ja, ser det blir liten forskjell nå når dollar-kurs har steget og høyere pris på N7 2013, og nesten kun tidsfaktor som er fordel med import. Du hadde vel fått det noe billigere og spart ca kr 150 hvis du hadde brukt Play Store. Ikke store summen, så det er vel ikke mye å tjene på egen import.

Da blir multicoms pris et godt tilbud, hvis man orker å vente.

 

Det er sant ang Play Store, men du må regne med en ev utgift til VPN dersom du ikke har dette fra før. Ellers så må man jo betale frakt for varen fra Multicom?

Lenke til kommentar

Selv om det ikke er fysisk synlig øæå på dette tastaturet (engelsk tastatur):

 

http://dx.com/p/bg-7...er-black-175448

 

Vil det bli automatisk registrert som norsk når jeg kobler det til min Nexus 7, slik at jeg kan skrive øæå?

 

Så vidt jeg husker er standardinnstillingen for eksternt tastatur engelske taster, men det bare å gå inn i innstillingene for tastatur og endre dette til norsk.

 

Jeg er godt fornøyd med dette tastaturet, selv om tastene er litt små hvis man skal skrive mye. Designet passer perfekt med den gamle Nexus 7.

Husk å skru av strømmen før man legger tastaturet vekk, nettbrettet oppførte seg litt rart etter et påskrudd tastatur havnet under en bok...

Lenke til kommentar

 

Takk for svar!

Det var det jeg lurte på og det virker greit. Jeg har Kindle 5(kun svart/hvitt) og ikke tilgang til noe særlig utvalg utover bøker siden jeg bor i Norge. Jeg har savnet litt magasiner og å kunne lese bøker med fargebilder med utbytte.

Sjekket nå Play Store og det er stort utvalg i både bøker og magasiner.

(Jeg brukte HotSpot Shield som du anbefalte tidlig i tråden, ser nå at du anbefalte noe annet.)

 

Hadde vært fint om du ga litt tilbakemelding på om du beholder amerikansk Play Store, eller om du blir sendt tilbake til den norske etter noen kjøp og tid.

 

Jeg ser at jeg ikke får kontakt med amerikansk Play Store når jeg bruker Opera og har logget meg inn på Gmail, selv om jeg logger meg ut, Selv om jeg restarter Opera.

Lukker jeg Opera og åpner IE får jeg amerikansk igjen, logger jeg så inn på Gmail mister jeg kontakt med amerikansk Play Store. Cookies?

 

Jeg har fortsatt amerikansk Play Store, og jeg tror ikke det vil endres før jeg eventuelt klarer å kjøpe et eller annet som ikke er tilgjengelig i USA, men er det i Norge.

 

Grunnen til at du får amerikansk Play Store med VPN uten å være innlogget på din Googlekonto er fordi de da bare bruker IP-aressen for å bestemme hvilket Play Store du skal få se. Når du logger deg inn bruker de også noe annet. Jeg vet ikke nøyaktig hva det er, men de prøver å vise deg innholdet fra det landet de tror du er fra. Jeg har tydeligvis klart å lure dem til å tro at jeg amerikansk.

Lenke til kommentar

Ok, så du regner med at ingen får kjøpt noe på US Play Store fra Norge. Det ville være et godt argument for å kjøpe Nexus 7. Jeg kunne tenke meg å kjøpe magasiner, ol på reise og ferie. Som jeg nevnte har jeg Kindle og det gjør at det nok blir kjøpt lite papirbøker fremover. Men jeg savner å kunne kjøpe magasiner og jeg savner noe å lese bøker med bilder på. Så også at utvalg av bøker er bra på

Så jeg hadde synes det hadde vært kjekt med tilgang til US Play Store. Hvis du prøver å kjøpe noe på US Play Store fint om du forteller hvordan det går.

 

Edit: Denne linken viser at det skal være mulig å få US Play Store utenfor USA.

http://www.androidbeat.com/2013/05/get-google-play-all-access-to-work-outside-us/

 

Kanskje det er metoden for å få US Play Store permanent?

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt min (32gb) i en uke og kan bare si "fy faen for ei fjøl!!!" Og det er selvfølgelig ment i positiv forstand.

 

Skjermen er uomtvistelig klasseledende. Fargegjengivelse virker veldig bra. Den er lyssterk og supercrisp. Den er også deilig å ta på :-) Dvs det er lite friksjon.

Jeg har ikke merket noe til GPS-bugen som enkelte rapporterer om - enda. Skulle jeg trekke for noe ift fjorårets Nexus 7 så var den gamle bedre å holde. Baksiden på den nye er en slags hard men ru plastikk. Omtrent som på Nexus 10. Det gjør at det føles som brettet glir ut av hånden om du holder litt løst eller er svett i håndflatene. Bortsett fra det er den mye mer fast i fisken en 2012 utgaven. Batteritiden er også god, selv med litt mindre batteri (se vedlegg). Det er rett og slett utrolig at det beste brettet (i 7" området) på markedet er mer eller mindre det billigste. Baserer det på egne erfaringer med Samsung, Apple og andre Asus brett, både større og mindre. Det er også fritt frem å roote nå som Google endelig har lagt ut de originale factoryimages.

 

Perfekt!

post-27560-21540_thumb.png

Lenke til kommentar

Hei, er superfristet av ny Nexus 7, har den gamle 8 GB modellen. I den forbindelse: Er det noen som har sett noe info om hvorvidt det er hastighetsforskjeller mellom 16 GB og 32 GB modellene av den nye? (Jeg klarer meg fint med 16 GB hvis de ellers er helt like.)

 

(Spør fordi den gamle 8 GB'en faktisk er ganske mye tregere enn de gamle 16 og 32 GB versjonene, visstnok pga. tregere minne og/eller mindre busbredde til RAM'en. Visste ikke det da jeg kjøpte den (tror ikke det var offentlig kjent i starten heller, før Tom's Hardware eller noen andre testet) eller så hadde jeg neppe valgt den.)

Lenke til kommentar

Hei, er superfristet av ny Nexus 7, har den gamle 8 GB modellen. I den forbindelse: Er det noen som har sett noe info om hvorvidt det er hastighetsforskjeller mellom 16 GB og 32 GB modellene av den nye? (Jeg klarer meg fint med 16 GB hvis de ellers er helt like.)

 

(Spør fordi den gamle 8 GB'en faktisk er ganske mye tregere enn de gamle 16 og 32 GB versjonene, visstnok pga. tregere minne og/eller mindre busbredde til RAM'en. Visste ikke det da jeg kjøpte den (tror ikke det var offentlig kjent i starten heller, før Tom's Hardware eller noen andre testet) eller så hadde jeg neppe valgt den.)

Kan jeg ikke tenke meg. Har ikke lest noe sted at det skal være forskjell på 16gb og 32gb. Vet den gamle ble tregere når du hadde mindre enn 3gb ledig. Og det vil jo typisk skje raskere på 8gb enn 16gb, men det skal være fixet med trimming av minnet i 4.3 Hadde 16 GB før og den var i alle fall helt par med 32gb

Lenke til kommentar

Kan jeg ikke tenke meg. Har ikke lest noe sted at det skal være forskjell på 16gb og 32gb. Vet den gamle ble tregere når du hadde mindre enn 3gb ledig. Og det vil jo typisk skje raskere på 8gb enn 16gb, men det skal være fixet med trimming av minnet i 4.3 Hadde 16 GB før og den var i alle fall helt par med 32gb

 

32GB og 16GB modellene vil jo naturlig nok bruke ulike brikker med flashminne, så jeg ville definitivt forventet noen forskjeller i ytelse. Vanligvis vil større brikker yte bedre eller like bra hvis de er rimelig like bortsett fra størrelsen.

 

Ut fra disse resultatene ser det ut til at det er ganske små forskjeller på 32GB og 16GB versjonene i dette tilfellet:

 

http://forums.anandtech.com/showpost.php?p=35322373&postcount=9

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...