Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Både Microsoft Surface Support Norge og Microsoft Support USA har konkludert med at det er en defekt enhet ut av esken. Jeg har fått et skriv jeg skal ta med til Elkjøp hvor det står at den er defekt, og at det anbefales et nytt produkt.
Jeg skal nå ta den med til Elkjøp, inkludert skrivet, for å se hva jeg oppnår. I mine øyne er produktet DOA, i og med at jeg tok kontakt med support i det jeg testet det ut av esken og fordi enheten har lenge igjen før den har vært ute av esken i 24 timer.

Dette kan bli en stor opptur eller en durabelig nedtur før helga, alt ettersom. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud å UPS er flinke, microsoft har tydeligvis skjønt hvordan levering skal fungere. (Har etter mye og fram bestilt i5) Vurderte i3 da jeg var livredd for throttling men i3 er for treg for min personlige bruk. Sjekk dette her (Edit: Ser andre også har latt seg begeistre)

Oslo, Norway 08/29/2014 8:42 A.M. Out For Delivery
08/29/2014 8:42 A.M. Import Scan 08/29/2014 8:40 A.M.
Destination Scan 08/29/2014 8:40 A.M.
Import Scan 08/29/2014 7:23 A.M.
Destination Scan 08/29/2014 7:08 A.M.
Arrival Scan 08/29/2014 6:50 A.M.
Departure Scan 08/29/2014 6:20 A.M.
Arrival Scan Malmo Sturup, Sweden 08/29/2014 5:19 A.M.
Departure Scan 08/29/2014 4:12 A.M. Arrival Scan Koeln,
Germany 08/29/2014 3:01 A.M. Departure Scan Koeln,
Germany 08/28/2014 10:30 P.M. Arrival Scan Eindhoven,
Netherlands 08/28/2014 7:45 P.M. Departure Scan 08/28/2014 5:48 P.M. Origin Scan Netherlands 08/27/2014 9:02 A.M. Order Processed: Ready for UPS

Solgte SP1 til min kompis og egentlig morsomt at helt siden jeg åpnet opp SP1 så bestemte jeg meg for at konseptet var for bra til at jeg ikke kunne ha SP3.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Kult. Da ligger du litt foran meg. Men UPS ringte og sa de kom før kl 14. Forhåpentligvis lenge før også.

 

Så bortsett fra at SP3 ikke var her på lanseringsdagen, er jeg nok fornøyd uansett.

Lenke til kommentar

Solgte SP1 til min kompis og egentlig morsomt at helt siden jeg åpnet opp SP1 så bestemte jeg meg for at konseptet var for bra til at jeg ikke kunne ha SP3.

 

Kjenner meg godt igjen der, ja. :)

 

UPS er alltid bra. Problemet er at MS Store ventet en dag for lenge med å levere til dem. Hadde sporingen min sett slik ut i går så hadde jeg gjerne tatt i mot enheten derfra.

Lenke til kommentar

Tips når dere får den i hus: legg inn ALT av oppdateringer (både Windows og Store). Når oppdateringer er lagt inn, søk igjen og legg inn helt til det står at det ikke er flere oppdateringer å hente. Restart deretter maskinen en gang eller to (tar bare noen sekunder).

Det er sikkert noe dere vet uansett, men greit å få med seg! Den kommer garantert til å stå å puste og pese litt underveis, samt bli litt varm. Etter at alle oppdateringer var inne så ble den stille som en mus for min del.

Sleng gjerne i ladekabelen med en gang dere starter den, for enkelte av oppdateringene vil ikke inn om det er lite strøm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Da har jeg vært på Elkjøp, ble ny Surface Pro 3 uten diskusjon. Det eneste de noterte var supportID'en fra Microsoft :) Glede! :)

Godt det ordnet seg. :)

Da har jeg også fått min. Gikk for rådet ditt: "Installerer oppdatering 8 av 43." ...

Lenke til kommentar

Dritbra. Ingen feil?

Ingen feil så langt, nå er det iallefall ordentlig lyd i begge høyttalerne! :) Var noe alvorlig feil med den andre. Høyttaleren til venstre suste høyt også når den ikke ble brukt. Så helga er redda :)

 

 

Da har jeg vært på Elkjøp, ble ny Surface Pro 3 uten diskusjon. Det eneste de noterte var supportID'en fra Microsoft :) Glede! :)

Godt det ordnet seg. :)

Da har jeg også fått min. Gikk for rådet ditt: "Installerer oppdatering 8 av 43." ...

 

Hehe, jeg er også på installasjon av oppdateringer.. 43 av 44 :p Like greit å få det unnagjort!

Lenke til kommentar

Kan være verdt å merke seg at Microsoft ikke oppdaterer verken Intel Brikkesett, Intel SATA eller Intel MEI drivere via Windows Update. De som ligger inne er alle utdaterte så vil anbefale folk å oppdatere disse manuelt, Intel Rapid Storage driverne er ikke inne i det hele tatt og de gir noe bedre ytelse mot SSD blant annet.

 

Intel Chipset Drivers

Intel Management Engine Interface Drivers

Intel Rapid Storage Drivers

 

 

 

Dessverre så har Microsoft gått for Marvell Bluetooth + WiFi, disse driverne ser ikke ut til å ligge tilgjengelig på nett så er ikke så enkelt å se om det finnes noen oppdateringer. WiFi har vært det mest negative med Surface 3 Pro så langt for min del, rekkevidden er temmelig ræv og ytelsen (båndbredden) temmelig horribel.. At 802.11ac kan overføre tregere enn 802.11n på telefonen min er ikke videre imponerende.

Endret av RamGuy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan være verdt å merke seg at Microsoft ikke oppdaterer verken Intel Brikkesett, Intel SATA eller Intel MEI drivere via Windows Update. De som ligger inne er alle utdaterte så vil anbefale folk å oppdatere disse manuelt, Intel Rapid Storage driverne er ikke inne i det hele tatt og de gir noe bedre ytelse mot SSD blant annet.

 

Intel Chipset Drivers

Intel Management Engine Interface Drivers

Intel Rapid Storage Drivers

 

 

 

Dessverre så har Microsoft gått for Marvell Bluetooth + WiFi, disse driverne ser ikke ut til å ligge tilgjengelig på nett så er ikke så enkelt å se om det finnes noen oppdateringer. WiFi har vært det mest negative med Surface 3 Pro så langt for min del, rekkevidden er temmelig ræv og ytelsen (båndbredden) temmelig horribel.. At 802.11ac kan overføre tregere enn 802.11n på telefonen min er ikke videre imponerende.

Takk for tips, jeg la inn disse driverne.

 

Er det noe man selv må følge med på da, siden det ikke finnes automatikk for oppdateringer av disse driverne?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

En ting jeg stusser på i anmeldelsene, er at SP3 fungerer fortsatt ikke bra i fanget.

Det jeg lurer på da, er om de bare kopierer fra andre anmeldelser, eller om de faktisk prøver selv og sammenligner med en bærbar PC?

 

Hvis jeg sitter i kontorstolen med beina oppå bordet (det er lov. Det er hjemme), fungerer det ypperlig å ha SP3 på fanget. Ettersom det blir et mellomrom mellom støtte og maskinen, så får jeg støtta på nedsiden av kneet. Det funker ypperlig. Og SP3 er stødig som bare det.

 

Jeg tror ikke det ville fungert like bra med en bærbar PC. Ettersom den er helt flat under, mens beina, kneet osv. ikke er det.

Bare en generell tanke. Godt mulig at jeg bommer helt.

Lenke til kommentar

Ja, min også bråkte litt under oppdateringene. Har forøvrig brukt SP3'en på jobb i hele dag (på batteri!! ladern ligger hjemme) da jobbpc'en min fant ut at den ikke ville være på internet i dag. Tilfeldigvis en ganske god dag å finne ut det på. :)

 

Ingen hørbar viftesus i dag!

Endret av Andyoid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...