Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte nexus 7 idag, stor fornøyd syns ikke størrelsen hadde noe å si selv om jeg er vandt til iPad. Bortsett fra at jeg ikke får oppdatert den til 4.2.2, kommer bare sånn android logo med rød trekant, leste flere som hadde samme problem i tråden, prøvde å bytte den men fyren i butikken klarte ikke å skjønne en dri** så får prøve igjen, og bare jeg som merker at trådløse nette går opp og ned i signal hele tiden?:)

 

Det er vel en litt komplisert måte å få oppdatert på, men jeg tok den enkle løsningen og bytret den inn. Gikk veldig greit :-)

Lenke til kommentar

 

 

Det er vel en litt komplisert måte å få oppdatert på, men jeg tok den enkle løsningen og bytret den inn. Gikk veldig greit :-)

 

Det eneste jeg fikk var utstillingsmodellen.... Ringte kundeservice da så får forhåpentligvis en ny en neste uke ;) er ikke lett med dårlig service innstilte folk på expert.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Fikk meg en slik Nexus 7 med 32 GB til 1200 kr på bruktmarkedet. Har både Samsung Galaxy tab 2 og iPad Mini fra før. Den går jo i ring rundt brettet fra Samsung. Galaxy Tab'en sliter også med å holde seg tilkoblet mitt WiFi nettverk, noe de andre 2 ikke har noe problem med.

Spiller Subway Surf og det går mye smoothere enn på ipad Mini faktisk. Har vel noe med sterke CPU å gjøre. Men her tidligere sluttet skjermen å fungere i Subway surf, og da måtte jeg restarte hele greia. Håper ikke det er noe som skal skje igjen.

 

Legger merke til at en del av dere har måttet levere inn til rep. Har behandlingen av garantisaker gått smertefritt?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Nå holder jeg på å gå tom for løsninger.. Jeg skrudde på min N7 idag etter flere uker uten bruk. Og som kjent endte det i den kjente "uendelig loop til du holder power+volum ned og velger shutdown". Jeg fikset det og slo på igjen når N7 hadde 10% batteri. Lot den oppdatere apps siden den ikke hadde vært brukt på uker.

 

Etterhvert merket jeg den gikk tregere, så jeg tok en restart. Den skrudde seg av som normalt, og når jeg skrudde den på så kom den til "X" skjermbildet og animasjonen rullet og gikk. Jeg ventet godt over 15 minutter uten at noe skjedde. Holdt så nede power+volum ned for å reboote å nå slår den seg ikke på. På-knappen alene, på+vol opp, på+vol ned eller alle tre samtidig i 20 sekunder gjør ingen verdens ting.

 

Jeg har prøvd å ta ut batterikontakten og inn igjen men samme problem. Hva nå?

 

Forresten, laderen jeg brukte leverer 2A

Lenke til kommentar

... wow.

 

Da vet jeg det.

 

Leste litt mer om N7 er som ikke ville slå seg på eller vise tegn til liv. Og da fant jeg ut om APX mode, noe min N7 tydeligvis har havnet i. Maskinen finner enheten som "APX" når jeg plugger inn usb og når jeg skaffer drivere og prøver med adb tools og fastboot tools så finner de ikke enheten. Jeg tror min N7 er semi bricket.

 

Hvordan er garantien på en enhet med unlocked bootloader men uten root access?

Lenke til kommentar

Har ikke nettbrett som fungerer lengre så det var nok mer alvorlig enn manglende trim. Dessuten gikk den ikke bare tregere men den sluttet å laste ned apps selv om det var flere oppdateringer i kø. Og den bootet ikke slik den skulle. Mye som skjedde galt her..

Lenke til kommentar

Hei, jeg kjøpte en Nexus 7 32GB WiFi fra Expert i kveld, og var veldig fornøyd med det. Når jeg kom hjem og skrudde den på begynte jeg imidlertid å lure på om jeg har kjøpt en brukt NExus 7, for bildet som kom frem er det samme som Sony Xperia bruker, og jeg klarte ikke å finne det igjen i noen wallpaper-galleri, ei heller var det noen google-widgeter slik jeg har sett på unboxing-videoer på Youtube.

 

Er dette normalt? I tillegg fant jeg ingen innstilling for automatisk display-rotering.

 

Bilder vedlagt.

post-31651-0-66736400-1372275215_thumb.jpg

post-31651-0-38577400-1372275225_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...