Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Samme som da jeg bestilte Surface RT fra Microsoft Tyskland. Kom raskt til Norge med UPS, men så tok Posten over frakten. Den lå vel 3-4-5 dager til fortolling en eller annen plass. "Heldigvis" har jeg flyttet til en by med UPS-dekning. :)

Lenke til kommentar

Så mye for å forhåndsbestille... SP3 har vært tilgjengelig i nærmeste elektronikkbutikk siden fredag/lørdag, og min Surface Pro 3 står fortsatt i Oslo i følge nettsidene til UPS, og har gjort det siden fredag.

Hehe. kjipt det ja.

 

Kanskje bestille fra en lokal elektrobutikk neste gang? De får de vanligvis noendager \ 1 uke før.

Da får man iallefall det på dag 1. ;)

Lenke til kommentar

Hehe... litt drastisk å flytte av den grunn! Har jeg flaks klarer de å levere denne før de lanserer Surface 4! Har i det minste lært - kommer ikke til å bestille gjennom Microsoftstore igjen, sitter fortsatt å lurer på hva som var poenget med å forhåndsbestille denne, da jeg hadde hatt den en snau uke før ved å kjøpe den over disk til samme pris!

Lenke til kommentar

Da var SP3 levert hjemme! Gud, hvor jeg gleder meg til å komme hjem fra jobb. Noen tips til ting som bør settes opp/oppdateres før man tar den i bruk?

Start den opp og følg anvisningene. Logg deg inn med Microsoftkontoen din. Om du ikke har det, lag deg en samtidig.

 

Når den er oppe å går så stikk innom Windows Update og start med oppdateringene. Når de første er ferdig, søk igjen. Når de er ferdig, søk igjen..fortsett slik til du har lagt inn alt av oppdateringer. Samtidig med dette kan du søke etter oppdateringer i Store og installere disse. Merk; maskinen vil garantert bli varm og vifta vil kjøre under oppdateringene.

 

Jeg tok en par restarts etter dette, men usikker på om det er noe poeng :)

 

Så la jeg inn hver av de oppdateringene RamGuy linket til i dette innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1443623&p=21926071

 

Etter dette har det bare vært fryd og gammen og lite bråk :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Jeg har nå kost meg i helgen med SP3 i7/512. En aldeles nydelig maskin, må jeg si. Microsoft kaller det nettbrettet som erstatter PCen din. Jeg vil kalle det PCen som erstatter nettbrettet ditt.

Kunne ikke vært mer enig! Har riktignok i5 versjonen, men likevel; en fantastisk maskin! Den skal ikke brukes til hardcore gaming og dekker derfor omtrent alt annet av hva jeg gjør, i tillegg til at den er lett å få med seg, ser bra ut og skjermstørrelsen er "spot on". Er heller ikke noen problemer å ha den på lårene/fanget, for de som er opphengt i at en laptop skal plasseres der :p

 

Dama spiller forøvrig nyeste Sim City på den, med grafikkinnstillingene som ble lagt inn automatisk under installasjon. Ser jo selvsagt ikke like bra ut som på min gamingmaskin, men det er ikke så nøye for ho og den fungerer meget bra også til det! Vifta starter å suse smått under spilling, men det skaper ingen problemer. Det er forøvrig det eneste som foreløpig får vifta til å starte også :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Er heller ikke noen problemer å ha den på lårene/fanget, for de som er opphengt i at en laptop skal plasseres der :p

Jeg er en sofa-jobber på kveldstid, iallfall innimellom. Rapporter skal skrives, beregninger skal gjøres, det programmeres, og da er det praktisk å ha PCen i fanget. Dette var et "aber" jeg hadde til Surface, da flere hevdet at den ikke var så "lapable" som en vanlig PC.

 

Det viste seg å være en grunnløs bekymring. Jeg har absolutt ingen problemer med å ha denne på fanget, samtidig som jeg får tastet skikkelig. Og jeg skriver forholdsvis hurtig.

Lenke til kommentar

Foreløpig fornøyd med min i5 (fantastisk skjerm), men klarer bare 10mbit over WLAN. Min Nokia Lumia klarer 15mbit. Prøvd på 2 ulike WLAN. Alt for tregt når jeg har 100 mbit bredbånd, og 1gbit kablet ellers hjemme.

 

Har også fått en feilmelding flere ganger som fører til restart (ofte flere ganger på rad):

 

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

Har gjort alt av updates.

Lenke til kommentar

Jeg registrerer et problem med den trådløse nettverksmodulen. Av og til starter den ikke opp igjen når maskinen har vært "av" lenge.

 

Et søk etter "ny hardware" i Device Manager fikser problemet, men det er litt plagsomt i lengden...

 

 

EDIT: Et kjapt søk viser at MS er klar over det og jobber med en fiks for det og den tilsynelatende dårlige WiFi overføringen (som jeg ikke opplever et problem med enda iallfall).

http://www.wpcentral.com/microsoft-acknowledges-surface-pro-3-disappearing-wi-fi-and-slow-connection-complaints

 

Det ser ut som om det skulle ha kommet en fiks til det, men det er ikke sikkert den er kommet på norsk enda..

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

 

Er det noen som vet hvordan man faktisk får opp "Hibernate" i avslutningsmenyene?

Kanskje denne kan hjelpe deg?

 

http://thetechjournal.com/how-to/tutorial-how-to-enable-missing-hibernate-option-in-windows-8-power-menu.xhtml

 

Det fungerer på mine andre Win8 maskiner, men ikke på Surface...

 

En kjapp, idiotisk løsning var å lage en snarvei til "shutdown /h", men det er ikke så "smooth" som jeg vil ha det... ;)

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Haha, skulle innom Expert i Bergen for å kjøpe evt tafse på surface

For det første så funket ikke utstillingsmodellen.. Den var helt død,

For det andre hadde de ikke inne den modellen jeg ville ha,

For det tredje så hadde de kun svart tastatur, og selgeren prøvde å forsvare det med at det var det eneste tilgjengelige typecoveret, mens de i andre farger var touch. Før jeg presiserte "som dere har inne ja?" Øhm ehh ja...

 

Skal ikke være lett

  • Liker 1
Lenke til kommentar

_Veldig_ god service hos Microsoft, det skal sies. Men å løse problemet mitt klarte de ikke. Får vel anse denne som DOA.

 

Han ville jeg skulle sjekke avslutningsmenyene, og nevnte at hibernate var deaktivert av Microsoft på SP3. Var litt kryptisk rundt akkurat dette, men det var visst ikke alt de fikk vite heller. Det var også en kjent feil med firmware på SP3 Microsoft jobbet på spreng for å løse, men om dette hadde noe sammenheng med hibernate eller mitt problem virket uklart.

 

Jeg ville ikke tvunget frem funksjonalitet som Microsoft med viten og vilje har deaktivert på akkurat denne maskinen. De har nok neppe gjort det ubegrunnet.

 

Hva WLAN hastighet angår får jeg ca. 20mbit på jobb, så det er nok tweaking hjemme som skal til. MS foreslo å skifte bånd/frekvensene på routeren og evn. flytte over til 5Ghz nettverket for å minimalisere støy. Kunne vurdert en ac-router, men problemene som er nevnt i denne tråden gjør meg litt usikker.

 

Maskinen i seg selv er fantastisk, så jeg gleder meg til å få en ny. :)

Lenke til kommentar

Hibernate skyldes vel at enheten kjører utelukkende SSD, hva er grunnen til at du ønsker hibernate på en slik enhet?

 

Uten at jeg helt husker detaljene så vet jeg at alle toolkits fra forskjellig SSD produsenter (Crucial, Intel, Samsung, SanDisk osv) deaktiverer hibernate på systemer som kjører fra SSD for å begrense unødvendig belastning og slitasje.

 

I Windows 8 / 8.1 så er det vel også sånn at Windows selv deaktiverer hibernate så fort WEI (Windows Experience Index) merker at systemet kjører fra flashbasert lagring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...