Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg har ingen kilder ;)

Da så. ;)

 

Jeg bare registrerte at da det ble mulig å forhåndsbestille SP3 ble faktisk i7/256 utsolgt. Ingen av de andre ble det. Så da ble det en i7/512...

 

Skulle gjerne hatt den selv ;) MEN, ble i overkant mye penger der og da.

 

Så jeg gikk for den "mest folkelige versjonen", som Amobil kalte det.

 

Fornøyd med din?

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Ja, absolutt. Dette har vært maskinen jeg har ventet på siden Apple lanserte sin store iPod (eller "iPad" som den visstnok heter).

 

iPad-lanseringen vel kanskje den eneste lanseringen jeg faktisk har fulgt. Og også den mest skuffende, iallfall for meg. I månedene foran lanseringen fulgte jeg ryktebørsen, og det var ikke måte på hva denne eventuelle fjøla skulle kunne gjøre. De mest optimistiske nyhetssidene begynte til og med å påstå at den sannsynligvis også kunne kjøre OS X, for hva skulle man ellers med en så stor skjerm? Jeg var spent. Veldig spent!

 

Så ble iPad lansert til hysterisk jubel fra publikum. Jeg satt og stirret vantro på Steve som holdt en grei fjøl, men som kjørte et krøplet og ubrukelig OS til mer enn sofasurfing og småspilling.

 

 

Da Surface Pro først ble lansert var jeg veeeldig fristet. Da SP2 kom ble det enda verre. Da SP3 kom, holdt jeg ikke ut lenger.
Og du verden så bra den er! Til mitt bruk.

 

Jeg er en som sjeldent går ut av kontoret uten laptop. Jeg prøver å arbeide mer og mer papirløst, og har alt digitalt. Det gjør også at jeg har tilgang på mer. I møter noterer jeg oftere og oftere med tastatur, da unngår jeg å måtte tolke min egen håndskrift (som aldri har vært fantastisk leselig, men blir verre og verre pga gikt). Problemet med å notere på laptop har tidligere vært at det er vanskelig å legge inn en tegning eller skisse for å illustrere et problem eller løsning for seg selv eller de andre møtedeltakerne. SP3 løser jo dette på en svært elegant måte! Og alt jeg noterer blir søkbart. ;)

 

Rapportskriving og beregninger gjøres kjapt og elegant som det skal. Man blir veldig fort vant til touchskjermer i f.eks. Excel. Store regneark kan fort bli problematiske å orientere seg i, og touch gjør den navigasjonen mye enklere.

 

Jeg er ikke den store spillenerden lenger, dvs. jeg spiller litt men bryr meg ikke så mye om grafikken, spillet står i fokus. Jeg har to små barn som skal tas vare på, hvorav den ene får tenner, så akkurat nå blir lange kvelder og netter. Da er faktisk SP3 en fin redning. Med en en controller fra EvolutionControllers eller en kablet Xbox360-controller har jeg SP3 på beina i sofaen eller senga (for å slippe å gå så langt til ungen(e)). Akkurat spiller jeg litt Shadow of Mordor og prøver å lære å like Skyrim. Skal jeg bare slappe av og slå ihel litt tid før jeg sovner på sofaen, så er det Portal 2 og Dishonored som jeg velger oftest. Jeg ville betalt MYE for å fått Red Read Redemption til PC...

 

Jeg programmerer litt både på jobb og privat (hjemmeautomasjon), og til den jobben fungerer SP3 ypperlig. Tastaturet er ypperlig å skrive på og maskinen er kjappere på kompilering en den stasjonære på jobb.

 

Alt i alt, så er dette den "laptop'en" som har svart best til mine behov de siste 5-6 årene.

Skulle hatt denne som student... ;)

 

 

Du da?

Endret av Moskus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd! Jeg var vel egentlig litt som deg, vi kjøpte Pro 1 her på kontoret for å ha med ut på byggeplasser og lignende...funker bra enda! Selv ventet jeg på noe som var vesentlig mer hendig...da 2'ern kom ble jeg utrolig fristet, men jeg klarte ikke helt å gjøre det. Når 3'ern kom dro jeg rett til Ekjøp på releasedagen og kjøpte den.

Kjæresten min hadde en iPad fra før av, og jeg en stor egenbygget gamingmaskin på kontoret, men ho savnet en bærbar maskin og brukte som regel bare iPaden til å surfe på nettet og skrive på Facebook. Nå ligger den godt og korrekt plassert i bunnen i en skuff. Det går i Surface til alt ho gjør, spill (nyeste Sim City + div) og notater i OneNote, surfing, laging av fotobøker, Photoshop. Den er helt rå med tastatur, og fungerer utmerket også uten.

 

Så hittil har den vært fantastisk :) Har ikke angret ett eneste sekund ;)

Lenke til kommentar

Da ville jeg ventet 3-4 uker til du har råd til en Pro. Første generasjon Surface RT begynner å bli litt vel gammel. Så at Expert kjører tilbud på i3 versjonen av Surface Pro 3 i dag til 5777.

 

Går det an å installere noe annet enn RT på et slikt Surface RT brett? Android, Linux, eller ...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...